2021-01-03, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så har det låtit från er skräckrunkare i två månader nu. "Nästa vecka", "i november", "i december", i "januari", "snart", "om några dagar" osv då jävlar blir det nattsvart.

Och "vi" fick rätt. Det är nattsvarta siffror. Vi ligger bland de sämsta i Europa, EU och världen.
Sämst av alla grannländer.

Men du tror alltså inte på nattsvarta siffror kommande veckor? Hur många blir det enligt dig?
Citera
2021-01-03, 04:10
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Vad är alternativet till vaccinet? Folk har misslyckats med att skydda sig i samtliga länder i europa i ett år. Vaccinet är helt ofarligt jämfört med sjukdomen och bilkörning
Du skriver:
Vaccinet är helt ofarligt jämfört med sjukdomen och bilkörning.

Hur i helsike kan du veta det, här har vi ett vaccin som är i princip obeprövat rörande normala procedurer inom läkemedel med adekvat godkännande. Vaccinet emot svininfluensa förstörde allt för många människors liv.

INGET talar hittills om att det skulle vara ofarligt att inta detta vaccin i kroppen, jag förespråkar mångfalt att var och en tar sitt förnuft till fånga och skyddar sig mot smittan primärt. Något annat ser jag som ren idioti och de som väljer att inte skydda sig/ bli smittade får stå sitt kast.
Citera
2021-01-03, 04:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
För tredje gången: https://ivmmeta.com/

Om du försöker läsa så kommer du att se att de listar bla. antal deltagare för
varje enskild undersökning.

Gå in och läs varje enskild undersökning om du är intresserad

Så fort som du har en kontrollgrupp så är det fas 2. Dvs. alla studier på sidan, bortsett
från de som är baserade på observation.

Angående biverkningar. Läs producenternas packsedlar.

Lägg ned ADHD leken Bara tröttsamt.

Okej eftersom du inte klarar av att välja en studie väljer jag den som claimar flest individer i underlaget.

Bernigaud 3131 patienter inkluderade, wow, det är ju hälften av hela underlaget på dina 28 studier och 6899 patienter så den måste ju vara tung.

Studien är på franska och finns här:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S015196382030627X

Skummar direkt till konklusionen via google translate - visar sig att enbart 52 (!) personer givits ivermectin och 3062 enbart ingår i en kontrollgrupp som inte gavs ivermectin och hade en dödlighet på 5%. Snacka om att din s.k forskningsreview (snarare piece of garbage) som sammanställer de 28 studierna trixar med siffrorna - men så är den ju inte publicerad heller.

Sixty-nine residents (including resident-1) and 52 EHPAD-A staff received IVM: median age 90 years (84–94), 78.3% women, 98.6% at least one comorbidity at risk of Severe COVID-19. 11 subjects had probable or certain COVID-19 (7/69 residents and 4/52 staff, frequency 10.1%). Of the residents, 90.9% (10/11) had minimal COVID-19, without oxygen or hospitalization, no deaths. Among the 177 EHPADs in 77, 45 were included as controls, or 3062 residents (median age 86.2 years, 77.3% women). Of these, 22.6% [95% CI 16.3-28.9] had COVID-19 vs. 1.4% EHPAD-A with attributable mortality of 4.9% [95% CI 3.2-6.5] vs. 0% EHPAD-A. Major antiviral activity in vitro of IVM and MOX (EC50 IVM 0.14 ± 0.02 μM and MOX 0.48 μM ± 0.08 μM) with preserved cell viability was observed.
Citera
2021-01-03, 04:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Tja, hur konsekvent är du själv med ditt fjantiga blajande om "dött MED covid".
Eftersom jag har en nära anhörig som - för att tillämpa ditt språkbruk - "dog MED cancer" så kan jag berätta att den personen inte dog av cancern direkt utan av försvagat immunförsvar som gav ett inflammationslikt tillstådn och därefter hjärtstillestånd. Så personen dog AV hjärtstillestånd och inte cancer. Och så ser det ofta ut.

En annan kompis led av en obotlig kroniskt sjukdom (vi kallar den XYZ) som bit för bit försvagade personen, men den faktiska dödsorsaken var lunginflammation.

Så dessa personer dog enligt din och din teddybjörns sätt att resonera INTE av cancer och XYZ?
Undrar hur långt läkarvetenskapen hade kommit med din teddbybjörnssjukvårdsfilosofi? En massa livsfarliga sjukdomar hade klassificerats av dina tre hjärnceller som ofarliga eftersom personerna inte kunde sägas död direkt av själva sjukdomarna.

Samma med skottskador, man dör inte alltid av kulan utan av blodförlust. Slutsats i Nalleland: skottskador är oftast ofarliga.

Nu är det inte "mitt" språkbruk utan mainstreammedias.

Men ok, jag ska försöka förklara skillnaden så att även svagbegåvade boomers som du har en chans att förstå.

