Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-24, 18:59
Medlem
HomoHitlers avatar
.
Senast redigerad av HomoHitler 2020-12-24 kl. 19:38.
Citera
2020-12-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
God Jul på er! Råkade se att Tommy bloggat lite dagen före dagen. Det dunkelt tänkta är det dunkelt skrivna, eller vad ska man kalla det där för? Han påstår han fastat i 20 dagar. Undrar vad han dricker eftersom han snarare gått upp i vikt sen dess. Men det intressanta är ändå hans "bekännelser", som inte är någon bekännelse. Att han hamnade snett berodde tydligen på Kanal 10. Det är en hyllning till Lekardal som heter duga. Jag vet inte, men det är inte utan att jag börjar tycka synd om Tommy. Tydligen huggen i ryggen av Kanal 10 (som inte gillade rattfyllor och horhus). Han drevs rakt i armarna på charlatanen Lekardal som bett bort hans synder och gett honom en ny plattform där han jobbar gratis för att betala Mattias julskinka.
Det finns en och annan som uttryckt en genuin oro för den lättledde Tommy Dee, och det är möjligt att så är fallet. Men om det nu är så, eller om det bara är det vanliga "det var hans fel för han slog tillbaka", så bekräftar det bara det olämpliga i att han ska åka runt och leka evangelist (eller vad han nu föredrar att kalla sig). Han borde tas in för behandling, vilket den store profeten lär bli varse med tiden. Fast då har väl Tommy gjort det han lejdes för, bygga nätverk så Kränardahl kan dra in ännu mer stålar, och då lär det bli samma sak som med Kanal 10 m.fl.
Citat:
Antingen ljuger Tommy som en häst travar eller så är han bara lite dum i huvudet? Hälften av det han skriver går inte att förstå eller så säger han emot sig själv. Antydningar och hot. Nu ska han börja predika om Satan. Det känns fräscht och modernt. Satan tigger pengar frän fattiga för att sko sig själv. Inte Gud. Redovisa era goda insatser eller brinn i helvetet DFM. Och God Jul!
När jag läser en del av hans inlägg så börjar jag faktiskt allt mer att luta åt att han ljuger så han tror sig själv, troligtvis för att inte behöva konfrontera den krassa verkligheten. Att han försöker skrämmas är inget nytt, den taktiken har han kört med länge. Om han nu verkligen tror på att polisen skulle ägna tid åt att försöka kartlägga det som skrivs på Flashback så får han naturligtvis leva i den tron, liksom att han tror att polisens förundersökningsprotokoll är sekretessbelagda. Att någon av oss skulle ha "hackat" polisens datasystem hade renderat stora rubriker, men han kanske inte läser tidningar heller eftersom det skulle förstöra hans illusioner om hur verkligheten ser ut.
Citat:
Vad hände med de 150,000 kronor ni skulle köpa "teknik" för?
Vad hände med deckaren? Har de som betalat fått sina exemplar? Hur stor var upplagan?
Vad hände med pengarna från de som betalat flera tusen för en bal på slottet? Har de fått tillbaka dem?
Hur mycket pengar har ni satsat på projektet för "utsatta" kvinnor?
Hur mycket pengar har ni skickat till era missionsprojekt?
Var och vad är era missionsprojekt?
Hur mycket tjänade Mattias i år?
Hur mycket tjänade Tommy i år?

Varför säljer inte den store gode profeten en eller ett par av sina relativt nya och dyra bilar istället för att tigga pengar från de som inte har?
Inkomsterna för 2020 blir inte klara förrän i oktember nästa år, då båda är företagare, men 2019 års deklarationer är klara:
Mattias tjänade 1.394.490 i lön och hade en kapitalförlust på 119.963
Tommy tjänade 360.000 i lön och hade en kapitalinkomst på 456.842

Så någon nöd går det inte på någon av dem, definitivt inte på profeten som tjänar grova pengar uppenbarligen.
Citera
2020-12-25, 14:41
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Det finns en och annan som uttryckt en genuin oro för den lättledde Tommy Dee, och det är möjligt att så är fallet. Men om det nu är så, eller om det bara är det vanliga "det var hans fel för han slog tillbaka", så bekräftar det bara det olämpliga i att han ska åka runt och leka evangelist (eller vad han nu föredrar att kalla sig). Han borde tas in för behandling, vilket den store profeten lär bli varse med tiden. Fast då har väl Tommy gjort det han lejdes för, bygga nätverk så Kränardahl kan dra in ännu mer stålar, och då lär det bli samma sak som med Kanal 10 m.fl.

