2020-09-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Enligt pressreleasen ska restaurangen öppna på Södermalmsallen, i samarbete med ägarna till restaurangen Usine. Öppnar 1/11

Skall vi sätta en peng på att halva Wahlgren-klanen kommer dyka upp? Åtmindstånne Pernilla och hennes uppmärksamhetstörstande morsa (hennes stört sköne farsa måste väl hänga med vare sig han vill eller inte). Hennes bröder som försökte skydda henne mot zigenar-spaggen är nog inte sp sugna och hennes yngste son får väl inte för sin far, som ju blev hotad av spaggen när han var tillsammans med Pernilla.
Att Oliver, Bianca och 'hannes lillebror Ingrosso' (kommer inte ihåg vad han heter) kommer att vara där är ju givet. Bianca har väl ställt upp med kapital (kanske den sjungande lillebrodetn också).
Citera
2020-10-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Blir intressant att se hur många som kommer infinna sig där.
Om Bianca kör några sponsrade inlägg om maffiakrogen på tuben så kommer nog alla fjortisar springa dit åtminstone en gång innan de fattar att pasta kan man koka hemma för en tjugondel av Ingrosso-tvätta-pengar-åt-maffian-priser 😊
Citera
2020-10-14, 00:36
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Om Bianca kör några sponsrade inlägg om maffiakrogen på tuben så kommer nog alla fjortisar springa dit åtminstone en gång innan de fattar att pasta kan man koka hemma för en tjugondel av Ingrosso-tvätta-pengar-åt-maffian-priser 😊

Hon kommer köra med dessa citat " Alltså pastan är den godaste jag ätit. helt sjukt!!! "
" Maten är kan vara den godaste, ni måste testa!! Helt sjukt hur god pasta dom gör!!! "
Citera
2021-01-03, 06:52
Medlem
Var och käkade där för ett par dagar sedan. Förrätten var okej, pastan inte alls bra och personalen allmänt okunnig och oprofessionell. Har absolut inget problem med "kändisar" som använder sitt namn osv om det är bra skit men varmrätten åt jag inte ens upp även fast den kosta 250kr ish. Tråkigt att ingen jävel säger nått, är alla uppkörda i röven på familjen ingrosso. Eller tycker folk genuint att detta är kvalite? Du äter en bättre pasta på basilica/vampino och det säger väl allt, ( ja jag föll för hajpen). Fan ska inte dra nått brandtal om ryggrad och kredibilitet för det är romantiserat så det räcker men sköt det lite snyggare. Det gäller inte bara södermalmtorsken och hans plast fru utan även influenser Sverige med Bianca i spetsen. Hyfs och vett tillsammans med en skopa självdistans saknas. "En spade är en spade". Säg efter mig!
Citera
2021-01-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipphipphitler
Var och käkade där för ett par dagar sedan. Förrätten var okej, pastan inte alls bra och personalen allmänt okunnig och oprofessionell. Har absolut inget problem med "kändisar" som använder sitt namn osv om det är bra skit men varmrätten åt jag inte ens upp även fast den kosta 250kr ish. Tråkigt att ingen jävel säger nått, är alla uppkörda i röven på familjen ingrosso. Eller tycker folk genuint att detta är kvalite? Du äter en bättre pasta på basilica/vampino och det säger väl allt, ( ja jag föll för hajpen). Fan ska inte dra nått brandtal om ryggrad och kredibilitet för det är romantiserat så det räcker men sköt det lite snyggare. Det gäller inte bara södermalmtorsken och hans plast fru utan även influenser Sverige med Bianca i spetsen. Hyfs och vett tillsammans med en skopa självdistans saknas. "En spade är en spade". Säg efter mig!

Jag är fascinerad över hur dessa kan komma undan med att sälja ”italiensk mat”?
Om jag fattat rätt så har ingen av den äldre generationen Ingrosso ens bott i Italien utan det var deras föräldrar som emigrerade från Italien? Och det är istället till Mallis dessa reser och har boenden, för att det finns svenska turister där som går på deras restauranger där? Men var kommer Italien in i bilden liksom, har de ens riktiga italienska kockar? Det hade ju åtminstone Paolo Roberto, han tog hit pizzabagare från Syditalien. Men om Ingrosso tar hit en italiensk kock måste de väl anlita tolk då jag antar att ingen i kändisfamiljen Ingrosso kan säga mer än Ciao och Pasta, pizza på italienska?
Citera
2021-01-03, 19:45
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Hon kommer köra med dessa citat " Alltså pastan är den godaste jag ätit. helt sjukt!!! "
" Maten är kan vara den godaste, ni måste testa!! Helt sjukt hur god pasta dom gör!!! "

Precis det hon gör nu, patetiskt.
Citera
2021-01-03, 21:49
Medlem
Inte utan att man undrar lite över ägarförhållandena när det gäller La Perla.
Var kommer Åsa och Emilio in i bilden - äger de någon andel överhuvudtaget eller är de bara posterboy/girl ungefär som Paolo Roberto var för "sin" restaurang?

Och var är Åsa och Emilio skrivna nu när de driver restaurang i Sverige?