Vad som menas när man säger "dött MED covid" är att man avlidit inom en viss tid efter att ha testat positivt för covid19, med ett test som inte kan visa om man har covid19 eller inte, men vi kan för sakens skull låtsas att testerna fungerar. I Italien kunde man t ex i våras konstatera att 99,2% (eller om det var 99,8 jag minns inte exakt) av de som avlidit inom en viss tid efter ett positivt covidtest bar på minst en annan dödlig sjukdom, de flesta bar på tre eller fler (cancer, diabetes, alzheimers osv, dvs sjukdomar man "får" pga dålig kosthållning och bl a kolesterolsänkande mediciner). Så gott som alla Italiens coviddöda skulle ändå ha dött 2020, eller senast 2021, med eller utan "pandemi". Hade covid 19 varit dödligt skulle människor utan långtgående metabola sjukdomar dö efter positivt covidtest, men så är inte fallet.

Dina liknelser är skrattretande korkade eftersom cancer och skottskador till skillnad från covid19 är något som kan påvisas, och som på egen hand kan utgöra hela skillnaden mellan en fullt frisk fungerande kropp och en död kropp. Grejen med livsfarliga sjukdomar är just att de dödar på egen hand. Livsfarliga sjukdomar behöver inte 3-4 andra dödliga långtgående sjukdomar som redan gjort 90% av jobbet för att kunna döda. Eller överlever man en kula i huvudet så länge man är fullt frisk i övrigt?

Förstår du nu? Nej, trodde väl det.

Kanske går det bättre för dig när din andra hjärncell kommer tillbaka från semestern.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-01-03 kl. 04:39.
Citera
2021-01-03, 04:29
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Vad är alternativet till vaccinet? Folk har misslyckats med att skydda sig i samtliga länder i europa i ett år. Vaccinet är helt ofarligt jämfört med sjukdomen och bilkörning

Är du helt låst med ditt huvud i arslet, om man inte blir smittad så får man inga problem.
Nummer 1 är att inte sprida smittan, andningsskydd gör skillnaden.

Sen kommer det antagligen än värre, vi kan vara glada för den "varning" vi fick men Covid 19, nästkommande blir betydligt allvarligare.

När den kommer och vad den leder till vet jag inte, men jag är förvånad över hur lätt folk tar på denna smitta. Som sagt, vi har redan blivit varnade och de som smittas och dör i en eventuellt kommande våg förtjänar det tamejfan!
Citera
2021-01-03, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Och "vi" fick rätt. Det är nattsvarta siffror. Vi ligger bland de sämsta i Europa, EU och världen.
Sämst av alla grannländer.

Men du tror alltså inte på nattsvarta siffror kommande veckor? Hur många blir det enligt dig?

Allt är relativt...

Låt säg att det blir nattsvarta siffror enl dig !

Låt säg 300-400 döda ..

Vad innebär det eg för dig ?

Blir det ett inlägg här på flashback o sen tar du en macka o glas mjölk?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Okej eftersom du inte klarar av att välja en studie väljer jag den som claimar flest individer i underlaget.

Bernigaud 3131 patienter inkluderade, wow, det är ju hälften av hela underlaget på dina 28 studier och 6899 patienter så den måste ju vara tung.

Studien är på franska och finns här:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S015196382030627X

Skummar direkt till konklusionen via google translate - visar sig att enbart 52 (!) personer givits ivermectin och 3062 enbart ingår i en kontrollgrupp som inte gavs ivermectin och hade en dödlighet på 5%. Snacka om att din s.k forskningsreview (snarare piece of garbage) som sammanställer de 28 studierna trixar med siffrorna - men så är den ju inte publicerad heller.

Sixty-nine residents (including resident-1) and 52 EHPAD-A staff received IVM: median age 90 years (84–94), 78.3% women, 98.6% at least one comorbidity at risk of Severe COVID-19. 11 subjects had probable or certain COVID-19 (7/69 residents and 4/52 staff, frequency 10.1%). Of the residents, 90.9% (10/11) had minimal COVID-19, without oxygen or hospitalization, no deaths. Among the 177 EHPADs in 77, 45 were included as controls, or 3062 residents (median age 86.2 years, 77.3% women). Of these, 22.6% [95% CI 16.3-28.9] had COVID-19 vs. 1.4% EHPAD-A with attributable mortality of 4.9% [95% CI 3.2-6.5] vs. 0% EHPAD-A. Major antiviral activity in vitro of IVM and MOX (EC50 IVM 0.14 ± 0.02 μM and MOX 0.48 μM ± 0.08 μM) with preserved cell viability was observed.

Har du en fas 3 på 400: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/results/NCT04523831
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Du skriver:
Vaccinet är helt ofarligt jämfört med sjukdomen och bilkörning.

Hur i helsike kan du veta det, här har vi ett vaccin som är i princip obeprövat rörande normala procedurer inom läkemedel med adekvat godkännande. Vaccinet emot svininfluensa förstörde allt för många människors liv.

