2021-01-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Synd att förhören inte gäller under rättegångar.
Man har rätt att glömma och ljuga hur mycket man vill...

Man kan väl säga så här att det är synd att han inte förhördes med samma anklagande ton som han utsatte sin egen unge för när han upptäckte att det varit en stöt mot strösselburken hemma.
Citera
2021-01-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Förstår ni inte att om L haft en hög moral, då hade hon inte sjunkit så lågt som dit där älskarinnans ligger? Hur kan det vara så svårt för folk att förstå? Det måste bero på att ni själva försvarar älskarinnans roll i alla lägen. Det ni missar då det är att hon själv såg till att ödelägga Mgm liv. En satmara var hon.
Länge sen vi diskuterade moral i den här tråden. Kan vara nyttigt för att se vilka vägar vi bör välja att gå för att det skall gå väl för oss i livet.
Om man lyssnar här vid 27':
https://sverigesradio.se/avsnitt/1574782

-i ett program från SR 'Människor och tro' från 2020-10-01, får vi höra hur pastor Elin Harrysson från Brommaplans Equmeniakyrka ser på sex utanför äktenskapet.
Man skall då ha i minnet att LW länge var pastor i Örebro Equmenia.
Synd(!) att hon glömde budskapet.
Citera
2021-01-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja alltså platsen är anmärkningsvärd av många skäl.
Närheten till hennes och grannars bostad. Gammal cache-plats. Bekant för SD och HD trots sin undanskymdhet. Det var ett riskfyllt uppdrag att mörda där. Han har haft en del flax i detta. Stolpe ut i tingsrätten hela tiden för åklagarna.
Det kan ha varit ett sätt att smälta in och att fläta in sig i tidigare spår från honom. Det var ju en gammal välkänd plats för dem båda och således utmärkt val att skylla på spår.
Citera
2021-01-01, 22:25
Medlem
Som bekant så upptäcktes en avliden människokropp under eftermiddagen samt Lördagen den 19 Maj år 2018 bakom ett högt bullerplank i området Nya Hj*rsta i Ör*bro, människokroppen var vid det aktuella tillfället inte identifierbar.

Först under Tisdagen den 22 Maj 2018 fick polisen det bekräftat från RättsMedicinalverket, och genom obduktionen, att den avlidna personen som upptäcktes bakom bullerplanket den 19 Maj 2018 under eftermiddagstid, var den tidigare försvunna L*na Wesstr*m adresserad på Byal*gsgatan.

MGM gick ut med egen information till flera av sina vänner redan under Lördagen den 19 Maj 2018 att det var L*na Wesstr*m som hade hittats avliden bakom bullerplanket.
Citera
2021-01-01, 22:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Tack, man får bara hoppas att allt jobb de lagt på detta inte är förgäves. Att det blir en bra spurt. Borde väl gå att komplettera överklagandet fortfarande om det kommer fram nåt bra.

Har tänkt på en annan sak här. Varför ljuger SD om att han simmade i 25 minuter på Gustavsvik 11/5?

Han simmade 1 km och gjorde av med 321 kalorier. Simningen påbörjades 18:13.

Ändå upprepar han att han gymmade 11/5. Varför?

Kan han ha loggat simning i träningsappen av nån anledning trots att han gymmade?
Man blir inte riktigt klok på detta då han inte verkar ha koll på badshorts osv den 11/5.
Han försöker dölja att han har besökt simdelen, det är rätt uppenbart.
Citat:
Andreas och åt.. middag...eh... om jag förstod rätt vad du sa.. tacogratäng.
FLI: Vad träna du för nått då?
MT: Ja det var.. eh.. styrketräning. För det är liksom det som var nytt då..
FLI: Hur länge brukar du träna då? Det här var ju första gången men hur länge tränar du då? MT: Eh ko1t... eh.. kort...
FLI: Är det kort?
MT: För det.. ah det är kort.. det är alla...jag har inte kommit upp i nån.. mitt längsta styrkepass är nog säke1t.. under fyrtio minuter.”

