2021-01-02, 02:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Her er en artikkel om TH som jeg er usikker på om har vært delt her før

https://www.nrk.no/satiriks/advokat-svein-holden-rader-tom-hagen-til-a-si-nei-til-politiet-og-ja-til-skal-vi-danse-_satiriks_-1. 15226663

tror att det delades när det var nytt, tror att jag vagt kommer ihåg lite buller för dålig humor eller något liknande
men TH bör klä sig mer som på den bilden, snygg jacka
Citera
2021-01-02, 02:25
Medlem
Jeg synes at det er logisk at en GM som ønsker løsepenger vasker bort blod for å øke sine sjanser for å få utbetalt løsepenger (hvis blodet ikke vaskes bort, risikerer GM at familien tror at BO er død, og da minker sjansen for å få utbetalt løsepenger).
Det samme gjelder en GM som ønsker både løsepenger og som ønsker at TH skal bli mistenkt (fordi bortvasking av blod vil få politiet til å mistenke TH).

Løsningen på denne saken kan være ganske enkel. Jeg mener at det er veldig sannsynlig at GM ønsket både å få utbetalt løsepenger og at GM ønsket at TH skulle bli mistenkt.
Citera
2021-01-02, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg synes at det er logisk at en GM som ønsker løsepenger vasker bort blod for å øke sine sjanser for å få utbetalt løsepenger (hvis blodet ikke vaskes bort, risikerer GM at familien tror at BO er død, og da minker sjansen for å få utbetalt løsepenger).
Det samme gjelder en GM som ønsker både løsepenger og som ønsker at TH skal bli mistenkt (fordi bortvasking av blod vil få politiet til å mistenke TH).

Løsningen på denne saken kan være ganske enkel. Jeg mener at det er veldig sannsynlig at GM ønsket både å få utbetalt løsepenger og at GM ønsket at TH skulle bli mistenkt.

TH satt klar til å betale men da hadde de i andre enden null interesse for pengene, så det er noe feil i logikken din.
Citera
2021-01-02, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
TH satt klar til å betale men da hadde de i andre enden null interesse for pengene, så det er noe feil i logikken din.
GM har jo mottatt en del av løsepengene. GM synes kanskje at hen har oppnådd det hen ønsket (et pengebeløp + at TH er mistenkt og siktet), og det kan hende at GM er tilfreds med å ha oppnådd dette.

Hvis GM egentlig ønsker mer penger: Det kan selvsagt finnes grunner til at GM eventuelt ikke tar sjansen på å motta flere løsepengebeløp (frykt for å bli sporet f.eks).
Senast redigerad av z-z-z 2021-01-02 kl. 02:41.
Citera
2021-01-02, 02:41
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

helt osannolikt att en okänd GM har tid att tvätta och städa efter sig själv, att övertyga TH om att AEH var lite svår att ta med men att allt kommer att gå bra bara pengar kommer jävla snabbt är minst lika enkelt med lite blod och avföring där...
tvätt är lika osannolikt som kidnappningsbrevet, bara nonsens, om det hade varit en kidnappare är det mycket lättare med en tor-mail eller liknande att meddela TH : vi har AEH, du måste överföra detta belopp i monero och ring inte polisen, då dör hon...
Citera
2021-01-02, 02:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
2 av TH`s 12 syskon är döda...
Fortsettelse på mine spekulasjoner...

Jeg tror at når eks-svogeren tenkte; "Jeg må gå til media", så tror jeg det var fordi han følte behov for å flytte fokus fra seg selv.

Utifra at jeg ser det som lite sannsynlig, at andre i familien ville uttale seg i samme pod-cast som eks-svogeren, så tenker jeg at det må* være fordi eks-svogeren er niesens far.

Eks-svogeren fortalte i pod-casten at "de" flere ganger hadde vært med på hyttetur på Biri.

Jeg tror at det er meget sannsynlig at media har fått bildet fra hytteturen av eks-svogeren;
TH i lyseblått og AEH i grått. På bordet ser vi 4 drinker, THs, AEHs, eks-svogerens og THs søsters kan jeg tenke meg, i tillegg så tar jeg meg friheten til å tro, at den røde barnevognen er niesens.

Det samme mener jeg om bildet, hvor TH og AEH sitter tilbords i en selskaplig sammenheng. Det bildet tror jeg at media har fått av eks-svogeren.
På bildet ser TH ut som snømannen i "Frost", så det er tydelig at poenget var å latterliggjøre TH, og det rimer best med eks-svogeren.

Det oser hat lang vei...e'gentlig!
Senast redigerad av Havhest 2021-01-02 kl. 03:18.
Citera
2021-01-02, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Jeg tror at når eks-svogeren tenkte; "Jeg må gå til politiet", så tror jeg det var fordi han følte behov for å flytte fokus fra seg selv.

Utifra at jeg ser det som lite sannsynlig, at andre i familien ville uttale seg i samme pod-cast som eks-svogeren, så tenker jeg at det må* være fordi eks-svogeren er niesens far.

