2021-01-02, 02:22
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Helt rätt! Om hon skickade en bild på remsan liggandes hemma på köksbordet så kunde det får SD att TRO att den inte gick att logga fysiskt, men eftersom LW var noga med sina casher så hon såg till att det ändå fanns en remsa för de som ev. skulle ta den på plats.
Van vid att hota, utan att för den skull verkställa hoten, har hon av erfarenhet lärt sig att det är knepet för att få SD dit hon vill.
Som sista utväg för att få en stund tillsammans, ser hon här sin chans. Som hon själv uttryckte: "mina horn är asspetsiga".
Citera
2021-01-02, 02:24
Medlem
Checkar ut här men tanken på att SD trott att loggremsan var intagen för att jävlas är inte dum alltså. När den egentligen bara var utbytt. Ett drag och hyss som kan ha fått LW mördad då pga handgripligheter uppstod då detta skulle redas ut på plats när SD dök upp för att dra en halvslak lans för HD och hennes Geo-svit. Ja jösses...
Citera
2021-01-02, 02:26
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
När man läser LW och SD:s chattande så verkar det finnas mycket irritation och ilska underliggande ,så jag undrar om det var så att de helt enkelt tyckte illa om varandra hela tiden ?

Det är så otroligt att två personer inom geo-världen vill jäklas med varandra så pass mycket ...,det hade jag aldrig trott ...

Jag har full förståelse för att LW till slut kroknade på SD efter 6 år med löften och fagra ord om ett liv tillsammans. Hon slösade bokstavligt talat bort 6 år av sitt liv som hon aldrig kunde få tillbaka. Och allt beroende av fullblods idioten. Det var en tankeväckande dikt du la ut tidigare.
Citera
2021-01-02, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja ”vi” börjar nog närma oss sanningen här kanske. Frågan är då om brottet är planerat eller inte om just loggremsan blev bråk om. Stressad SD pga senaste tiden och en stridslysten LW med temperament och HD-hat. Bäddat för handgripligheter.

Eller så var det planerat, men just detta med loggremsan råkade sammanfalla med tidpunkten för när det skulle ske. Kanske gav det mer styrka till slagen. Relationen var så infekterad så det uppstod ju hela tiden olika irritationsmoment - detta var ett av många. Jag tror inte remsan var själva orsaken utan orsaken var den konflikt som låg i grunden. Natten den 14:e var absolut sista tillfället det skulle kunna genomföras. Det framgår i något förhör att SD blev väldigt förvånad då han insåg att så många visste om deras relation. Han trodde han skulle gå under radarn och kunna lämna landet i lugn och ro för sin drömresa med sin drömkvinna.

Jag saknar redovisning för den 13:e i fupen. Finns det någon kommunikation dem emellan då? Jag förstår inte varför den dagen är helt borta - jag tror att det kan finnas ledtrådar eller åtminstone uppgifter som tydliggör hur helgen ser ut.
Citera
2021-01-02, 02:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ja ”vi” börjar nog närma oss sanningen här kanske. Frågan är då om brottet är planerat eller inte om just loggremsan blev bråk om. Stressad SD pga senaste tiden och en stridslysten LW med temperament och HD-hat. Bäddat för handgripligheter.
Inbäddade mordhot i chatter talar för en planering. I mars månad när han googlar på "Hitta, låsa och rensa en borttappad Android-enhet" kan en viss planering ha påbörjats; deras relation hade vid det här laget blivit extremt infekterad. Runt den 20e mars skadar han dock tummen under en skidtur och får plåstras om och bandageras. - Uppskjutna mordplaner?

Sista veckorna och dagarna kan han ha varit beredd och den 11e kan ett illasinnat uppsåt ha gått i stöpet.
Loggremsan var den som fick honom att tappa behärskningen totalt? Mycket var redan förberett, annat fick tas om hand strax efteråt. Finns inslag av både planering och impuls.
Citera
2021-01-02, 02:46
Medlem
Citat:
Eller så var det planerat, men just detta med loggremsan råkade sammanfalla med tidpunkten för när det skulle ske. Kanske gav det mer styrka till slagen. Relationen var så infekterad så det uppstod ju hela tiden olika irritationsmoment - detta var ett av många. Jag tror inte remsan var själva orsaken utan orsaken var den konflikt som låg i grunden. Natten den 14:e var absolut sista tillfället det skulle kunna genomföras. Det framgår i något förhör att SD blev väldigt förvånad då han insåg att så många visste om deras relation. Han trodde han skulle gå under radarn och kunna lämna landet i lugn och ro för sin drömresa med sin drömkvinna.