De måste ju vara skattskyldiga här i Sverige för de inkomster de tjänar här, så jag hoppas verkligen att de hamnar under Skatteverkets lupp.
Citera
2021-01-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipphipphitler

Håller med dig! Besökte hans krog på Mallis förra sommaren. Pastan var sådär, absolut inte mer. Dvs. De blandar alla pastarätter med gräddiga såser, vilket Inte äkta italienare gör. Dessutom fyllde jag år och mina vänner spenderade mycket pengar där. Vi fick inte ens en Sambucca eller Limacello efteråt. Obs! Vi var väldigt trevliga och glada.
Däremot gick vi därifrån med en besk eftersmak..... Aldrig mer gå på den ”turistfällan”
Citera
2021-01-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag är fascinerad över hur dessa kan komma undan med att sälja ”italiensk mat”?
Om jag fattat rätt så har ingen av den äldre generationen Ingrosso ens bott i Italien utan det var deras föräldrar som emigrerade från Italien? Och det är istället till Mallis dessa reser och har boenden, för att det finns svenska turister där som går på deras restauranger där? Men var kommer Italien in i bilden liksom, har de ens riktiga italienska kockar? Det hade ju åtminstone Paolo Roberto, han tog hit pizzabagare från Syditalien. Men om Ingrosso tar hit en italiensk kock måste de väl anlita tolk då jag antar att ingen i kändisfamiljen Ingrosso kan säga mer än Ciao och Pasta, pizza på italienska?

Det finns ju en anledning till varför italienaren har sin "italienska" restaurang på Mallorca och bland svenskar. Den där restaurangen och Ingrossos italienska matkunskap skulle varken han eller nån av dom andra komma långt med i Italien. Det är ett skämt att vissa tror att italienare lagar sin mat på det sättet. Det är ju nåt som dom själva har hittat på och sen marknadsför det som italienskt bland korkade svenskar. Emilio Ingrossos föräldrar (hans papppa) kom hit med sina föräldrar och syskon som barn. Dessutom är hans föräldrar kusiner (det har ju Bianca själv berättat) och Emilios mamma gifte sig väl ganska så ung med hans pappa och fick flytta till Rinkeby. Ingrosso kommer ursprungligen så lång ner i södra Italien som man nästan kan komma. Jag tvivlar på att dom knappt ens har nån levande släkt kvar i Italien.
Citera
2021-01-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canoon
Det finns ju en anledning till varför italienaren har sin "italienska" restaurang på Mallorca och bland svenskar. Den där restaurangen och Ingrossos italienska matkunskap skulle varken han eller nån av dom andra komma långt med i Italien. Det är ett skämt att vissa tror att italienare lagar sin mat på det sättet. Det är ju nåt som dom själva har hittat på och sen marknadsför det som italienskt bland korkade svenskar. Emilio Ingrossos föräldrar (hans papppa) kom hit med sina föräldrar och syskon som barn. Dessutom är hans föräldrar kusiner (det har ju Bianca själv berättat) och Emilios mamma gifte sig väl ganska så ung med hans pappa och fick flytta till Rinkeby. Ingrosso kommer ursprungligen så lång ner i södra Italien som man nästan kan komma. Jag tvivlar på att dom knappt ens har nån levande släkt kvar i Italien.

Det italienska köket är ju dessutom tydligt uppdelat i regionala/lokala varianter, vilken variant är det Ingrosso inriktar sig på? Östermalmsvarianten kanske :-)

Edit: har läst här att de har grädde i alla recept medan du påtalar att familjens rötter är i södra Italien, där grädde inte är en traditionell ingrediens...så tydligen tar de ingen inspiration från sina egna hemtrakter iallafall!
Senast redigerad av justina 2021-01-08 kl. 09:40.
Citera
2021-01-08, 13:36
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Det italienska köket är ju dessutom tydligt uppdelat i regionala/lokala varianter, vilken variant är det Ingrosso inriktar sig på? Östermalmsvarianten kanske :-)

Edit: har läst här att de har grädde i alla recept medan du påtalar att familjens rötter är i södra Italien, där grädde inte är en traditionell ingrediens...så tydligen tar de ingen inspiration från sina egna hemtrakter iallafall!
De lagar väl den maten som de nordeuropeiska turisterna vill ha, alltså vissa rätter med gräddsåser.

Det finns för övrigt ett dokusåpaavsnitt där storebror Oliver står i en saluhall och muttrar åt sina tre syskon att gräddbaserade pastarätter är dålig stil (vilket ord han nu använde).

Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
(...)
Någon som vet hur många restauranger Emilo kursat?
Tror han har näringsförbud här i Sverige,och så är det ett jättekonstigt upplägg med restaurangen La perla som de öppnade i december.De gör väldigt mycket reklam för deras restaurang,men de är inte ägare,i alla fall inte på pappret,utan det är bl a Emilios bror.
De vill inte skatta i Sverige,utan på Mallorca,men varför vill de då öppna restaurang i Sverige?
Är tämligen övertygad om att Emilio fått Bianca att investera många miljoner som hon aldrig kommer att få tillbaks.
Hoppas verkligen att skattemyndigheterna tar sig en titt på "deras"restaurang
Vilken bror? Vilka fler är inblandade?
Citera
2021-01-08, 15:03
Medlem
Citat:

Absolut så är det. Nej nej grädde är inte nåt som äkta italienare i Italien har i sina maträtter. Finns inte mycket italienskt i Ingossos matlagning även om dom marknadsför det som det. Men det fattar ju inte korkade svenskar som aldrig har provat på det riktiga italienska köket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in