——

Citat:
MT: Där ser du hur kort jag tränat förressten..
FLI: Gymmar du i dom här kläderna eller är det.. du såg ju, du har ju badbyxor va?
MT: Ja precis.. vad var det där för shorts.. det var ju badshortsen ju..
FLI: Kan titta igen..
MT: Och det är inte.. det är inte dom jag simmar i..jag kanske inte hade nå...ah.. kanske bara tog med liksom.. fel.. sen är.. det är inte liksom (ohörbart) dom där har jag och slöbadar i..om jag inte har.. det är mina reserv... ah.. det är mina reservbadshorts.. om andra..ah.. om mina första badshorts är blöta eller.. (ohörbart) så jag vet inte varför jag har dom där..
FLI: Gymmar du i dom kläderna?
MT: Ja.. det förutsätter jag.
FLI: Ah med bar överkropp?
MT: Nej! nej. det får man säkert inte ens göra.
FLI: Nej för det ser ut som du var blöt på kortet..
MT: Ja.. eh.. ja det såg det ut som.
(tystnad)
MT: Ja.. förmodligen.. blöt av svett men... ah... nej jag vet inte..
Kortet visar att han har simmat. Själv påstår han att han har gymmat, iklädd badshorts då. Han uttrycker spelad förvåning och förvirring över badshortsen. Men förutsätter samtidigt att det trots allt är shortsen han har gymmat i. Med bar överkropp, fast ändå inte då man säkert inte ens får göra det.
Blöt av svett efter 25 minuters gympass försöker han sig på; svaret blir återigen undvikande.

Slutsatsen av förhöret får bli att han ljuger. Utredarna ska tro att han har hållit till i gymmet. - Varför dölja vistelsen i simhallen? SD har ett förflutet som simlärare och simning har, av vad som framkommit, varit en sport som upptagit stor del av hans tid. I samband med besöket kan han ha tagit sig in i förrådet med rengöringsprodukter (du har tidigare varit inne på att han använt sig av egna spa-produker) och då vill han såklart placera sig i gymdelen istället.
Vad som också talar för att han ljuger förutom införd aktivitet, badshorts och snirklande svar, är att ingen av övriga besökare har uppmärksammat hans besök.
Citera
2021-01-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

——

Kortet visar att han har simmat. Själv påstår han att han har gymmat, iklädd badshorts då. Han uttrycker spelad förvåning och förvirring över badshortsen. Men förutsätter samtidigt att det trots allt är shortsen han har gymmat i. Med bar överkropp, fast ändå inte då man säkert inte ens får göra det.
Blöt av svett efter 25 minuters gympass försöker han sig på; svaret blir återigen undvikande.

Slutsatsen av förhöret får bli att han ljuger. Utredarna ska tro att han har hållit till i gymmet. - Varför dölja vistelsen i simhallen? SD har ett förflutet som simlärare och simning har, av vad som framkommit, varit en sport som upptagit stor del av hans tid. I samband med besöket kan han ha tagit sig in i förrådet med rengöringsprodukter (du har tidigare varit inne på att han använt sig av egna spa-produker) och då vill han såklart placera sig i gymdelen istället.
Vad som också talar för att han ljuger förutom införd aktivitet, badshorts och snirklande svar, är att ingen av övriga besökare har uppmärksammat hans besök.

Han chattar väl med HD också angående simining? Märkligt är det.

Lika märkligt som att han har ”måsten” på mordkvällen och meddelar LW det 23:01. Detta viktiga var alltså att tvätta en t-shirt och sen bara fördröja tiden. Istället för att träffa henne en stund. Eller hur ska man tolka dessa ”måsten”? Nåt jobbmail?

Sen 00:02 är det för sent meddelar han. Alltså tolkar jag det som hade han varit sugen/villig att smyga dit om det inte varit för dessa ”måsten” som dragit ut på tiden.

Gräsmattan behövde inte vattnas enligt hans egen utsago.

Växlarna funkade för han hade ju hojat runt halva stan till/från jobbet, Viken, JG och hem.

Finns ingen logik i det. Klart vill han inte ses så kan han ju ha det som ursäkt dessa måsten.
Citera
2021-01-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

