2021-01-04, 12:49
Medlem
Jag funderar på att flytta till umeå och plugga framöver, och jag vill gärna ta med min kille. Jag står i bostads kö på de flesta sidor, och vet att man bara få bo en i en etta i studentlägenheterna från svenskastudenhus. Jag står även skriven på campus livings sida. Vet någon hur många man får bo i studentlägenheterna som campus living har?
Citera
2021-01-04, 13:06
Medlem
mingtians avatar
Ingen aning. Men det är väl bara att strunta i?
Citera
2021-01-04, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Ingen aning. Men det är väl bara att strunta i?
Man kan bli vräkt om man bryter mot en sådan regel. Skit på dig.
Citera
2021-01-04, 13:17
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Står väl bara att kontrakthållare ska va inskriven på universitetet? Att bestrida att ha sambo låter otroligt. Däremot blir det trångt.
Citera
2021-01-04, 13:17
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre

Helst inte. Det är väl en risk man får ta om man verkligen vill bo tsm. Enklast är väl att kolla med de man ska hyra av annars.
Citera
2021-01-04, 13:24
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarakar1ss0n3
Jag funderar på att flytta till umeå och plugga framöver, och jag vill gärna ta med min kille. Jag står i bostads kö på de flesta sidor, och vet att man bara få bo en i en etta i studentlägenheterna från svenskastudenhus. Jag står även skriven på campus livings sida. Vet någon hur många man får bo i studentlägenheterna som campus living har?

Under mina år som student hörde jag många gånger talas om studentpar som bodde tillsammans i etta, ibland på studentkorridor. Det är visserligen 20-30 år sedan, men jag tror ändå absolut inte på att man idag skulle bli vräkt av att bo två personer i studentetta.

Om ettan däremot bebos av sju skräniga individer som dessutom skitar ner och hotar omgivningen, vore det däremot en annan historia.
Citera
2021-01-04, 13:30
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Vet någon hur många man får bo i studentlägenheterna som campus living har?
Lurig fråga. På deras hemsida står inget om det, kanske i deras kontrakt. Letar man omkring lite annat finner man tex här. Klicka där röda texten "Information om den nya lagstiftningen och dess konsekvenser". Ser ut som allmänna regler, högst oklart, men förvånansvärt nog ser inneboende ut som att okej. Det kan inte vara hållbart, då skulle alla studenter fritt "finansiera" sina studier (egentligen får man inte ta överhyra) med ett par tre inneboende. Om du diskuterar saken med dem skall du veta skillnaden mellan "andrahandsuthyrning" (som kräver tillstånd) och "inneboende" (som kräver att du också bor där).
Citera
2021-01-04, 13:46
Medlem
fittslems avatar
En par borde vara helt ok. Bedriver uthyrning och hyr ut lya till 12 afganer på 20 kvadrat så blir det nog problem.
Citera
2021-01-04, 14:08
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag avråder från att bo i en liten studentetta oavsett vad som är tillåtet.
Citera
2021-01-04, 14:25
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Är det inte bättre att fråga Campus Living om detta? Tror dom ger ett säkrare svar än vad du kan få på Flashback.
Citera
2021-01-04, 15:13
Medlem
Finns studentlägenheter som är 2or eller 3or gjorda för två studenter. Dessa kan du garanterat bo två i.
Citera
2021-01-04, 15:35
Medlem
2 killar kan vara snårigt men ett hetero par kan ofta gå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in