2020-11-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Hehe, ja får erkänna typ detsamma. Syns vid nästa fylla!

Skål @Zaxxis

Hurru @Zaxxis, har'u läst mitt tidigare inlägg ja skrev till dig? Jag frågade då vilka betyg du själv sätter på hammers frankenstejnrullar me Petter Cushing å Kristoffer Li?

Tacksam för svar på den frågan.

Jag ska se en hammers frankenstejnrulle i kväll igen, fan asså vilka bra skräckfilmer dom är, I mean very god movisar.

Skål
Citera
2020-11-12, 18:57
Bannlyst
I morgon är det fredagen den 13e, ville bara påminna er
Citera
2020-11-16, 09:09
Avslutad
Lite dött här i tråden. Får liva till det lite. Här kommer några nya recensioner.

Lovely Molly 2011: Överraskande bra film om en kvinnas missbruk. En karaktärstudie i galenskap. betyg: 4/5

The Poughkeepsie tapes 2007: En för mig hypad film som inte höll måttet. En mokumentär om en seriemördare som lämnar dåliga VHS-filmer till polisen. En depraverad film utan själ. Filmen VHS är bättre fast horan med ballongen var rolig. 2/5

Scary stories to tell in the dark 2019: Vaniljskräck som inte utmärker sig på något vis. En film man kan se med flickvännen eller barnen. 2/5

Under the skin 2013: En väldigt speciell film med vackert foto och ljud. Scarlet Johansson är perfekt i rollen som livlös alien för hennes personlighet i vanliga fall är helt platt haha . 4/5

Tigers are not afraid 2017: På något sätt är den rörande framför alllt i slutet. Dåliga CGI-effekter. 3/5

The final girls 2015: Börjar riktigt bra som en parodi på fredagen den 13:e men en film som lämnar en besviken. Filmen hålls ner av dåligt manus och platta skådespelarinsatser. 2/5

The Zero Boys 1986: En cabin in the woods/slasherfilm som inte imponerar. 2/5

Possum 2018: Vilken film! Otroligt djup och långsam skräck med fantastisk bild och ljud. Slutet ser man inte komma. Missa inte denna film! 5/5

Pandorum 2009: Sci-fi skräck som inte håller någon klass. En mycket bättre b-skräck med samma tema är Darkside of the moon. 1/5

Color out of space 2019: Vacker film som inte imponerar särskilt mycket. Inte Nicolas Cages bästa. Mom and dad är mycket bättre. 3/5

Bonus: Perfect Blue 1997: Hypad manga-thriller. Rekommenderas! 4/5
Senast redigerad av Vistula 2020-11-16 kl. 09:11.
Citera
2020-11-17, 13:39
Medlem
2n00b4Us avatar
Vad har det släppts för skräckfilmer de senaste 1-2 åren som är sevärda?
Citera
2020-11-17, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vad har det släppts för skräckfilmer de senaste 1-2 åren som är sevärda?

The Possession Of Hannah Grace

Spännande och psykologisk. Jag gillar när det handlar om häxor i filmerna.

8/10

Hereditary

Unik film och bra fantasi i filmen.

7/10

Midsommar

Det här är den bästa skräckfilmen jag har kollat på som har är väldigt ny.

8/10

Jigsaw

Det är den åttonde filmen och verkligen rå fortfarande och barbarisk. Men filmen är bra.

6,5/10

Sevärda filmer kan det vara.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2020-11-17 kl. 14:06.
Citera
2020-11-18, 14:25
Medlem
Så sjukt taggad på Conjuring 3..
Citera
2020-11-20, 12:02
Avstängd
Halloween2s avatar
Soylent Green från 73.

Inte direkt en skräckfilm men simpsons gjorde parodi på den i ett gammalt halloween avsnitt.

Utspelar sig runt denna tid och världen har gått åt helvete typ, bara de rika har råd att äta riktig mat medans de fattiga får soylent green, och vad är det tror ni? Hmmm

Gillar verkligen idén men filmen är långsam och det händer inget förens i slutet.
2 av 5 soya bönor.

Började även titta på twilight zone filmen från 80 nånting. Verkar mest som det är remakes i färg från de gamla avsnitten, inget mig i mot även om det inte är lika bra. Fortfarande små charmigt.

Nästa film på listan är från 71med titeln The Omega Man. En man överlever en kärnvapnen attack och nu får slåss mot vita mutanter. Verkar vara samma skådespelare från Soylent Green ser jag nu.
Även denna film har simpsons gjort en parodi på.
Citera
2020-11-20, 17:57
Medlem
Någon här som har fått hem Second Sights lyxiga 4K/blu ray-utgåva av Dawn of the Dead? Bokade från CDON för ett bra tag sedan och nu har den legat som "behandlas" (mottagen av lagret) i flera dagar. Release-datumet är nu idag.

Mycket skumt. CDON är annars alltid pålitliga och super-rappa på att skicka iväg sina grejer.
Citera
2020-11-20, 19:44
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Nästa film på listan är från 71med titeln The Omega Man. En man överlever en kärnvapnen attack och nu får slåss mot vita mutanter. Verkar vara samma skådespelare från Soylent Green ser jag nu.
Även denna film har simpsons gjort en parodi på.

Skön film. Det är Charlton Heston du tänker på. Bygger på en bok som heter I Am Legend som filmats tidigare, The Last Man on Earth (1964) samt den nyare filmen med Will Smith som bär samma namn som boken. The Omega Man är bäst av dem.
Citera
2020-11-20, 21:36
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Skön film. Det är Charlton Heston du tänker på. Bygger på en bok som heter I Am Legend som filmats tidigare, The Last Man on Earth (1964) samt den nyare filmen med Will Smith som bär samma namn som boken. The Omega Man är bäst av dem.

Hade det i tanken när jag skrev inlägget (om att skriva att det var från boken) men glömde helt bort

Kul och höra att den gillas! Är inne lite på äldre lite sci fi ? hållet för tillfället.

En annan film som jag även har på listan är Shock Waves från 77.

Citat:
A group of tourists who encounter aquatic Nazi zombies when they become shipwrecked. It stars Peter Cushing as a former SS commander

Kan ju inte slå fel?
Citera
2020-11-20, 23:25
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hade det i tanken när jag skrev inlägget (om att skriva att det var från boken) men glömde helt bort

Kul och höra att den gillas! Är inne lite på äldre lite sci fi ? hållet för tillfället.

En annan film som jag även har på listan är Shock Waves från 77.

Kan ju inte slå fel?

Har du sett Galaxy of Terror (1981)? Kriminellt underskattad sci-fi/horror. Betyget på IMDB är helt missvisande.
Citera
2020-11-21, 09:12
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Har du sett Galaxy of Terror (1981)? Kriminellt underskattad sci-fi/horror. Betyget på IMDB är helt missvisande.

Den lät häftig, ska titta efter den!
Robert Englund och Sid Haig i filmen ser jag också, trevligt 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in