2021-01-02, 05:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja men jag uppfattade det inte som ett skämt utan som en markering att han tror så starkt på yttrandefriheten och att det därför är helt ok att säga boobs om man vill säga boobs.

Uppfattade du det som ett skämt?

Jag uppfattade det som ett försök till ett skämt. Han flabbade ju åt det själv direkt efter att han sa det.

Tror verkligen inte att det var något statement. Då hade han väl valt något lite mer kontroversiellt än 'boobs', typ "the first amendment and niggers"? Dessutom förtydligar han vad han menade genom att försöka dra skämtet igen. "The two things that has never let me down, the first amendment and boobs".

Han försökte skapa sin egen "death and taxes" men misslyckades eftersom hans skämt var kasst.

Reportrarna var rätt löjliga dock. "What did you say? B dubble O B S?!?!?!? De borde ha tystnat, suckat, skakat på huvudet, gått vidare och låtit honom skämmas. Nu förvandlades det till ännu en jävla sak som folk ska gnälla över och som 140000 edgy youtubers ska hetsa upp sig och sin publik över.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-01-02 kl. 06:20.
Citera
2021-01-02, 06:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Dom som saknar humor är ju programledaren och den andre svarte deltagaren och dessutom insikt om att han Clay Travis bara använder sitt first amendment.

Alla inblandade saknar humor. Utöver det så ingår givetvis även rätten att bli förnärmad i första tillägget. Sen är det väl dygnet-runt-nyhetskanalers uppgift att hitta saker att hetsa upp sig över?
Citera
2021-01-02, 09:09
Avslutad
Det är ju en uppenbar setup från boobkillen. Har du problem med del två av det han tror på så visar det hur viktigt det är med del ett.

Citat:
I believe in the first amendment and boobs

För de som inte har tittat på det så reglerar first amendment bland annat att det inte får stiftas lagar som reglerar vad som sägs.

Citat:
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.
Citera
2021-01-04, 13:13
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Värdelösa skämt bör alltid bemötas med förakt enligt mig. Syftar inte på någon sexism eller liknande här...
Är jag förvånad att du vill ha mer kränkthetskultur?
Jag hoppas att du därmed också är medveten om att konsekvensen av det är att du är emot yttrandefrihet.

Det var ett snabbtest på EXAKT det.
Citera
2021-01-04, 13:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag hoppas att du därmed också är medveten om att konsekvensen av det är att du är emot yttrandefrihet.

Handlar knappast om kränkthetskultur. Snarare att det där är i klassen ”buskisnivå”.
Citera
2021-01-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Handlar knappast om kränkthetskultur. Snarare att det där är i klassen ”buskisnivå”.

Inget fel på lite buskis....
Citera
2021-01-04, 13:29
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du är fri till din åsikt. Det finns de som inte håller med. Som anser att:
Värdelösa åsikter bör alltid bemötas med förakt och tystnad.
Citera
2021-01-04, 13:35
Avstängd
Citat:

Som jag skrev några inlägg längre bak så tycker jag att reportrarna skulle ha tystnat, suckat, skakat på huvudet, gått vidare och låtit honom skämmas, så som man borde göra för att markera att ett skämt är värdelöst.

Skitsnack att det var ett yttrandedrihetstest. Det var ett kasst skämt och han flabbade ju precis efter han sa det.

Utöver det så går yttrandefriheten åt två håll. Om du tror att det betyder att man kan säga vad man vill utan att någon får kritisera vad som sägs så har du helt missat poängen.
Citera
2021-01-04, 13:37
Avstängd
Citat:
Du är fri till din åsikt. Det finns de som inte håller med. Som anser att:
Värdelösa åsikter bör alltid bemötas med förakt och tystnad.

Tror personen skrev "värdelösa skämt"
Citera
2021-01-04, 13:41
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Som jag skrev några inlägg längre bak så tycker jag att reportrarna skulle ha tystnat, suckat, skakat på huvudet, gått vidare och låtit honom skämmas, så som man borde göra för att markera att ett skämt är värdelöst.

Skitsnack att det var ett yttrandedrihetstest. Det var ett kasst skämt och han flabbade ju precis efter han sa det.

Utöver det så går yttrandefriheten åt två håll. Om du tror att det betyder att man kan säga vad man vill utan att någon får kritisera vad som sägs så har du helt missat poängen.
Nej, det var en klassisk kafkafälla. Får man inte tro på tuttar? Eller får man inte yttra det, bara?
Du kan inte tro på det ena och förkasta det andra.
Citera
2021-01-04, 13:43
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Tror personen skrev "värdelösa skämt"
Jaså, du tror det?
Jag svarade på någon annans inlägg, som trodde att det var hon som var den enväldiga domaren över vart gränsen för yttrandefrihet går och om man når nivån buskisskämt", så gäller inte regel 1 längre.

men jag är glad att du noterade återanvändningen.
Citera
2021-01-04, 13:44
Avstängd
Citat:
Nej, det var en klassisk kafkafälla. Får man inte tro på tuttar? Eller får man inte yttra det, bara?
Du kan inte tro på det ena och förkasta det andra.

Blev han arresterad? Nä. Använde reportern sin yttrandefrihet till att kritisera det han sa? Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in