När jag läser en del av hans inlägg så börjar jag faktiskt allt mer att luta åt att han ljuger så han tror sig själv, troligtvis för att inte behöva konfrontera den krassa verkligheten. Att han försöker skrämmas är inget nytt, den taktiken har han kört med länge. Om han nu verkligen tror på att polisen skulle ägna tid åt att försöka kartlägga det som skrivs på Flashback så får han naturligtvis leva i den tron, liksom att han tror att polisens förundersökningsprotokoll är sekretessbelagda. Att någon av oss skulle ha "hackat" polisens datasystem hade renderat stora rubriker, men han kanske inte läser tidningar heller eftersom det skulle förstöra hans illusioner om hur verkligheten ser ut.

Inkomsterna för 2020 blir inte klara förrän i oktember nästa år, då båda är företagare, men 2019 års deklarationer är klara:
Mattias tjänade 1.394.490 i lön och hade en kapitalförlust på 119.963
Tommy tjänade 360.000 i lön och hade en kapitalinkomst på 456.842

Så någon nöd går det inte på någon av dem, definitivt inte på profeten som tjänar grova pengar uppenbarligen.

Men de flesta andliga ledarna har flytt de allra mest elementära sanningarna och abdikerat till den världsliga tidsandans normer i sitt att tänka och handla. DFM har dock genom Mattias Lekardal grundat sina ord och handlingar på evangeliet och Guds Ord, och inte på den nyckfulla tidsandan som i tabloidformat går ut på att rädda sitt eget skinn.
Vad betyder ens detta?

Undertecknad har agerat under år 2020 på de förtroenden jag har fått. När pubertala och gälla tonlägen från de moderna fariséerna studsar upp och ner i en alltmer perverterad medial ankdamm och skriker; ”Tommy Dahlman har inget förtroende!”, glömmer de två aspekter; 1/ Jag har haft de förtroendet som krävs för att vara produktiv år 2020 på samma sätt som jag alltid har arbetat. Så jag har tydligen förtroenden.
Då glömmer Tommy att DFM gick ut och sa att han hade fått sparken även av dem... Det var inte förrän nu en bit in på senhösten man vågade släppa fram Tommy i rampljuset. Förtroende? Om de inte bryr sig om de moderna fariséerna hade de aldrig mörkat att Tommy fanns i kulisserna hela tiden. Den pubertala och perverterade ankdammen hade synpunkter på att en så kallad Gudsman besökte horhus. Där kan man ju fundera över vem som är perverterad?

2/ Vilket slags förtroende refererar dessa gaphalsar efter? Deras? Är det människor som agerar med pseudonymer och som själva är utan församlingstillhörigheter som ska sätta förtroendeagendan?
Att Tommy Dee sedan inte ens försöker be om ursäkt över det är väl det som de flesta tycker är märkligt och högs olämpligt. En gång är ingen gång. Två gånger är en gång för mycket. Tre gånger är ett mönster och tyder på en direkt olämplighet att vara en ledare.

DFM står nu på rampen till en ny digitaliserad teknik som skapar nya förutsättningar. Redan i januari börjar jag med den nya tekniken som hjälpmedel att predika en serie om hierarkierna i Satans rike. Det här året har jag insett mer än någonsin att Satans rike inte har tagit semester och inte ens slumrar till. Det här riket måste kartläggas, avslöjas och besegras. Vi övervinner inte Satans rike med en mängd andliga wannabes och smattrande ambitiösa effekter. Här behövs genuina andliga muskler.
Intressant. Vad kan det vara för ny digital teknik? Har Tommy Dee upptäckt podden tio år efter alla andra? Smattrande ambitiösa effekter??? Är det inte exakt vad Tommy skriver i samma stycke? Att man med ny ambitiös smattrande teknik ska besegra djävulen. Bra där, det känns fräscht Tommy. Nu förstår vi ju alla att dina tidigare snedsteg bara varit studiebesök hos djävulens hierarkier. Det är bara Tommy som har verktygen att förstå och besegra djävulen (sektvarning!). Nu ska Lisa-Stina i Vänersborg skrämmas att öppna plånboken för att inte brinna i helvetet.

