2021-01-04, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Valsedlar måste förvaras 22 månader efter ett val.
Här har vittnesuppgifter (med filmbevis) från Georgia där mängder av valsedlar strimlades.

https://www.youtube.com/watch?v=Rn0zBbV7miQ

Demokraterna sitter riktigt i klistret!
Demokraterna i klistret? Knappast. Vittnen har ju dessutom inte bevittnat att valsedlar strimlades, utan att kuvert strimlades. Resten av hennes vittnesmål är ju typ "jag tycker det är misstänkt att ...", inte speciellt övertygande och inte heller bevis för att valsedlar från 2020 valet strimlades.

Ock, ja, valsedlar ska sparas 22 månader och det är väl därför som Georgia strimlar valsedlar från tidigare val, vilket var det som gjordes, precis som GA State Secretary försökte förklara för mongot som eldar på den här häxjakten.
2021-01-04, 01:57
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Så vad menar du att ännu en kontrollräkning skulle förändra då? Din åsikt är ju satt, du och Trump bryr dig ju inte om vad de olika kontrollerna kommer fram till om de inte bekräftar ett påstått valfusk - utan då är det konspirationen som växer istället.

Vad skulle du acceptera för bevis för att byta åsikt i frågan? Som inte redan gjorts?

När de tar dessa 10 dagarna för att beakta de bevis och vittnesmål som påstås finnas. Sen kommer jag att godta beslutet, varesig jag vill eller inte. Men jag kommer personligen ändå tro att valfusk skett på bred nivå oavsett även om jag accepterar verkligheten.
2021-01-04, 01:58
Medlem
Nixters avatar
Ang. Decertifiering

Kvällens sista:
https://mobile.twitter.com/BrianTh37895972/status/1345795313081188352
2021-01-04, 02:07
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Något än mer förvånande är att de vägrar låsa sig till en objektiv spelplan. Dvs gillar de inte korten på bordet så välter de bordet och skriker "valfusk" istället för att medge att korten inte ger en vinnande hand. Jag menar på allvar att MAGA-sekten inte längre stödjer demokrati eftersom de vet att de inte längre kan vinna med demokratiska medel.

Bläddra långt tillbaka i tråden, så skriver de ofta att "massiva mängder valfusk" har avslöjats och att Trump legal team har över 20 vittnen som står redo att vittna. Men att massmedia censurerar dem.

Redan där någonstans kände jag på mig att MAGA-sekten drabbats av kollektiv hysteri ,ställda inför det faktum att sektledaren Trump förlorat.

Jag upprepar det uppenbara: Donald Trump har förlorat. Ingen bortom en liten skara radikala foliehattar tror på allvar att enorma mängder valfusk ligger bakom det. donald trump är förmodligen den sämsta presidenten i USA:s historia

Donald Trump kommer att gå till historien som den främsta presidenten i USA's historia.

Om Trump förlorar detta utan att man tagit de 10 dagarna för att beakta dessa tunga bevis som påstås finnas så kommer en stor del av befolkningen att ställa till problem. Stora problem.
2021-01-04, 02:08
Bannlyst
Inte första gången Orange Man har stått och gapat valfusk.

På valnatten 2012 när Mitt Romney förlorade, så gick Trump på en bizarr twitter rant.
Han hävdade att Obama dumpat hundratusentals illegala röster i bland annat Ohio.
Helt utan bevis så klart

se bild:
https://pyxis.nymag.com/v1/imgs/eeb/50d/08d098ee59c022e0a91f911fed0b330890-07-trumptweets.w710.jpg
2021-01-04, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Donald Trump kommer att gå till historien som den främsta presidenten i USA's historia.

Om Trump förlorar detta utan att man tagit de 10 dagarna för att beakta dessa tunga bevis som påstås finnas så kommer en stor del av befolkningen att ställa till problem. Stora problem.

kan du ge mig en godbit från dessa tunga bevis?

Bara 1.
2021-01-04, 02:10
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ang. Decertifiering

Kvällens sista:
Han har rätt i att man i Georgia kan kalla en special session utan guvernörens hjälp. Han har dock missat att det krävs a 2/3 majoritet i båda kamrarna för att göra det, vilket republikanerna inte har även om 100% av dem skulle vara med på det (vilket de inte är).

Orkar inte kolla upp de övriga staterna men misstänker att liknande problem finns där.

Dessutom så är det ganska irrelevant egentligen. Det är väljarna som har röstat och Secretary of State/Guvernören som certifierar resultatet. Legislaturen har inte certifierat resultatet och har ingen makt att återkalla en certifiering.
2021-01-04, 02:11
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ang. Decertifiering

Kvällens sista:

Som sagt, ett par spännande minuter kvar på denna säsongsfinalen. Blunda inte nu!
2021-01-04, 02:13
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
kan du ge mig en godbit från dessa tunga bevis?

Bara 1.

Tror du att jag sitter på vilka bevis de tänker presentera?

Och något säger mig att DU inte skulle förstå dem ändå.
2021-01-04, 02:14
Medlem
Citat:

Tio dagar? Trump har ylat om valfusk sen han mötte Ted Cruz i Iowa 2016 och sen såklart general election 2016 - han har haft fyra år på sig att förbereda sitt case och du menar att han behöver tio extra dagar för att samla lite bevis? Hittade han på anklagelserna 2016 eller varför har han inte samlat de här bevisen tidigare?
2021-01-04, 02:15
Bannlyst
Citat:
Tror du att jag sitter på vilka bevis de tänker presentera?

Och något säger mig att DU inte skulle förstå dem ändå.

Ifall du inte har sett de bevis de tänker presentera. Hur kan du då vara så säker att de har bevis för att valfusk har skett?
2021-01-04, 02:23
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Tio dagar? Trump har ylat om valfusk sen han mötte Ted Cruz i Iowa 2016 och sen såklart general election 2016 - han har haft fyra år på sig att förbereda sitt case och du menar att han behöver tio extra dagar för att samla lite bevis? Hittade han på anklagelserna 2016 eller varför har han inte samlat de här bevisen tidigare?

Uppenbarligen är de demokrater som förstår detta svettiga nu, det är vinna eller försvinna, bokstavligen.

Tack för ditt förtroende men jag har ingen insyn i deras strategi och kan inte svara på dina frågor.

De påstår sig ha samlat bevis och vittnen sedan länge. Bla servrar i både Stockholm och Frankfurt.

Kanske har de INGET ALLS och allt är bara tomt prat eller så är det en skenmanöver.

WHAT IF... Trump & the GOP running the state legislatures in FIVE of these 6 states have **known all along** they can call their own special session at any time?

And they've HELD OFF FROM DOING THAT until **just before January 6?**

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in