2021-01-03, 16:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Frida gjorde rätt, det handlar inte om att vinna loppet, utan att åka så fort som möjligt och utöka avståndet mot dom som jagar.
Det hon tappade på slutet tar hon igen vid individuella starter.

Fast hon utökade inte mot de största hoten mot henne i totalen.
Citera
2021-01-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
"Det är en individuell sport" Förklara gärna då varför ska man då dra fram sina konkurrenter (USA) till ett för dom perfekt läge när man inte behöver det? Eller tycker du att det var ett perfekt lopp av Frida?
Frida borde äta en bulle eller två och ta ett snack med nån vuxen som kan förklara det där med taktik.

Nej, det har jag inte sagt. Jag har skrivit tidigare att Frida kan bli mycket bättre taktiskt. Men allt jävla skitsnack i tråden om att Frida förstörde för Linn. Linn förstörde för sig själv, inget annat. Varför ska Frida åka runt och tänka på Linn en bit i den tredje etappen (etapp 3 av 8). Linn kommer ju bli totalslaktad i den sista backen och har inget med totalen att göra. Hon kommer inte ens vara nära pallen när touren är över.

Men ja, Frida måste lära sig att vara mer kylig och släppa fram andra och inte dra hela tiden. Men det är för sin egen skull, inte någon annans.
Citera
2021-01-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Samtidigt är det alltid bättre med färre motståndare som kan utmana i totalen.
Citera
2021-01-03, 16:17
Medlem
Citat:

Jo, om hennes först prioriterade mål är en pallplats. Vilket är ett ok mål för en debutant.
Citera
2021-01-03, 16:18
Medlem
Har svårt att tro på amerikanskorna som somliga här gör när det är tre klassiska tävlingar kvar på "lågland". En sämre dag i klassiskt tappar man snabbt en minut på. Nu tror jag dock amerikanskorna har jättebra chans på pallen för det är ett par sprinters närmast bakom tättrion. Neppy kan kanske vara på pallen i båda loppen i VdF så småningom och ta sig in i matchen inför backen. Ebba känns helt borta.
Citera
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Samtidigt är det alltid bättre med färre motståndare som kan utmana i totalen.

Jo, det är en avvägning. Men tycker nog ändå att det inte blev ett optimalt utfall idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Du tror inte att gruppen som sådan hade tjänat på att växeldra - Frida uppför och amerikanskorna på de lättåkta partierna?

självklart skulle dom åkt så och hade skapat störra avstånd också till slut, tappa ju varje gång ner till varvingen ändå med Diggens i täten har jag svårt tro det blivit något tapp där + att Frida kunnat spara sig lite
Citera
2021-01-03, 16:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Nej, det har jag inte sagt. Jag har skrivit tidigare att Frida kan bli mycket bättre taktiskt. Men allt jävla skitsnack i tråden om att Frida förstörde för Linn. Linn förstörde för sig själv, inget annat. Varför ska Frida åka runt och tänka på Linn en bit i den tredje etappen (etapp 3 av 8). Linn kommer ju bli totalslaktad i den sista backen och har inget med totalen att göra. Hon kommer inte ens vara nära pallen när touren är över.

Men ja, Frida måste lära sig att vara mer kylig och släppa fram andra och inte dra hela tiden. Men det är för sin egen skull, inte någon annans.

Ja inte fan hade Frida någon anledning att köra för Svahn. Sedan är jag dock inne på att hon gör rätt. De andra är bättre avslutare. Följaktligen ligger hennes chans i att dra sönder dem. Tror inte att utfallet blivit annorlunda hur hon än gjort.
Citera
Bannlyst
Citat:

Stämmer, men det var för dom var bättre idag.
Visst kunde Frida slagit av och låtit amerikanskorna dra, men då ksk dom hade tappat mot ryskorna och Frida hade ändå förlorat i spurten.
Citera
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jo, om hennes först prioriterade mål är en pallplats. Vilket är ett ok mål för en debutant.

Tror inte Frida går för en pallplats när hon har chans att vinna.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Har svårt att tro på amerikanskorna som somliga här gör när det är tre klassiska tävlingar kvar på "lågland". En sämre dag i klassiskt tappar man snabbt en minut på. Nu tror jag dock amerikanskorna har jättebra chans på pallen för det är ett par sprinters närmast bakom tättrion. Neppy kan kanske vara på pallen i båda loppen i VdF så småningom och ta sig in i matchen inför backen. Ebba känns helt borta.

Håller helt med dig där.
Citera
2021-01-03, 16:20
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Nej varför det? Både Diggins och Brennan vill såklart skapa avstånd nedåt genom att hålla fart.

Absolut, framför allt Diggins måste ju se årets upplaga, utan norskor, som ett gyllene läge att för första gången vinna Tour de Ski.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in