Eks-svogeren fortalte i pod-casten at "de" flere ganger hadde vært med på hyttetur på Biri.

Jeg tror at det er meget sannsynlig at media har fått bildet fra hytteturen av eks-svogeren;
TH i lyseblått og AEH i grått. På bordet ser vi 4 drinker, THs, AEHs, eks-svogerens og THs søsters kan jeg tenke meg, i tillegg så tar jeg meg friheten til å tro, at den røde barnevognen er niesens.

Det samme mener jeg om bildet, hvor TH og AEH sitter tilbords i en selskaplig sammenheng. Det bildet tror jeg at media har fått av eks-svogeren.
På bildet ser TH ut som snømannen i "Frost", så det er tydelig at poenget var å latterliggjøre TH, og det rimer best med eks-svogeren.

Ja vi har skjønt at du hater svogeren.
Citera
2021-01-02, 02:49
Medlem
Citat:
helt osannolikt att en okänd GM har tid att tvätta och städa efter sig själv, att övertyga TH om att AEH var lite svår att ta med men att allt kommer att gå bra bara pengar kommer jävla snabbt är minst lika enkelt med lite blod och avföring där...
tvätt är lika osannolikt som kidnappningsbrevet, bara nonsens, om det hade varit en kidnappare är det mycket lättare med en tor-mail eller liknande att meddela TH : vi har AEH, du måste överföra detta belopp i monero och ring inte polisen, då dör hon...
Jeg forstår at du mener det.
Men en GM som ønsker både løsepenger og som ønsker at TH skal bli mistenkt (bortvasking av blod vil få politiet til å mistenke TH): I et slikt tilfelle kan GM ha planlagt at det skulle bli avsatt blod fra AE i huset og GM kan ha planlagt å vaske bort blodet. GM visste da selvfølgelig at politiet ville komme til å finne spor av AEs blod. GM kan også ha planlagt å bruke akkurat den vaskebøtten og hen kan ha planlagt å fjerne vaskebøtten etter bruk for å forsterke mistanken mot TH.
Citera
2021-01-02, 02:52
Avslutad
Citat:
GM har jo mottatt en del av løsepengene. GM synes kanskje at hen har oppnådd det hen ønsket (et pengebeløp + at TH er mistenkt og siktet), og det kan hende at GM er tilfreds med å ha oppnådd dette.

Hvis GM egentlig ønsker mer penger: Det kan selvsagt finnes grunner til at GM eventuelt ikke tar sjansen på å motta flere løsepengebeløp (frykt for å bli sporet f.eks).
Her tenker vi helt likt.
Citera
2021-01-02, 02:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Jeg tror at når eks-svogeren tenkte; "Jeg må gå til politiet", så tror jeg det var fordi han følte behov for å flytte fokus fra seg selv.

Jag ser inget hat från denna svåger, han är ett vittne, men det finns många vittnen i detta fall och ingen av dem har horn...
hade på samma hänt mig skulle jag naturligtvis ha ringt polisen för att förklara min historia precis som denne svågern, efter det är det upp till polisen att agera som de tycker är rätt,
har inte hört någonstans att han har befallt polisen eller klagat på polisen som TH har gjort tillräckligt med...
om vittnen inte rapporterar till polisen kommer vår rättssäkerhet att krascha helt....
Citera
2021-01-02, 03:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg forstår at du mener det.
Men en GM som ønsker både løsepenger og som ønsker at TH skal bli mistenkt (bortvasking av blod vil få politiet til å mistenke TH): I et slikt tilfelle kan GM ha planlagt at det skulle bli avsatt blod fra AE i huset og GM kan ha planlagt å vaske bort blodet. GM visste da selvfølgelig at politiet ville komme til å finne spor av AEs blod. GM kan også ha planlagt å bruke akkurat den vaskebøtten og hen kan ha planlagt å fjerne vaskebøtten etter bruk for å forsterke mistanken mot TH.

om en okänd GM hade spenderat tid på att tvätta och ta hand om huset, skulle det inte ha lett till misstankar mot TH, det skulle ha lett till att amatör-kidnapperne blev fångade när tiden hade förstört allt....
hela anledningen till att planera en kriminell handling är att undvika att fångas, att planera utan att veta tiden är inte att planera...
Citera
2021-01-02, 03:03
Medlem
Citat:
Angående å ha tid til å vaske:
Hvis det som skjedde stemmer med Legokatts teori, og hvis GM manipulerte og lurte AE, så kan det hende at AE var i live og at AE ble med GM i bil fra S4 og at GM senere drepte AE på et annet sted enn i huset.
I så fall risikerte GM ingen ting med å bli i huset i en viss tidsperiode for å vaske og å plante andre spor i tiden før GM og AE eventuelt reiste fra S4 sammen.

Jeg forstår at du synes at det jeg skrev høres usannsynlig ut. Men jeg tenker at vi har å gjøre med en svært utspekulert og manipulerende GM.
Senast redigerad av z-z-z 2021-01-02 kl. 03:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in