Jag saknar redovisning för den 13:e i fupen. Finns det någon kommunikation dem emellan då? Jag förstår inte varför den dagen är helt borta - jag tror att det kan finnas ledtrådar eller åtminstone uppgifter som tydliggör hur helgen ser ut.
Det finns inte med i fupen, kommunikationer mm, från 13/5
Citera
2021-01-02, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Inbäddade mordhot i chatter talar för en planering. I mars månad när han googlar på "Hitta, låsa och rensa en borttappad Android-enhet" kan en viss planering ha påbörjats; deras relation hade vid det här laget blivit extremt infekterad. Runt den 20e mars skadar han dock tummen under en skidtur och får plåstras om och bandageras. - Uppskjutna mordplaner?

Sista veckorna och dagarna kan han ha varit beredd och den 11e kan ett illasinnat uppsåt ha gått i stöpet.
Loggremsan var den som fick honom att tappa behärskningen totalt? Mycket var redan förberett, annat fick tas om hand strax efteråt. Finns inslag av både planering och impuls.
Håller med.
Under rättegången får SD beskriva geocacheing. Han berättar om hur fantastiskt det är, med naturen osv, att det inte är någon tävling.
För att minuten senare berätta att det för de lite nördigare finns det tävling om att komma först till en ny burk, en FTF.. då är det ju en tävling?

Det verkar vara lika oklara regler kring burk och loggarna, likt barn som byter pokemonkort.
Ingen vet reglerna.
Att efterlogga, är väl inte ok?
Själva grejjen är väl att man i egen person, ska ta sig till burkskatten och skriva sitt namn på en pappersremsa och sen logga via dator? Det finns ingen reviewer som godkänner, utan det är burkägaren som kan bedöma om en loggning är "giltig" eller ej.

Det blev ju ett väldigt konstigt avslut, där HD och SD fick ta åt sig äran gällande Örebroeventet, trots att det var LW som varit involverad, då HD varit sjuklig?

Det är som en sekt, geocaching.. på liv och död.
Citera
2021-01-02, 07:50
Medlem
Citat:

Det vände snabbt till smågnabb eller större konflikt dem emellan. De var lika osmidiga båda två.
Ja i grunden låg deras dysfunktionella relation.

Sen SD:s skilsmässa och LW och HD:s pågående loggningstjafs på det. LW som hotar och till sist rinner det över för SD. Kan inte ha behövts mycket planering dock. Nåt tillhygge typ. Knacka på fönstret.
Eller om oplanerat så slogs hon med ficklampa eller nåt hon själv hade med. Eller kan det ha legat nåt på marken på Rättarevägen, vid nån husvägg, eller i buskaget som han plockar upp och viftar med för att ”mota” henne mot buskaget där hon till sist springer in för att ta skydd? Ett föremål som ingen saknar.
Citera
2021-01-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Sökningarna i mars ska man nog inte dra så stora växlar på. Man måste skilja på sökning på information om detta eller andra alternativet att söka efter sin mobil via Googles sökfält.

Så det som händer alltså 31/3 är att han tar han en skärmdump på Hitta min enhet-fönstret. Han är inloggad som dottern T då.

Kolla 163B/858.

Sen skickar han skärmdumpen till dottern W. Sen ett sms ”För 52 min sen”. Så den aktiviteten har en bra förklaring. Nån vill veta var syskonet är eller har inte koll på mobilen.

22/4 så gör han nog liknande men det funkar intealltid att skriva in ”hitta min android” eller motsvarande för att man inte är inloggad eller använder fel sökväg.