DFM har idag ca trettio andliga ledare som möts till ledarmöte varje månad och vi arbetar med att sjösätta ett nytt sätt att kommunicera med världen på våra sociala medier. I takt med att DFM växer så fort måste vi renodla sättet vi kommunicerar på. Mer om det efter nyår.
DFM kan ha tre andliga ledare. De kan ha trettio. De kan trettio tusen tyska bögar? DFM Sverige har bara Mattias. Tommy själv har ju ingen titel som kommunicerar andligt ledarskap. Hans enda jobb är att samla in pengar till Mattias. Det någon borde gräva i är de märkliga samband som finns mellan den påstådda missionen i Afrika, som inte verkar existera. Därför är det särskilt intressant att så många afrikaner plötsligt inkluderats i DFMs verksamhet. Det verkar som de har en egen församling som Mattias då och då kidnappar. Verksamheten i Danmark drivs också av afrikaner. Det ligger en hund begraven här. Sedan är det intressant att just Tommy brinner för att hitta en ny "plattform". Det är ju tack vare honom de får problem på Facebook. De vill inte ha sexförbrytare på nätet och det är vi glada för.
Citera
2020-12-26, 23:37
Medlem
Magictrixs avatar
Profeten har profeterat!!!

I senaste nyhetsbrevet skriver en anonym ledarskribent (Tommy) att Mattias redan i december 2019 förutspådde Covid19. Helt otroligt.
"Profetorden vi fick av Gud genom Mattias Lekardal redan i slutet av 2019 var att "världen kommer att drabbas av ett virus 2020, men det kommer att gå en skiljelinje mellan de rättfärdiga i i Jesus Kristus och de orättfärdiga. De rättfärdiga i Jesus Kristus skall så starkare och mera befästa efter viruset än innan."
Nu rapporterades visserligen om ett virus i Kina redan i början av december förra året, men ändå. Synd att det saknas källa bara.