——

Och han var noggran nog att logga simbesöket.Distans samt kcal! Inte att förringa.😂
Citera
2021-01-01, 23:01
Medlem
Jag är inne på samma spår som Medimera, att SDs kontrollförlust och risken att LW ska sabotera USA-resan, är utlösande orsak. Det framgår av det utökade läkarintyget att SD anser att han hade maktövertaget i relationen och att han utnyttjade det. Men nu hade LW sagt att "du har ingen makt över mig längre" (hittar inte i fup exakt vad hon säger) och hon sitter på verktygen att sabba allt för både SD och HD genom att radera casherna när de har anlänt till USA och på så sätt förstöra den viktiga statistiken. Paret D ska besöka geocashingens HQ och umgås med rörelsens centralfigurer och har långa oavbrutna serier av allt möjligt som räknas i den världen och ska nu toppa geocashkarriären med usa-touren. SD diskuterar dagligen med JO under ett par veckors tid då denne befinner sig i USA på geocashing (slutet av april, början av maj) om USA-tourens olika casher. Allt handlar om statistik och tävling och bland annat skriver SD 2018-05-09 "Av ÄKTA svenska rekord var det faktiskt vi som hade det innan er. Alla tidigare har anpassat sina loggar". Man kan kanske anta att det finns en målsättning att återta detta rekord? Plus några andra rekord? Vi vet inte syftet med bilden på loggremsan som LW skickar sekunderna efter att SD meddelar att han inte tänker komma över och äta kladdkaka, men att det har kunnat uppfattas som ett hot om raderade casher under USA-touren kan vi troligen räkna med. HD ligger lågt med casherna efter 14 maj, men 10 juni, två dagar efter att SD har släppts ur häktet, lägger hon tillbaka de 17 loggar som LW har raderat. Och vi vet att LW har raderat minst en för SD (men det finns ingen diskussion i fup mellan LW och SD om detta, bara vad LW skriver till HD: "Vet inte varför du bryr dig om vilka jag raderar för honom? Du menar att det är mer än en? Då får du gärna tipsa mig. Jag vet bara om stolen"

Ur läkarintyget (min fetning) "Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleks-förhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två. Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt stark sexuell attraktion. Deras relation var destruktivt med känslomässig manipulation där han hade kraftfullt övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt respektive mentalt. Han hade dock meddelat henne vid flera tillfällen att det inte var möjligt att de skulle bli ett par eftersom han ville återförenas med sin före detta hustru. Davidsson behandlas med sömn- och rogivande medicin till natten som han är tveksam till och har samtal med prästen som han uppskattar.
Senast redigerad av piastrone 2021-01-01 kl. 23:27.
Citera
2021-01-01, 23:06
Medlem
Konversation mellan LW och FR som pågår 7 mar 2018 08:12 och 7 mar 2018 14:32. Kursiverat är texten ur de skärmloggar som LW skickar till FR (dvs, hennes konversation med SD om HDs raderade loggar).

LW: Alltså, jag måste bli bättre på att hålla ifrån mig. Men kolla här:
LW: Han inser att det de gör är provocerande och har redan innan rustat till krig!

LW: Förväntar mig att hon inte loggar due på sådant hon inte varit med på att lösa eller logga”
LW ” Sillen verkar smart. Men loggade found på de nya multisarna I Uppsala efter FAD, trots tydliga instruktioner om att motsatsen gällde”
LW: ” Att hon inte loggar FTF”
LW:” Hon är välkommen på egna loggningar till sådant hon inte loggat”
LW:” Kan väl ta med sin nya vän till Kvinnersta”
LW: Hon har ju det roliga kvar
LW:” Kan naturligtvis vara styra över mina egna burkar. Men t ex Mello, Liss, Skrik och Elcentral får hon inte godkänt på”

SD: ”Vi har haft kontot gemensamt och hanterat det så. Jag har inga planer på att ta bort saker ur historiken på det konto som nu uppbär ett namn som antyder att dte är mitt. Det är en del av min GC-historia. Jag har ingen aning om hur hon tänker, men jag gissar hon tänker lika. Du får ju såklart framföra åsikter till henne, men hon lär inte ta hänsyn av till andras åsikter. Hon gör sannolikt som hon vill. Om du framför åsikter så finns nog risken att hon blir än mer sugen på att behålla de loggarna. Du lär hamna i anmälan till GS samma dag. Du lär ha mycket små chanser att få rätt. Hennes loggar kommer att sättas tillbaka då. Tar du bort dem igen så blir du disablad i först tre månader från ditt konto. Hennes kommer sedan att låsas, så du inte mer kan åtgärda dem.

LW: ”Hennes historia inkluderar inte att hon varit vid de cacher jag nämnde.

SD: Jaja. Vi behöver ej fundera så mycket på det. Du gör som du vill. Mitt tips till ig är att ta dt varligt.
SD: Anar du inte vill bli disablad
SD: Om de ej låser hennes cacher och du tar bort dem ytterligare en gång så låser de ditt konto permanent.

LW: Vadå ta hänsyn till? Loggar hon cacher hon inte varit felaktig I tar jag väl bort dem hur jag vill?

SD: (hennes loggar)

LW: Försöker du skrämma mig?
LW: Jag tar direkt med henne nu

SD: Nej, verkligen inte. Berättar hur det är. Så du vet vad du drar igång.
SD: Hänvisar till ditt resonemang
SD: Jag är fredlig och informativ.

