2020-12-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Sigmag har nu lagt upp ett nytt meddelande på sin sida. Något påhitt om att någon har hotat att göra något mot dem om de inte lägger ut alla identiteter de har. De påstår att de stängt ner sidan för att "skydda Flashbackarnas identiteter". Tror han på riktigt att den förklaringen låter trolig?

Jag köpte inte ens förra förklaringen. Om att de stängde ner sidan då de hade blivit utsatta för allvarliga brott som var värre än skottlossning och handgranatattrapp, båda vid deras bostad (eller ja, Kents bostad?). Något som nämndes tidigare. Då var meddelandet:

Citat:
Vi har utsatts för en brottslighet som kanske är ett av det värsta som man kan utsättas för. Vi ser det som synnerligen grovt hot!
För att skydda mina anhöriga och ge oss en välbehövlig paus stängde vi ner vår nätsida.
Detta är många gånger värre än den handgranatattrapp någon lade på vår trappa eller de fem skott någon sköt i vårt hus.
Vi gör tydligen ett mycket bra arbete!

Det gör ju att jag inte riktigt begriper det här med att skydda Flashbackarnas identiteter. Hur skulle dessa hot vara betydligt värre än skottlossning och handgranatattrapper?

Även om man nu bortser från det, så tror jag inte ett jota på detta. Och om de nu verkligen brydde sig om flashbackarnas identiteter och vill skydda dem så borde de väl ha gett fasen att ens publicera sådant på hemsidan? Det inkluderar detaljer som gör att man lättare kan lista ut vilka personerna är, osv. Var de dessutom så korkade att de inte förstod att den typen av information skulle kunna få folk att hitta på saker som gruppmedlemmarna inte skulle tycka om?
Citera
2020-12-22, 09:44
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Det gör ju att jag inte riktigt begriper det här med att skydda Flashbackarnas identiteter. Hur skulle dessa hot vara betydligt värre än skottlossning och handgranatattrapper?

Kent är rätt dålig på att gissa identiteter. Jag gissar att någon som han gissade på blev arg och hotar med att ta lagliga åtgärder. Nu försöker Kent dölja spåren (på ett illa sätt förvisso) med att hävda att han värnar om Flashbackares identiteter. Det skulle vara komiskt om det inte vore så sorgligt.

Vad har han och hans son Daniel åstadkommit på alla dessa år? Daniel har ju uppenbarligen inte slutat med sin nekrofili.
Citera
2020-12-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Kent är rätt dålig på att gissa identiteter. Jag gissar att någon som han gissade på blev arg och hotar med att ta lagliga åtgärder. Nu försöker Kent dölja spåren (på ett illa sätt förvisso) med att hävda att han värnar om Flashbackares identiteter. Det skulle vara komiskt om det inte vore så sorgligt.

Vad har han och hans son Daniel åstadkommit på alla dessa år? Daniel har ju uppenbarligen inte slutat med sin nekrofili.

Det du skriver stämmer säkert.

19 dec skrevs följande på deras twittersida:

Citat:
Vi har stängt ner nättidningen och har bara en liten text på framsidan. Det är vår intressantaste text vi skrivit, tydligen!
Ingen artikel har haft så många besökare som den där lilla texten. Svårt att hantera så mycket besök, kanske skall öppna igen så vi får lite lugn...

Vilket gör att det snarare framstår som något billigt PR-trick snarare än sanning. Om de nu är villiga att öppna upp hemsidan igen pga mycket trafik, så låter det som ett pr-trick. Om det nu ligger någon sanning i påståendet om allvarliga hot etc, så skulle det uppfattas som mer seriöst om de antingen formulerade sig annorlunda på Twitter, eller höll hemsidan stängd ett tag till.
Citera
2020-12-25, 12:10
Medlem
sugmag-ses avatar
Kents blogg är nu uppe igen, och han har "tagit bort" de flesta artiklarna där han pratar om enskilda användare/personer. Artiklarna är fortfarande tillgängliga, av någon anledning har han bytt datum på dem till år 2000 istället för att avpublicera dem.
Han fortsätter sin patetiskt dåliga lögn om att någon har hotat SIG med att stjäla uppgifter om Flashbackanvändares identiteter i en ny artikel och förklarar att de inte kommer prata om enskilda användare längre. Skelettgänget blev uppenbarligen riktigt svettiga.
Han skriver också om mina avslöjanden av hans konton på forumet "Fria ordet" och förnekar att han är medlem där. Folk som faktiskt har blivit felaktigt identifierade (av Kent) brukar reagera med att skriva en mening om det med kanske en skrattemoji i slutet. Kent däremot har varit som besatt med att förneka att han är reggad på ett småforum med 10 aktiva medlemmar och verkar vara väldigt störd över det. Idioten förstår inte att det snarare ytterligare visar att identifieringen stämmer.
Citera
2020-12-31, 17:23
Medlem
Kent ljuger vidare i vanlig ordning, men ingen bryr sig efterson han är en icke-människa som ignoreras av alla. Jag har hört att han skulle ha fått en del otrevliga brev, från en advokat som utsätter honom för utpressning? Kent och Skelettkvinnan Daniel borde lära sig att skaffar man sig en Fiende, så är denne Fiende för Livet, inte bara till Jul!
Citera
2020-12-31, 17:52
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldPyott
Kent ljuger vidare i vanlig ordning, men ingen bryr sig efterson han är en icke-människa som ignoreras av alla. Jag har hört att han skulle ha fått en del otrevliga brev, från en advokat som utsätter honom för utpressning? Kent och Skelettkvinnan Daniel borde lära sig att skaffar man sig en Fiende, så är denne Fiende för Livet, inte bara till Jul!
Kent har nog flera personer att akta sig för, ja.
Citera
2021-01-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ha ha, sådana Nigeriamejl får väl var och varannan person i halva världen!
Citera
2021-01-02, 17:42
Medlem
Efter vad jag har hört är det inte Nigeria-busar utan en liga hårda bovar som inte alls gillar Kent, har en del gammalt om honom som skall vara mycket fult …
Citera
2021-01-06, 19:38
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Efter vad jag har hört är det inte Nigeria-busar utan en liga hårda bovar som inte alls gillar Kent, har en del gammalt om honom som skall vara mycket fult …
Intressant, något du vill dela med oss?
Citera
2021-01-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farligpsykisksjuk
Ni som har förtalat Helena i tråden om henne är rykta allihopa, ni tror att ni är anonyma bakom era datorskärmar men jag kan garantera er att hon kommer sätta er alla på plats.