Mattias har också lagt upp en egen liten predikan (han smygtränar inför nyårsafton tror jag) på DFMs sida. Det verkar som han lagt en telefon på ett bord och filmar sig själv underifrån medan han pratar och tittar in i kameran. Det ser inte vackert ut. Han säger att det inte är konstigt att så många vanliga människor nu rapporterar om att de har änglar i sina hem. Ja, han säger så. Jag vet inte hur en ängel ser ut, men de lär ju inte ha vingar i alla fall. Jag har hört talas om att människor säger sig ha mött änglar. Men jag har aldrig träffat någon som påstår det framför mig. Men för Mattias är det inget konstigt. Han pratar mycket om den sista tiden och att det ska ske övernaturliga under. Samtidigt har Tommy lovat att på helt nytt digitalt sätt föreläsa om de olika nivåerna av helvetet vi ska slåss mot. Det är smart att gräva fram den gamla skrämselpropagandan från 70-talet igen. Det kommer skrämma många arma själar att gräva djupt i plånboken för att köpa sig fria. Mattias låter som en parodi på en pingstpastor och ser faktiskt rätt risig ut. Desperat. Till nyår ska de tigga ihop stora pengar verkar det som.
Citera
2020-12-27, 11:52
Medlem
Citat:
Men de flesta andliga ledarna har flytt de allra mest elementära sanningarna och abdikerat till den världsliga tidsandans normer i sitt att tänka och handla. DFM har dock genom Mattias Lekardal grundat sina ord och handlingar på evangeliet och Guds Ord, och inte på den nyckfulla tidsandan som i tabloidformat går ut på att rädda sitt eget skinn.
Vad betyder ens detta?'
Ett taffligt försök att flytta fokus genom att projicera sin egna agenda på andra, kombinerat med den klassiska det är endast vi som har förstått evangeliet helt och fullt. Sammanfattat: Skitsnack!
Citat:
Undertecknad har agerat under år 2020 på de förtroenden jag har fått. När pubertala och gälla tonlägen från de moderna fariséerna studsar upp och ner i en alltmer perverterad medial ankdamm och skriker; ”Tommy Dahlman har inget förtroende!”, glömmer de två aspekter; 1/ Jag har haft de förtroendet som krävs för att vara produktiv år 2020 på samma sätt som jag alltid har arbetat. Så jag har tydligen förtroenden.
Då glömmer Tommy att DFM gick ut och sa att han hade fått sparken även av dem... Det var inte förrän nu en bit in på senhösten man vågade släppa fram Tommy i rampljuset. Förtroende? Om de inte bryr sig om de moderna fariséerna hade de aldrig mörkat att Tommy fanns i kulisserna hela tiden. Den pubertala och perverterade ankdammen hade synpunkter på att en så kallad Gudsman besökte horhus. Där kan man ju fundera över vem som är perverterad?
Ödmjukhet var ordet, sa Bull.
Citat:
2/ Vilket slags förtroende refererar dessa gaphalsar efter? Deras? Är det människor som agerar med pseudonymer och som själva är utan församlingstillhörigheter som ska sätta förtroendeagendan?
Att Tommy Dee sedan inte ens försöker be om ursäkt över det är väl det som de flesta tycker är märkligt och högs olämpligt. En gång är ingen gång. Två gånger är en gång för mycket. Tre gånger är ett mönster och tyder på en direkt olämplighet att vara en ledare.
I det enda av hans inlägg (under eget namn) som finns kvar här i tråden anklagar han oss gaphalsar för att uttala oss om saker som vi inte vet något om, och att det skulle vara förtal. Vad är då detta? Han har inte den blekaste aning om huruvida vi har någon förankring i någon kyrka av något slag, men det är ju skillnad när en from och ödmjuk "gudsman" uttalar sig utan att ta reda på fakta och när vi andra gör det.
Citat:
DFM står nu på rampen till en ny digitaliserad teknik som skapar nya förutsättningar. Redan i januari börjar jag med den nya tekniken som hjälpmedel att predika en serie om hierarkierna i Satans rike. Det här året har jag insett mer än någonsin att Satans rike inte har tagit semester och inte ens slumrar till. Det här riket måste kartläggas, avslöjas och besegras. Vi övervinner inte Satans rike med en mängd andliga wannabes och smattrande ambitiösa effekter. Här behövs genuina andliga muskler.
Intressant. Vad kan det vara för ny digital teknik? Har Tommy Dee upptäckt podden tio år efter alla andra? Smattrande ambitiösa effekter??? Är det inte exakt vad Tommy skriver i samma stycke? Att man med ny ambitiös smattrande teknik ska besegra djävulen. Bra där, det känns fräscht Tommy. Nu förstår vi ju alla att dina tidigare snedsteg bara varit studiebesök hos djävulens hierarkier. Det är bara Tommy som har verktygen att förstå och besegra djävulen (sektvarning!). Nu ska Lisa-Stina i Vänersborg skrämmas att öppna plånboken för att inte brinna i helvetet.
Det heter på randen och inte på rampen, men eftersom den som skrev det antagligen är (mentalt) handikappad så...
Det handlar inte om någon revolutionerande ny teknik, däremot har han och profeten lyckats få ett antal medlemmar att öppna plånboken och hosta upp de närmare 150000 som det kostar att kunna producera propaganda med något högre kvalitet än mobilkamera. Vet inte var de tänker lägga upp sina alster, Facebook är ju inte pålitligt eftersom de blivit nedstängda några gånger nu. Youtube? Möjligt, men inte heller den plattformen är särskilt pålitlig. I vart fall inte med tanke på deras budskap och den skitnödiga inställning även Google har numera.
Sedan det här med andliga muskler, av kontexten kan en förskoleknodd räkna ut att de enda som har det är DFM, medan övriga är "andliga wannabes". Återigen väldigt ödmjukt, och nu ska vi minsann få se på action from Tommy Dee. Hur länge dröjer det innan det slutar med fylleslag och besök på horhus igen? Jag är inte beredd att sätta några pengar på det, men blir inte förvånad om han är ute i tabloidpressen igen inom något år. Andliga muskler var ordet, sa Bull.
Citat:
DFM har idag ca trettio andliga ledare som möts till ledarmöte varje månad och vi arbetar med att sjösätta ett nytt sätt att kommunicera med världen på våra sociala medier. I takt med att DFM växer så fort måste vi renodla sättet vi kommunicerar på. Mer om det efter nyår.
DFM kan ha tre andliga ledare. De kan ha trettio. De kan trettio tusen tyska bögar? DFM Sverige har bara Mattias. Tommy själv har ju ingen titel som kommunicerar andligt ledarskap. Hans enda jobb är att samla in pengar till Mattias. Det någon borde gräva i är de märkliga samband som finns mellan den påstådda missionen i Afrika, som inte verkar existera. Därför är det särskilt intressant att så många afrikaner plötsligt inkluderats i DFMs verksamhet. Det verkar som de har en egen församling som Mattias då och då kidnappar. Verksamheten i Danmark drivs också av afrikaner. Det ligger en hund begraven här. Sedan är det intressant att just Tommy brinner för att hitta en ny "plattform". Det är ju tack vare honom de får problem på Facebook. De vill inte ha sexförbrytare på nätet och det är vi glada för.
Enligt Mattias själv så är Tommy ingen ledare, vore han det hade Paulus regler för andligt ledarskap diskvalificerat honom, utan den enda andliga ledaren är och förblir just Mattias själv! Åtminstone räckte den utläggningen tidigare i höst för att lugna en del upprörda jesustanter, och minnet är tydligen ännu kortare än hos majoriteten av väljarkåren som glömmer allt på mindre än fyra år.
Trettio ledare? Det skulle med andra ord innebära att i princip alla medlemmar är ledare, för så värst många fler har de inte som är aktiva i vart fall. Att en del av sändningarna på DFM Sverige har uppåt 1000 visningar är märkligt, men det beror förmodligen mer på hur Facebook räknar än antalet personer som plågat sig igenom sändningarna.
Citera
2020-12-27, 11:53
Medlem
Citat:

