Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Hur många mer än mig känner en viss lättnad av att gruppspelssviten bröts?
Inte jag i alla fall. Spelarna skiter i den ändå. Sviten är en kul grej som inte spelar någon roll för hur det går i medaljmatcherna, varken positivt eller negativt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Jävlar i helvete va trevliga odds på oss finnar! 3.30! Dit far lunchmockan med alla tillbehör !
Inte spelvärt i mina ögon. Sverige är knapp favorit i en match som kommer vara jämn = stor risk på oavgjort. Jag skulle vilja ha nära 4 för att spela på finsk seger i fulltid. Men jag skulle inte spela det ändå, för jag vill inte hålla på Finland i den matchen.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackdasen
Vet man om Sverige får den tidiga eller sena semifinalen vid vinst?
Med normala resultat i övriga matcher lär vi möta Kanada. Bästa gruppetta, lär spela först då tänker jag pga fördel med längre vila inför finalen? Eller är det Kanada på bästa tid = spela sist?
Citat:
Ursprungligen postat av
Schraderbrau
Tror det var nyttigt att förlora dessa matcher och inte ha marginalerna i gruppspelet.
Sedan sjunker förväntningar på Sverige och är rejäla underdogs nu.
Man ska spara på det bästa man har när det väl gäller.
Det brukar alltid vara laget som vinner turneringen, underpresterar i början.
Förresten är det någon här som saknar upplägget tidigare, när det lag som vinner gruppen går direkt till semifinal?
Då fanns det mer att spela för under gruppspelet. Nu är det skitsamma vad man hamnar exakt.
Det spelar fortfarande roll. Förra formatet var lite både och. Vi brukade alltid vinna gruppen, och sen mötte vi ett lag som hade spelat en utslagsmatch, och vi själva hade inte gjort det. Blev många förlorade semifinaler så. Jag tycker det här formatet är bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Vart hittar man oddsen för matchen?
Hos spelbolagen såklart.