2020-05-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Den fete Eklund erkände mordet ganska omgående men jag har undrat många gånger vilka bevis man egentligen hade haft om fete Eklund inte hade erkänt
Det jag kan säga till dig är att det finns andra exempel på där en vuxen hittats mördad och där man hittat lite blod i en misstänkts bagagelucka från den mördade och den personen friades i både TR och HR.

Personen hade ett förhållande i hemlighet med BO fru. Ni som kommer från Skara med omnejd kommer kanske ihåg fallet.

Så som svar så hade det kanske blivit knepigt att få han fälld det fanns ingen kropp heller från början ens ju. Det var Eklund som pekade ut kroppen och erkände.

Kanske fick han lite dåligt samvete? Planen från början var nog att begå våldtäkt men hon kanske gjorde motstånd eller skrek så det slutade så här. Jag vet inte.
Citera
2020-05-17, 15:17
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Intressant med alla dessa teorier. För min del tycker jag att detta kan vara en ren impulsgrej. Av någon sjuk person med pedofila/mordiska "tendenser". Som kanske varit intagen på rättspsyk eller något men är ute.

Personen har kanske kunnat hålla sina "drifter" under kontroll en längre tid men att det brustit och han har i all hast gett sig ut på spaning efter nya offer. På den ensliga skogsvägen får han plötsligt syn på E. Med hans sätt att se är hon kanske ett "drömoffer". Sådana som han kanske fantiserat om under månader och år av inlåsning.. Efter en sekund bestämmer han sig: Nu eller aldrig. Den här chansen får jag inte missa. Det får bära eller brista.

Det här med mobilen fick mig att tänka på en sak: i en deckare av pseudonymen Arne Dahl (tror jag) hittas ett mordoffer genom att man spårar dennes mobiltelefon. Men när man kommer så nära att man hör ringsignalerna från den så upptäcker de att de kommer från under marken.
Om jag inte minns fel så var kroppen och mobilen nedgrävda tillsammans av någon bisarr anledning.

En medlem som är väl insatt i frågor kring psykvård och dylikt sa ungefär så här i ett inlägg: Om ni visste hur många galningar det går lösa.

edit: Ta fallet i Jönköping tex. En frisläppt psykpatient flippade ur och dödade en åtta årig pojke mitt på ljusa dagen.

Här har ni tråden om fallet här på fb: http://www.flashback.org/showthread.php?t=434856

Du hade så rätt, så tidigt.
Citera
2020-05-17, 15:19
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ojojoj!
Så, givet att Anders fått mer tid på sig, så hade han typ eldat upp sin kära Saab, för att avlägsna spår från Engla?? Pyttsan!

Släktingen hade full koll på AE!
-Visste om att han brukade köra vägen över S.sund, till Lappens i H.mora för att käka, när han var ledig.
-Visste när han åkte iväg och kom hem, den här lördan.

Givet två saker; att släktingen hade larmat polisen om AE, redan på lördagkvällen.
Och att polisen hade gjort en snabb slagning på AE.s meritlista och sedan kollat upp rörelsemönstret för AE.s åkande (med mobil triangulering..) så hade han kunnat bli en "prime suspect", fort som faen.

SEDAN hade det bara fordrats några timmar av klassiskt svenskt tortyrförhörande, för att klämma ur AE storryn om hur hans framfart genom Stjärnsund hade avlöpt.

Inte svårare, än just så!

Tror vi att den fete grisen har fler mord på samvetet eller är allt det uträtt och nedlagt nu?
Citera
2020-05-23, 17:29
Medlem
Det är nog rätt säkert att han är skyldig till fler än så länge inte uppklarade fall.
Citera
2020-05-29, 00:31
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Du hade så rätt, så tidigt.
Man har sina ljusa stunder . Kommer knappt ihåg varken tråden eller inlägget mer än att jag (via den här tråden på flashback) följde det här tragiska, men idag också "berömda", fallet från att det först hände.
Senast redigerad av Celeron 2020-05-29 kl. 00:35.
Citera
2020-06-10, 00:51
Medlem
Harry.Kruths avatar
Han har bytt efternamn till Gustavson.

https://mrkoll.se/person/per-anders-...aQsqqkpuhQuerA
Citera
2020-12-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry.Kruth
Han har bytt efternamn till Gustavson.

https://mrkoll.se/person/per-anders-...aQsqqkpuhQuerA

Varför får såna byta namn?
Han är och ska vara Anders Eklund för resten av sitt liv med allt vad det innebär.

Tur att han ser ut som han gör, han kan heta Ahmed Akhbar om han så vill, alla känner igen honom ändå.
Citera
2021-01-02, 12:05
Medlem
CharlieRs avatar
Har det någonsin framkommit klart och tydligt vad det var för handling som ledde till att Eklund dömdes för grov våldtäkt mot barn? Handlingarna beskrivs inte någonstans i FUP eller dom (vad jag kunnat hitta, jag kanske saknar en bilaga) och det fanns inte tidsmässigt utrymme för särskilt mycket aktivitet mellan det att Eklund mötte Engla och det att hon dog.
Citera
2021-01-06, 18:16
Medlem
Vill minnas att han blev kollad vid två andra mord också. Fanns det DNA i dom fallen eller varför blev han avskriven där?

Vilka fall tror ni att han kan vara inblandad i?
Citera
2021-01-07, 18:20
Medlem
Han var ju efterbliven. Hade knappt hjärna till att byta kalsonger.
Tror knappast på teorin att han var en seriemördare. Hur kunde han ens köra lastbil? Var det stödhjul på den?
Citera
2021-01-07, 23:44
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Han var ju efterbliven. Hade knappt hjärna till att byta kalsonger.
Tror knappast på teorin att han var en seriemördare. Hur kunde han ens köra lastbil? Var det stödhjul på den?

Minns att GW sa det, att han var lågbegåvad. Finns det någon mer källa? När man kollar på filmen från erkännandet verkar han bara lite bonnigt småkorkad. Dessutom körde han lastbil och upprätthöll anställning.
Citera
2021-01-07, 23:51
Medlem
Van Nostrands avatar
Denna mördaren är för övrigt en anledning till att jag på riktigt är för dödsstraff. Det finns några få fall som motiverar att vi bör ha detta i straffskalan. Ulf Olsson, Juha Valjakkala och ett par till. Personer som har förbrukat sitt människovärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in