INGET talar hittills om att det skulle vara ofarligt att inta detta vaccin i kroppen, jag förespråkar mångfalt att var och en tar sitt förnuft till fånga och skyddar sig mot smittan primärt. Något annat ser jag som ren idioti och de som väljer att inte skydda sig/ bli smittade får stå sitt kast.

Ursäkta vaccin har använts sedan 1700-talet på hundratals smittor, flera långt värre än covid, med extremt bra och säkra resultat -inte ens den värst omskrivna för svininfluensan var farligare än att ta ett flygplan till Mallorca. 5 miljoner tog det och 500 fick narkolepsi.

Dessa vaccin har dessutom genomgått alla de kliniska studier som krävs med som sagt omfattade underlag och noggrant utredda studier på biverkningar som presenterats för myndigheter som granskat. Nu har vi dessutom ett antal miljoner vaccinerade redan, över 1 m bara i Israel, människor verkar inte direkt dö som flugor.
Citera
2021-01-03, 04:37
Avslutad
Citat:
Är du helt låst med ditt huvud i arslet, om man inte blir smittad så får man inga problem.
Nummer 1 är att inte sprida smittan, andningsskydd gör skillnaden.

Sen kommer det antagligen än värre, vi kan vara glada för den "varning" vi fick men Covid 19, nästkommande blir betydligt allvarligare.

När den kommer och vad den leder till vet jag inte, men jag är förvånad över hur lätt folk tar på denna smitta. Som sagt, vi har redan blivit varnade och de som smittas och dör i en eventuellt kommande våg förtjänar det tamejfan!

Jag har varit en ivrig påhejare av andningsskydd, vad pratar du om? UK har en tier 4 lockdown och bötfäller människor som går ut mot reglerna med 6000 pund/skalle och skiten accelererar ändå. Det funkar inte med lite avhållsamhet, vi behöver vaccin.

Nästkommande smitta, antar du menar UK mutationen? Vaccinet fungerar till den med, och ett vaccin av slager m-rna kommer lätt kunna tweakas till nya framtida mutationer, ungefär som vaccinet mot smittkoppor där man fick ta ett säsongsvaccin varje år i 20 år innan det kunde besegras. Blir nog något liknande här.

Och mitt huvud är det nog inget större fel på vännen.
Citera
2021-01-03, 04:39
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursäkta vaccin har använts sedan 1700-talet på hundratals smittor, flera långt värre än covid, med extremt bra och säkra resultat -inte ens den värst omskrivna för svininfluensan var farligare än att ta ett flygplan till Mallorca. 5 miljoner tog det och 500 fick narkolepsi.

Dessa vaccin har dessutom genomgått alla de kliniska studier som krävs med som sagt omfattade underlag och noggrant utredda studier på biverkningar som presenterats för myndigheter som granskat. Nu har vi dessutom ett antal miljoner vaccinerade redan, över 1 m bara i Israel, människor verkar inte direkt dö som flugor.

Allt du säger låter helt fantastisk och jag vill tro att det är sant, men sätter du ditt huvud på att det du säger är sant?
Om du har fel så förväntar jag mig att du är stark nog att avsluta dig och din i så fall lögn, man leker inte med människoliv!
Citera
2021-01-03, 04:40
Avslutad
Citat:
Allt du säger låter helt fantastisk och jag vill tro att det är sant, men sätter du ditt huvud på att det du säger är sant?
Om du har fel så förväntar jag mig att du är stark nog att avsluta dig och din i så fall lögn, man leker inte med människoliv!

Jag sätter mitt huvud på att vaccinet är mindre farligt än själva viruset och att människor som motarbetar vaccinet leker med människoliv och borde avsluta sig själva med din jävla logik.
Citera
2021-01-03, 04:46
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Jag har varit en ivrig påhejare av andningsskydd, vad pratar du om? UK har en tier 4 lockdown och bötfäller människor som går ut mot reglerna med 6000 pund/skalle och skiten accelererar ändå. Det funkar inte med lite avhållsamhet, vi behöver vaccin.

Nästkommande smitta, antar du menar UK mutationen? Vaccinet fungerar till den med, och ett vaccin av slager m-rna kommer lätt kunna tweakas till nya framtida mutationer, ungefär som vaccinet mot smittkoppor där man fick ta ett säsongsvaccin varje år i 20 år innan det kunde besegras. Blir nog något liknande här.

Och mitt huvud är det nog inget större fel på vännen.

Gott talat där vännen!
Saken är ju ändå dilemmat mellan att ta vaccinet med eventuella bieffekter eller istället minska smittspridningen med något så enkelt som andningsskydd.

Jag behöver knappast påpeka att jag redan innan smittan lämnat Kina så skaffade jag andningsskydd och gick igenom min skyddsutrustning i ABC-skydd.

Naturligtvis så visar jag respekt mot mig själv samt omgivningen genom att använda andningsskydd i kontakt med andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in