2021-01-02, 14:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jag lider med Ebba. Urusla skidor när andra svenskor flyger förbi. Verkar som landslaget har någon slags vendetta mot henne för att vara ärlig, förra månaden ljuger Linn framför nationell TV och anklagar Ebba för att ha fält henne när felet var helt på Linns sida. Hon förtjänar bättre. Den enda som verkar sympatisk i det svenska landslaget.

Ja för hon har ju inget eget ansvar när det gäller skidorna.
Citera
2021-01-02, 14:03
Medlem
Ser ni inte hur Svahn åker skidor. Betänk att motståndet är i mycket seniora världsåkare. Svahn saknar också höghöjdsaklimatisering och är specialtränad mot sprint.

Enbart johaug hade haft chans att slå henne idag, om hon vore på topp (vilket hon ju för det mesta är)

Det är enormt och den största talangen jag sett på damsidan i Sverige sen Kalla
Citera
2021-01-02, 14:05
Medlem
bcdefgs avatar
Idag är det väl bara Linn som presterar som förväntat och alla andra är sämre (Fridas insats dock OK även om nog alla räknat med minst pallen)?
Är det avsaknaden av höghöjdsaklimatisering eller skidorna eller både och? Dessutom rejält stressad (= tekniskt dålig) åkning av Ebba. Jag misstänker att morgondagen också kommer ge bara två bra svenska prestationer. Sen svänger det när man kommer ner på mer rimlig höjd får vi hoppas.
Citera
2021-01-02, 14:07
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Nåja, återkom när Linn har besegrat Johaug på distans, tagit OS-guld i sprint och medalj på tremilen, slutat topp-3 i Tour de Ski, samt säkrat guldet på slutsträckan i en VM-stafett.

Precis, äntligen någon som förstår sig på skidor här, visst gjorde Linn ett bra lopp idag, hon ska ju passa på nu när de bästa är hemma och tränar för fullt, för att sen lämna Linn 1 minut efter, när det gäller som bäst i stora Mästerskap om ädla medaljer, Frida och Ebba var en besvikelse idag..
Citera
Medlem
Stupak som väntat väldigt nöjd med dagen, tackade skidorna.

Inte sett Nepryaeva uttala sig än.
Citera
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jag lider med Ebba. Urusla skidor när andra svenskor flyger förbi. Verkar som landslaget har någon slags vendetta mot henne för att vara ärlig, förra månaden ljuger Linn framför nationell TV och anklagar Ebba för att ha fält henne när felet var helt på Linns sida. Hon förtjänar bättre. Den enda som verkar sympatisk i det svenska landslaget.

Bisarr foliehatt.
Citera
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Äh, tror hon är en utpräglad individualist. Säger någon ”hoppa” så vägrar hon. Hon går sin egen väg och skiter i alla andra.

På det ämnet. Såg det inte ut som att både Frida och Ebba bara passerade förbi Linn i målfållan idag utan att säga grattis? (Frida gjorde någon liten gest men Ebba gick väl bara rakt förbi?). Är det en spricka mellan tjejerna i landslaget som är så tydlig att vi TV-tittare kan se den?

Detta kanske har avhandlats förut men jag brukar inte läsa längd-trådarna i vanliga fall. Ber om ursäkt i så fall. Det såg dock så uppenbart ut idag att jag blev nyfiken.
Citera
2021-01-02, 14:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ser ni inte hur Svahn åker skidor. Betänk att motståndet är i mycket seniora världsåkare. Svahn saknar också höghöjdsaklimatisering och är specialtränad mot sprint.

Enbart johaug hade haft chans att slå henne idag, om hon vore på topp (vilket hon ju för det mesta är)

Det är enormt och den största talangen jag sett på damsidan i Sverige sen Kalla
Svårt att sia hur Linn hängt med om Ljughaug gått 15 sekunder hårdare per varv men Linn har definitivt någonting extra. Till skillnad mot Snorthugs yviga stil så ser Linns skidåkning helt kontrollerad ut även i stenhårt tempo. Större talang än kalla anser jag hon redan nu är.
Citera
2021-01-02, 14:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
På det ämnet. Såg det inte ut som att både Frida och Ebba bara passerade förbi Linn i målfållan idag utan att säga grattis? (Frida gjorde någon liten gest men Ebba gick väl bara rakt förbi?). Är det en spricka mellan tjejerna i landslaget som är så tydlig att vi TV-tittare kan se den?

Detta kanske har avhandlats förut men jag brukar inte läsa längd-trådarna i vanliga fall. Ber om ursäkt i så fall. Det såg dock så uppenbart ut idag att jag blev nyfiken.

Skillnad att visa besvikelse direkt efter loppet och att det skulle vara någon spricka i landslaget. Finns vissa som hävdar det men de har aldrig lyckats visa några belägg för det.
Citera
2021-01-02, 14:10
Medlem
Fabulators avatar
All ære til Linn Svahn, men dette viser hvor vanskelig det er å vinne fellesstarter uten en god spurt.
Fossesholm er neppe vettskremt over nivået.
Citera
2021-01-02, 14:13
Medlem
FNLSs avatar
Tätduon kan nog döda touren rejält imorgon kontra resten.
Hata jaktstart mitt i Tourer
Citera
2021-01-02, 14:14
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
All ære til Linn Svahn, men dette viser hvor vanskelig det er å vinne fellesstarter uten en god spurt.
Fossesholm er neppe vettskremt over nivået.

Har Fosselholm en bra spurt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in