Sen kl 11:32 11/5 så söker han igen på ”hitta min android” genom att skriva in det i Googles sökfält. Detta sker i hans dator. Han klickar sig sen vidare till samma ställe som skärmdumpen ovan visar men motsvarande för dator. Detta är första länken som registreras.

https: //www.google .se/search?q=find+mv+android&oq=find+my+android&aqs= chrome••69157JO!S.7398jlj7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

I Chrome Cache Records hade de kunnat kika efter spår från vilket konto han loggar in på men baserat på ovan så söker han alltså aktovt på en mobil som är kopplad till han själv eller döttrarna baserat på historiken från 31/3 då.
Citera
2021-01-02, 08:18
Medlem
Citat:
På tal om Excel-ark. Finns det någon som vet vad kan tänkas ha använt dokumentet ”Vem är Vem - Geocaching i Sverige” till?

Kartläggning av Geocacharnamn? Kontaktlista?

Det är det sista dokumentet (dokumentform = sheet, alltså motsvarar Microsofts Excel) han öppnar på Google Drive på kontoret 14/5 runt 20:04-20:07.

Sidan Vem är Vem var väl intressant att memorera för att få koll på vilka L hade samtalsloggar till när han skulle radera i hennes lur? Kolla vilka av dem hon pratat m i närtid innan hon slogs ihjäl?
Förberedelse m a o precis som saken att han tog fram en karta över Hjärsta strax innan cykelturen från kontoret? För att memorera bästa vägvalen för reträtt i situation bråttom?
Citera
2021-01-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Håller med.
Under rättegången får SD beskriva geocacheing. Han berättar om hur fantastiskt det är, med naturen osv, att det inte är någon tävling.
För att minuten senare berätta att det för de lite nördigare finns det tävling om att komma först till en ny burk, en FTF.. då är det ju en tävling?

Det verkar vara lika oklara regler kring burk och loggarna, likt barn som byter pokemonkort.
Ingen vet reglerna.
Att efterlogga, är väl inte ok?
Själva grejjen är väl att man i egen person, ska ta sig till burkskatten och skriva sitt namn på en pappersremsa och sen logga via dator? Det finns ingen reviewer som godkänner, utan det är burkägaren som kan bedöma om en loggning är "giltig" eller ej.

Det blev ju ett väldigt konstigt avslut, där HD och SD fick ta åt sig äran gällande Örebroeventet, trots att det var LW som varit involverad, då HD varit sjuklig?

Det är som en sekt, geocaching.. på liv och död.

Halva grejen verkar vara att krångla till nätloggandet. Varför loggar man inte på plats? Kort och koncist. ”Hej hej tftc kul med så mycket snöööö!”.

Nej istället ska de sitta hemma sen och skriva en halv roman i detalj hur de gick höger eller vänster om busken innan de nollade bla bla.

Vid nåt tillfälle meddelar väl HD i chatt att hon den kvällen gjort 75 nätloggar. Vad är det för vansinne? Hon skriver ju ofta bara nån rad i loggen? Varför inte i direkt anslutning till fyndet.

FTF-idioten SD förstår jag som är narcissist och vill med 2000 tecken gång på gång framhäva hur bra han är men HD:s eftersläp i logg fattar jag inte.
Senast redigerad av Avel 2021-01-02 kl. 08:35.
Citera
2021-01-02, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Sidan Vem är Vem var väl intressant att memorera för att få koll på vilka L hade samtalsloggar till när han skulle radera i hennes lur? Kolla vilka av dem hon pratat m i närtid innan hon slogs ihjäl?
Förberedelse m a o precis som saken att han tog fram en karta över Hjärsta strax innan cykelturen från kontoret? För att memorera bästa vägvalen för reträtt i situation bråttom?

Ingen dum tanke. Men lika bra att radera allt då i hennes mobil. Och hade hon pratat med någon kort innan kunde han i efterhand ibte göra så mycket åt det retroaktivt.

Eller så hade han för vana att öppna det dokumentet var och varannan dag av annan anledning.

Kartan har han också igång mest hela tiden. Kan ju ha med hans tidslinje eller annat att göra. Tyvärr har de redovisat lite för lite info där. Vägarna kunde han nog redan innan och utan i Hjärsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in