Det är läge för er att börja skaka bakom era datorskärmar, svettas av nervositet, och börja förbereda er för att bli lika uthängda som hon har blivit.

Detta är en fullkomligt oskyldig kvinna som ni, hela 168 personer, har baktalat. Snart kommer ni alla få stå ert kast och prata allvar med polisen...

Bara för att man har skelett, liksäckar, och krypterade hårddiskar hemma så betyder det väl inte att man per automatik blir ett objekt som människor har rätt att förtala, hata på, och t.om stalka?
När är det tänkt att åtal ska väckas?
Citera
2021-02-05, 15:12
Medlem
sugmag-ses avatar
Skelettgänget och administratören på friaordet samarbetar med varandra. Kent har även där lagt upp folks identiteter utan någon särskild åtgärd från administratören. De som kritiserar SIG eller skriver om Skelettkvinnan blir avstängda.
Citera
2021-02-08, 07:49
Medlem
Jag funderar över antalet som trakasserat Helena. Seriöst så är det väl inte så många som verkligen gått över gränsen och skrivit saker som de kan åtalas för?
De flesta har nog mer uttryckt avsky mot nekrofili alternativt chock och förvåning över H och Ks reaktioner och beteende.
Att uttrycka hur man känner inför något är inte förtal.
Jag kan tycka att det är förtal att sprida ovidkommande info om en person när man diskuterar ett rättsfall, sådant som könsbyte, identitet och sexuell läggning kan vara helt ovidkommande för själva brottet och givetvis kan det tolkas som förtal.
Men i det stora hela anser jag att personerna själva förvärrat situationen.
Att vara intresserad av arkeologi och samla på skelett är ovanligt. Att på något vis visa upp sensuella/sexuella aktiviter med skelett är väldigt ovanligt. Givetvis kommer folk reagera på detta.
Men, hade H och K låtit bli att offentligt kommentera, häckla och skoja med rättsväsendet och jaga Flashbackare osv så hade saken varit glömd och begraven.
Det är svårt att åtala någon som skrivit under ett alias på ett internetforum. De måste kunna bevisa att kust den personen skrivit just det och att ingen annan kan ha använt just det ip-nummret och den enheten.
Först sv allt måste de kunna bevisa vilken användare som döljer sig bakom vilket alias. Utan hjälp från Flashback borde det vara omöjligt.
Uppenbart har de inte lyckats få fram det på den vägen utan att kartlägga, gissa, jämföra och gå utanför forumet för att pussla ihop delarna. Skulle det hålla som bevis? Knappast.
Jag förstår att K och H mår väldigt dåligt av all publicitet och kritik och vill ha upprättelse, för dem känns det som en kränkning att trådarna finns.
Antagligen har någon eller några hotat dem vilket tyvärr är givet när saker chockerar människor, vi är alla olika och en del blir hotfulla och otrevliga. Men på det stora hela tycker jag att det som skrivits om H i tråden är uttryck för chock och avsky mot själva brottet. De flesta har diskuterat brottet medan en del har uttryckt avsky mot H som person. Det är så internet fungerar. Olika personer kommer reagera på olika sätt och händer det något uppseendeväckande kommer människor vilja uttrycka något.
Jag förstår inte varför de förvärrar situationen på det här viset, att hålla caset vid liv år efter år.
Har de något att anmäla borde de göra det i tystnad och hålla sig undan uppmärksamhet. Istället söker de uppmärksamhet och gör saker som fortsätter att chockera.
Har väldigt svårt att förstå varför de gör så här.

Förlåt att det blev ett låååångt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in