I senaste nyhetsbrevet skriver en anonym ledarskribent (Tommy) att Mattias redan i december 2019 förutspådde Covid19. Helt otroligt.
"Profetorden vi fick av Gud genom Mattias Lekardal redan i slutet av 2019 var att "världen kommer att drabbas av ett virus 2020, men det kommer att gå en skiljelinje mellan de rättfärdiga i i Jesus Kristus och de orättfärdiga. De rättfärdiga i Jesus Kristus skall så starkare och mera befästa efter viruset än innan."
Nu rapporterades visserligen om ett virus i Kina redan i början av december förra året, men ändå. Synd att det saknas källa bara.

Mattias har också lagt upp en egen liten predikan (han smygtränar inför nyårsafton tror jag) på DFMs sida. Det verkar som han lagt en telefon på ett bord och filmar sig själv underifrån medan han pratar och tittar in i kameran. Det ser inte vackert ut. Han säger att det inte är konstigt att så många vanliga människor nu rapporterar om att de har änglar i sina hem. Ja, han säger så. Jag vet inte hur en ängel ser ut, men de lär ju inte ha vingar i alla fall. Jag har hört talas om att människor säger sig ha mött änglar. Men jag har aldrig träffat någon som påstår det framför mig. Men för Mattias är det inget konstigt. Han pratar mycket om den sista tiden och att det ska ske övernaturliga under. Samtidigt har Tommy lovat att på helt nytt digitalt sätt föreläsa om de olika nivåerna av helvetet vi ska slåss mot. Det är smart att gräva fram den gamla skrämselpropagandan från 70-talet igen. Det kommer skrämma många arma själar att gräva djupt i plånboken för att köpa sig fria. Mattias låter som en parodi på en pingstpastor och ser faktiskt rätt risig ut. Desperat. Till nyår ska de tigga ihop stora pengar verkar det som.
Han inte bara låter som en parodi, han är en parodi på en pingstpastor. Men det här ämnet passar bättre i tråden om DFM än här.
Citera
2020-12-27, 22:10
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:

"Profetorden vi fick av Gud genom Mattias Lekardal redan i slutet av 2019 var att "världen kommer att drabbas av ett virus 2020, men det kommer att gå en skiljelinje mellan de rättfärdiga i i Jesus Kristus och de orättfärdiga. De rättfärdiga i Jesus Kristus skall så starkare och mera befästa efter viruset än innan." .

Han hade då inte fått veta det av Gud så han måste ha haft dålig kontakt. Ty Covid-19 fanns i Sverige redan i november 2019. Jag har själv hört det av sjukvårdspersonal som kände till människor som drabbats av viruset då i dens närhet och det finns bekräftat att läsa här
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/viruset-kan-ha-funnits-i-sverige-i-november

I tidningen Sjukhusläkaren finns en anteckning om att viruset fanns i Italien redan sommaren 2019

Några undantag för dem som tror på Gud att de skulle komma lindrigare undan, har inte funnits heller. Så de påståendena rasar ihop totalt
Senast redigerad av Stina-Lina 2020-12-27 kl. 22:14.
Citera
2020-12-29, 15:58
Medlem
Magictrixs avatar
I sitt senaste inlägg säger Tommy att han är en andlig ledare i DFM. De är inte mindre än 30 andliga ledare som regelbundet konfererar via Zoom. För att illustrera detta visar han upp en skärmdump från ett Zoom-möte som inte har ett dugg med DFM att göra. 25 helt okända människor med namn och allt. Kul före dem. Nu var det väl ingen svensk med, men ändå. De har knappast gett sitt samtycke till att få förknippas med DFM. Han passar också på att visa upp en bild på hur den nya studion kan komma att se ut. Medlemmarna har väl frågat var tekniken de skänkt pengar till tog vägen. Men i början av nästa år ska de få se. Mattas och Tommy ska bara tigga ihop lite mer pengar först. Tiggeriet börjar ikväll i en ny outhärdlig livesändning.
Citera
2020-12-30, 01:34
Medlem
TomasTvivlarens avatar
Nä bilden är ju från Zoom https://blog.zoom.us/how-zoom-employees-use-zoom/
Citera
2020-12-30, 12:37
Bannlyst
Vem är "stjärnkocken Fredrik Johansson" som ska laga nyårssupén imorgon? När jag googlar på "Fredrik Johansson" och "kock" får jag bara fram en som är kock i Nacka Kommun och en som är kock på Hilton Slussen. De är säkert duktiga, men ingen av dem är nog "stjärnkock" ...
Citera
2020-12-30, 16:04
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Vem är "stjärnkocken Fredrik Johansson" som ska laga nyårssupén imorgon? När jag googlar på "Fredrik Johansson" och "kock" får jag bara fram en som är kock i Nacka Kommun och en som är kock på Hilton Slussen. De är säkert duktiga, men ingen av dem är nog "stjärnkock" ...

Jag googlade också och hittade en "stjärnkock" anställd på Uppsala kommun... Det är väl där budgeten ligger någonstans... Det blir fiskpanetter och Findus remouladsås till nyårsbuffén. Ska bli spännande att se hur de löser coronareglerna med tjugo medverkande i en lånad skubb någonstans i stan.

Tommy har idag lagt upp en liten hälsning där han talar om Uppsalas mångfald och utmaningar och hur DFM är på plats för att med Guds hjälp lösa situationen. Han talar också om inkluderande mellan olika församlingar. Han verkar ha funnit sin plats där och stortrivs.

I gårdagens live (som verkar borttagen nu?) fungerade ljudet inte alls till stora delar. Kanske därför de tagit bort den? Jag snabbspolade och kom till en sekvens där pösmunken Lekardal satt och skröt om hur han häromdagen skänkt 6000 kronor till en stackars kvinna vars dotter blivit våldtagen. Pengarna hulkade Lekardal fram skulle gå till julklappar och julmat. Han hade inför julen mött så mycket nöd att han inte kunde rädda alla.