LW: Han inser att det de gör är provocerande och har redan innan rustat till krig!
LW: Shit, de är verkligen inte kloka
LW: Nu ska jag andas och försöka skjuta undan ilskan
LW: Ha en bra dag @

FR: så. Oj, de har verkligen räknat med det.

FR: Ja, du lär inte nå framgång hos S. H blir nog svårt.

LW: Kommer som sagt absolut inte säga till med krig

FR: Blir det en logg på tex lilla ön så kanske jag lägger in en note och undrar vem det är som inte var med oss på ftf-jakten.

LW: Men visa tydligt att jag inte tycker hon ska logga sånt hon inte varit med om

LW: Det finns EN regel: Gå dit, hitta, skriv in dig, nätlogga

LW: Hon har inte varit där

FR: Gillar verkligen inte om loggar kommer på de som vi tog förut. T5orna tex.

LW: Haha

LW: VERKLIGEN INTE

FR: Men just nu tycker jag energin kan sparas tills vi ser vad som händer och inte tar ut ngt i förskott. Då kanske risken är stor som S skriver .at hon gör det bara för att.

LW: Fattar att folk skiter i det. De flesta vill såklart inte bråk. En del bryr sig inte. En del tycker det är skitknepigt, kanske direkt fel, men struntar ändå I att säga nåt. K men jag HOPPAS att NÅN mer säger nåt. Så de verkligen får känna hur dumt de gör

LW: Verkligen inte

FR: Jag har lagt in lite watch på några av de som vi loggat förut så får vi se. Kan ta dagar, ferla veckor innan ngt händer och hoppas verkligen på att hon först överväger och funderar om man verklinge ska göra så.

LW: Bra, jag ska också lägga några

LW: Kommer inte kriga. Men låta dem veta att de beter sig konstigt

FR: Såg att det fanns redan en watch till på lilla ön. Blir nyfikne på vem det kan vara. eller bara ngn random som bara vill ha koll om det går att logga.

LW: Och just på MINA cacher får hon meddelande

FR: : )
FR: Så, måste på möte nu. Hörs av senare.

LW: Jepp, hej

FR: Precis. Självklart. Men vi får ha is i magen så vi väntar tills det blir något
LW: Absolut
Citera
2021-01-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Håller med dig,inför sin stora resa till USA så går man till skogen och hämtar lite mordvapen som man skyltar med innför sina arbetskamrater.Då har han ju vittnen på att det var han som kom in med mordvapnet.
Nu jobbade in SD som kassörska utan hade nog lite mer ansvar än så.Att han därav kanske behövdes med sin närvaro i 10 minuter var nog inga problem.

Vi vet ganska väl via FUP vad SD brukar ägna sig åt vid dator/telefon när han är på kontoret - privata saker.
Han är gymnasieingenjör.
Citera
2021-01-01, 23:29
Medlem
Citat:
Han chattar väl med HD också angående simining? Märkligt är det.

Lika märkligt som att han har ”måsten” på mordkvällen och meddelar LW det 23:01. Detta viktiga var alltså att tvätta en t-shirt och sen bara fördröja tiden. Istället för att träffa henne en stund. Eller hur ska man tolka dessa ”måsten”? Nåt jobbmail?

Sen 00:02 är det för sent meddelar han. Alltså tolkar jag det som hade han varit sugen/villig att smyga dit om det inte varit för dessa ”måsten” som dragit ut på tiden.

Gräsmattan behövde inte vattnas enligt hans egen utsago.

Växlarna funkade för han hade ju hojat runt halva stan till/från jobbet, Viken, JG och hem.

Finns ingen logik i det. Klart vill han inte ses så kan han ju ha det som ursäkt dessa måsten.
Jag tolkar det som att han inte ville träffa henne. Sen kom loggremsan från henne till honom. Jag tror han var rädd att hon skulle avslöja deras träffar för frun igen.(Kanske bidrog även detta med loggremsan, som kanske kunde förstöra spelet)Jag tror det måste ha legat till så.Det blev alldeles för mycket till slut.
Senast redigerad av Aqua-Rell 2021-01-01 kl. 23:40.
Citera
2021-01-01, 23:39
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi vet ganska väl via FUP vad SD brukar ägna sig åt vid dator/telefon när han är på kontoret - privata saker.
Han är gymnasieingenjör.
Då förstår du mycket väl ( via FUP?) att 10 min närvaro på semesterdagen inte behöver vara något ovanligt eller är inget ovanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in