Ja, eller föredrar du amerikansk blask-TV som t.ex. TV3, Kanal5, Kanal9, TV6 visar?
Om man inte vet vem Sofia Helin är så har man inte hängt med och lever i sin egen bubbla.
Högermännen på Flashback brukar gnälla på att de inte har koll på olika människor, men de ids aldrig googla person. Sofia är med i en av Sveriges största tv-serier.
Tro det eller ej men det finns människor som är så fruktansvärt oallmänbildade att de inte har tv, alternativt inte har tid att titta på skräpserier.
Hmm, du brister i din allmänbildning. Minns du serien Bron från SVT?
Jag tror det finns en övertro på vad folk kollar på nuförtiden, styrt av ens egna subjektiva bias. När jag var liten fanns det två kanaler och alla såg i princip samma saker. Då hade ditt argument varit mer giltigt. Numera finns det hur många kanaler som helst och många, inklusive jag själv, tittar enbart på streamat. Jag har hört talas om serien Bron men är erbarmligt trött på svenska kriminalserier och tittar inte på det om jag får välja själv.
Vilket skämt. Finn tre fel.
Dålig timing, hon blev klar 1 minut innan tolvslaget, saknade djup och känsla. Vilken flopp! Det finns de med tyngd tex Tommy Körberg, Loa Falkman!
Georg Rydeberg 1977 – 1982
Jarl Kulle 1983 – 1996 (flest gånger)
Margaretha Krook 1997 – 2000
Jan Malmsjö 2001 – 2013
Loa Falkman – 2014
Malena Ernman – 2015
Pernilla August – 2016
Krister Henriksson – 2017
Mikael Persbrandt – 2018
Lena Endre – 2019
Sofia Helin – 2020
Ny ledning i svensk media - feminism, hbtq, rasifiering ska vara störst och starkast.