2021-01-03, 14:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Ibland kan man undra om vi ens bor på samma planet, "flockimmunitet" är som jag ser det mer eller mindre folkmord/massmord. Varför ska vi alla bli smittade?

Naturligast är att inte låta en smitta gro och riskera att förstärkas, men här kan en jävla idiot (Tegnell) stå och påstå att det är något gott med smittspridning och dess efterföljande konsekvenser.

Det mest skrämmande är egentligen att den typen av attityd accepteras, inte fan behöver vi medvetet offra människoliv för att råda bot på denna pandemi!

Det är verkligen en svårdödad mytbildning att FoHM skulle förorda flockimmunitet, men det är en faktor man tar med i kalkylerna, men det är inte vad jag diskuterade. Jag tog upp människor oförmåga till riskhantering och skräck för vaccinering som är den enda framkomliga vägen att stoppa pandemin. Det finns ingenting annat.
Citera
2021-01-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Sverige och Schweiz verkar jämndåliga när det gäller
hantering av Covid-19.

Bör dock nyanseras med att Schweiz ligger granne med Italien. Sverige hade kunnat ha en helt annan situation än Schweiz om inte Tegnell och kompani stått vid rodret när allt drog igång.
Citera
2021-01-03, 14:55
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Inte för att komma in i Sverige nej.

"Pucko" tycker jag inte att han är. Det är en avvägning om man vill sätta hela sitt liv på paus eller inte. Utlandsstudier (utbytesprogram?) är nog inte det lättaste att bara återuppta.

Tvärtom är han nog tryggare i Schweiz än här.
Jo men för att åka tillbaka måste han
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Bör dock nyanseras med att Schweiz ligger granne med Italien. Sverige hade kunnat ha en helt annan situation än Schweiz om inte Tegnell och kompani stått vid rodret när allt drog igång.
Ett gemensamt problem är att båda länderna är nerlusade med emigranter som tar eventuella restriktioner med en klackspark.
Citera
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Inte för att komma in i Sverige nej.

"Pucko" tycker jag inte att han är. Det är en avvägning om man vill sätta hela sitt liv på paus eller inte. Utlandsstudier (utbytesprogram?) är nog inte det lättaste att bara återuppta.

Tvärtom är han nog tryggare i Schweiz än här.
Men man ska ej resans under Corona.
Citera
2021-01-03, 14:59
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
"Goddag, yxskaft!"

Detsamma. Ämne tråden rör och de inlägg du svara på rör covid-19, här ursprungligt inlägg:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Du har konsekvent hånat den andre genom att nämna beprövade vacciner mot annat, som om det var relevant. Vill du vinna nån respekt kan du ju svara på den andres argument, men det lär aldrig ske.
Senast redigerad av ankademiker 2021-01-03 kl. 15:02.
Citera
2021-01-03, 15:00
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det är verkligen en svårdödad mytbildning att FoHM skulle förorda flockimmunitet, men det är en faktor man tar med i kalkylerna, men det är inte vad jag diskuterade. Jag tog upp människor oförmåga till riskhantering och skräck för vaccinering som är den enda framkomliga vägen att stoppa pandemin. Det finns ingenting annat.

Att majoriteten är idioter är inget nytt, men att dessutom låta sig injiceras med en substans utan adekvat vetenskaplig utredning är likt "massimmunitet" idiotiskt som jag ser det.

Jag förmodar att denna pandemi kommer att göra ett långt värre avtryck i historien än de flesta kan förstå idag. Det grundar jag på att vi inte agerar sunt genom att framförallt minska smittspridningen och att detta tenderar att bara vara början på en större kris av smitta. Den som överlever får se.
Citera
2021-01-03, 15:03
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Jo men för att åka tillbaka måste han

Underbar värld vi lever i. För att resa mellan två länder med höga "smittotal" måste man uppvisa negativa PCR-tester. Är inte det lite konstigt? Kunde kanske vara förståeligt om det var mellan ett land utan/lite smitta och ett med högt men mellan två med hög smitta...
Citera
2021-01-03, 15:08
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Underbar värld vi lever i. För att resa mellan två länder med höga "smittotal" måste man uppvisa negativa PCR-tester. Är inte det lite konstigt? Kunde kanske vara förståeligt om det var mellan ett land utan/lite smitta och ett med högt men mellan två med hög smitta...
Ja vet du vart det kostar 1600 kr
Citera
2021-01-03, 15:15
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Men man ska ej resans under Corona.
Ska och ska. Man ska inte resa under rådande rekommendationer.

Att åka hem eller åka till/från plugget är bra mycket viktigare än att dra på semesterresa till Kanarieöarna.
Citera
2021-01-03, 15:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Det kan ju vara olika mutationer i olika länder. Schweizarna känner naturligtvis till, att vi odlar alla tänkbara varianter här i Sverige...
Citera
2021-01-03, 15:16
Medlem
Citat:
Totalt antal döda. Den kan du se på euromomo.eu.
Titta på
https://adamaltmejd.se/covid/
Istället. Den kompenserar för inrspporteringsflrsebing, något som gått spikrakt uppåt under hela december.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in