2021-01-02, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Larv. Domarna skötte sig bra. Finnarna drog på sig utvisningar, helt enkelt. Så kan det gå när man försöker spela tuff.

Tydligen behövs det.

Vi får se om man får gratta, eller hånskratta.
Och varför de? Det var trevägs oddset vi diskuterade. Inte moneyline.
Citera
2021-01-02, 01:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Och varför de? Det var trevägs oddset vi diskuterade. Inte moneyline.

Det framgår inte vad MR menade. Men jag utgår från att han fattade att det är moneyline som gäller för sådana jämförelser som oddsen användes till. Varför du vill dra in irrelevanta trevägsodds i en diskussion om vilket lag som går vidare, det går mig förbi.
Citera
2021-01-02, 02:00
Medlem
Perversitets avatar
Va i h-e? Visas inte Sve-Fin i gratiskanalerna? Inte ens en JVM-match har SVT råd med trots nio saftiga skattemiljarder i budget? Eller beror det på att sändningen inte klarar Bechdel–Wallace-testet?
Citera
2021-01-02, 02:06
Medlem
Citat:
Det framgår inte vad MR menade. Men jag utgår från att han fattade att det är moneyline som gäller för sådana jämförelser som oddsen användes till. Varför du vill dra in irrelevanta trevägsodds i en diskussion om vilket lag som går vidare, det går mig förbi.
Fast det gör det om man tänker lite längre än vad näsan räcker. Först nämner MR att Finland har strax under @4.00 i odds, vilket är trevägsoddset. Sen i ett annat inlägg skriver han att han såg Sverige till oddset @1.5, vilket är moneyline för trevägsoddset har aldrig varit så lågt. Sen i samma inlägg skriver han att det nu är @1.86, vilket är trevägsoddset för moneyline har inte stått så högt idag. Han har alltså blandat ihop de hela lite.

Som sagt, jag har inte dragit in trevägsodds, det är de vi diskuterade från början. Sen handlade inte exakt diskussionen om vilket lag som går vidare.
Senast redigerad av Pol9gif 2021-01-02 kl. 02:10.
Citera
2021-01-02, 02:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Va i h-e? Visas inte Sve-Fin i gratiskanalerna? Inte ens en JVM-match har SVT råd med trots nio saftiga skattemiljarder i budget? Eller beror det på att sändningen inte klarar Bechdel–Wallace-testet?

Sexan är en gratiskanal.

Citat:
Fast det gör det om man tänker lite längre än vad näsan räcker. Först nämner MR att Finland har strax under @4.00 i odds, vilket är trevägsoddset. Sen i ett annat inlägg skriver han att han såg Sverige till oddset @1.5, vilket är moneyline för trevägsoddset har aldrig varit så lågt. Sen i samma inlägg skriver han att det nu är @1.86, vilket är trevägsoddset för moneyline har inte stått så högt idag. Han har alltså blandat ihop de hela lite.

Som sagt, jag har inte dragit in trevägsodds, det är de diskuterade från början. Sen handlade inte ens diskussionen om vilket lag som går vidare.

Hans 8 gånger av 10 lär ju ha varit vem som går vidare, och det var där allt började. Skulle Sverige slå Finland på straffar så skulle han alla gånger räkna det som vinst.
Citera
2021-01-02, 02:38
Medlem
Citat:
Sexan är en gratiskanal.

Hans 8 gånger av 10 lär ju ha varit vem som går vidare, och det var där allt började. Skulle Sverige slå Finland på straffar så skulle han alla gånger räkna det som vinst.
Han försökte styrka sitt 8 ggr av 10 "påstående" genom att referera till Finlands något höga odds. Att det något höga oddset på Finland var en stark indikator att Sverige skulle vinna 8 ggr av 10. Ett resonemang som jag sen i mitt inlägg visade inte funkar. För om Sveriges vinst chanser skulle vara 80% som hans 8 ggr av 10 "påstående" antyder, så skulle oddset på Sverige vara @1.25 och inte @1.75 som det är.

Tycker vi lägger ner diskussionen nu, finns inte direkt något mer att diskutera om. Munhugg hinner vi med imorrn.
Senast redigerad av Pol9gif 2021-01-02 kl. 02:42.
Citera
2021-01-02, 02:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Han försökte styrka sitt 8 ggr av 10 "påstående" genom att referera till Finlands något höga odds. Att det något höga oddset på Finland var en stark indikator att Sverige skulle vinna 8 ggr av 10. Ett resonemang som jag sen i mitt inlägg visade inte funkar. För om Sveriges vinst chanser skulle vara 80% som hans 8 ggr av 10 "påstående" antyder, så skulle oddset på Sverige vara @1.25 och inte @1.75 som det är.

Tycker vi lägger ner diskussionen nu, finns inte direkt något mer att diskutera om. Munhugg hinner vi med imorrn.

Hehe, ja, det ska bli kul att gnabbas över alla felaktiga utvisningar på svenskar och uteblivna utvisningar på finnar, för att inte tala om att det visst var offside i målgården och att det bara var tur.
Citera
2021-01-02, 06:27
Medlem
Ojojoj vilket möte som väntar
Frågan är vilken rubrik vi bjuds på efteråt!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/BJwo27/sverige-demolerade-finland-i-u18-vm
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Mgm5Km/smakronorna-fick-storstryk-av-finland

Den första vore ju inte helt fel!
Citera
2021-01-02, 11:55
Medlem
Xtrodinarys avatar
Vem startar i målet ikväll? Tror mer på Wallstedt efter matchen mot USA. Och hans självförtroende lär öka ännu mer om han får starta i kvarten.

En sak är säker, man kan aldrig räkna ut Finland. Tror på en mycket jämn match med få mål.
Citera
2021-01-02, 13:48
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrodinary
Vem startar i målet ikväll? Tror mer på Wallstedt efter matchen mot USA. Och hans självförtroende lär öka ännu mer om han får starta i kvarten.

En sak är säker, man kan aldrig räkna ut Finland. Tror på en mycket jämn match med få mål.

Hoppas på Wallstedt, tror dock man fegar och kör på Alnefelt.
Citera
2021-01-02, 13:55
Medlem
Ace Venturas avatar
Bara vi slipper Håkan Södergren som bisittare ikväll. Hans "eh..." och "...va" kanske var charmigt på 90-talet när vi hade en pågående transformation från Rolle Stoltz-svenska till vanlig svenska inom bisittaryrket. Runt milleniumskiftet började det bli en plåga att lyssna på Södergren, och sedan 2010 har det varit ren tortyr.
Citera
2021-01-02, 13:56
Medlem
Citat:
Sexan är en gratiskanal.
.

Det krävs något slags TV paket för att se den så det är bara 65+ som har den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in