Det fick mig att tänka till. Vad hade kvinnans ekonomi med en våldtäkt att göra? Hade hon ekonomiska bekymmer var det ju stort av Pösmunken att skänka en slant. Men då hade han inte behövt nämna våldtäkten, som inte hade med saken att göra. Var möjligen kvinnans dotter minderårig och bodde hemma? Var hon utsatt för en pedofil? Eller var det en vuxen kvinna? Det fanns ingen logik i den historien, varför jag fick för mig att Pösmunken bara satt och hittade på historien för att få pöbeln att skänka mer pengar. Kan han skänka 6000 kronor till en kvinna i nöd kan han väl redovisa hur missionen ser ut i övrigt?
Citera
2021-01-03, 00:24
Medlem
Magictrixs avatar
Tommy summerar året som gått.

Efter en rekord satsning med DFM LIVE i mellandagarna presenterar vi idag vår KICKOFF 2021 och senare ett levererat nyhetsbrev till våra cirka 1000 prenumeranter .
Vad betyder ens rekordsatsning? Sändningarna saknade i stora delar ljud och det var samma medverkande som vanligt. Inte ens någon stjärnkock dök upp.

När jag var marknadschef på Kanal 10 strävade jag efter en medvetenhet som skulle skapa fokus. Tyvärr var ledningen en ganska förgubbad tillvaro som ”trodde” de var unga. I den miljön är en 50-åring en ungdom, och med en sådan inställningen blir allt arbete därefter – självcentrerad och gammaldags.
Var Tommy verkligen marknadschef på kanal 10? Nåja, Tommy var ju 50 då, så är det sig sälv han pratar om? Anledningen till denna bitterhet är att de inte ville ha med honom att göra efter alla rattfyllor. Men visst, de borde gett honom vård. Nu får han ju fortsätta oemotsagd.

Tänk att bedriva ett TV arbete och efter 20 år inte äga mer än 1500-2000 fasta månadsgivare.
Det är ju särskilt roligt eftersom Tommy var marknadschef... han sågar sig själv. Oavsett så drog Kanal 10 in många miljoner varje år. Pengar Tommy omsatte på vin kvinnor och sång.

DFM har sedan april 2019 ( 8 månader) cirka 1000 fasta prenumeranter. Alla dessa är inte regelbundna månadsgivare men vi levererar relevanta nyheter varje vecka som sakta och säkert ingjuter mer och mer tro och fasthet.
1000 prenumeranter skröt de med redan i början av hösten. Vad Tommy inte förstår är att en som säger sig vilja ha ett nyhetsbrev inte är samma sak som en medlem. Vad Tommy förstår är att alla som får nyhetsbrevet förr eller senare ska få betala. Sakta men säkert ska det skänkas pengar.

Ett ledarskap som saknar pedagogik men helst och oftast önskar skjuta från höften är charmerande det första året, men sedan förvandlas charmen till charader.
Hysteriskt kul uttalande. DFM:s ledarskap saknar allt vad pedagogik heter. Det är väl möjligt att Tommy och Krämardal har någon slags riktlinjer sinsemellan. De måste de ju ha. Men visioner och teologi finns ingenting om på deras sida. De har skjutit från höften det första året och det har varit charmerande. Nu är det DFM som är charader på sig själva.

Vi på DFM hoppas att vi kan bli ännu bättre på motivering och pedagogik så att vi kan fortsätta bygga med tillit för framtiden. Om allt går som vi planerat kommer vi att sända den 15-17 Januari med delar av vår nya utrustning. Välkomna till KICKOFF 2021!
Nyår, profetiska möten, bönemöten. Hela hösten och vintern har de sänt live med samma vittnesbörd och samma torftiga musik som utfyllnad mellan tiggerierna. Nu blir det kickoff där Tommy ska predika för oss om hur Jesus har kartlagt satans rike. Pepp! Vi får se om de hinner köpa några strålkastare och kameror innan kronofogden mäter ut organisationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in