2021-01-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Synd att den person som hade kunnat beskriva hur SD verkligen funkar står på hans sida. Alltså HD.

Synd att förhören inte gäller under rättegångar.
Man har rätt att glömma och ljuga hur mycket man vill...
Citera
2021-01-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Synd att den person som hade kunnat beskriva hur SD verkligen funkar står på hans sida. Alltså HD.
Den som står honom närmast är troligtvis S.
Citera
2021-01-01, 19:22
Medlem
Det jag inte heller förstår är hur hans geocachevänner överhuvudtaget kan umgås med SD.
Jag menar, om de har läst FUP, vilket jag tror de gjort, så skulle jag aldrig kunna se på människan. Ett äckel är vad han är, detta med blodet från Lena som rinner i ansiktet... alltså fy fan...
Vad är det för människor som tolererar detta?
Citera
2021-01-01, 19:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ingen av dem brydde sig väl om sina barn?
Två av LWs barn bodde ju redan på heltid hos pappan.

Vet ej ...men tror att LW skulle må dåligt utav att A*on skulle dra till pappa sin och SD skulle må dåligt utav att inte vara familjefar på det sätt som han gillar ...

Det hade blivit många funderingar som skulle ha kunnat ta kål på passionen ...

Grejen är den att barnen verkade ha de samvetskvalen som inte LW och SD riktigt besatte...

Tror barnen deras, skulle aldrig typ kunna göra så att de- tex LW:s minsta son, skulle palla att bo i SD:s döttrars hem ,just för att det var deras hem (flickornas ) osv.
Förändringen skulle bli så total och när den sker i grannskapet blir det så pass mycket överblick över hela förändringen så att det skulle bli svårt att komma sams med ,antar jag,rent känslomässigt ?

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-01-01 kl. 19:33.
Citera
2021-01-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det jag inte heller förstår är hur hans geocachevänner överhuvudtaget kan umgås med SD.
Jag menar, om de har läst FUP, vilket jag tror de gjort, så skulle jag aldrig kunna se på människan. Ett äckel är vad han är, detta med blodet från Lena som rinner i ansiktet... alltså fy fan...
Vad är det för människor som tolererar detta?
De har väl annat att göra än att grotta ner sig i FUP..S är deras Geovän.De förstår på samma sätt som jag gör och har en förstående attityd.Det är det som kalllas EMPATI.
Citera
2021-01-01, 19:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tänk också på vad konstigt det var med Stefans meddelande till HD när han skrev "raderar löpande"
när han befann sig utanför polishuset.
Vilken normal person som helst hade frågat varför han gjorde det?
Men HD verkar införstådd med att han raderade, varför? kan man ju fråga sig.

Han svarade att han raderade LWs meddelanden löpande så att han inte visste när de senast haft kontakt.
Citera
2021-01-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
De har väl annat att göra än att grotta ner sig i FUP..S är deras Geovän.De förstår på samma sätt som jag gör och har en förstående attityd.Det är det som kalllas EMPATI.

Va fan, vadå empati!! Men för fasiken. En sådan människa ska inte ha någon empati efter vad han har gjort.
Alltså han är ju så äcklig. Hur funkar dessa i huvudet om de tolererar det han har gjort?
Hoppas han förlorar allt och då menar jag allt!!
Citera
2021-01-01, 19:33
Medlem
Citat:
Han svarade att han raderade LWs meddelanden löpande så att han inte visste när de senast haft kontakt.

Jo men varför reagerade inte HD?
Jag hade nog reagerat om min man gjorde det inför ett polisförhör.
Hon frågade visserligen när han hade haft kontakt med henne senast.
Citera
2021-01-01, 19:37
Medlem
landbandys avatar
Det som är viktigt att inse är att det inte var LW som gav sig ut efter SD den där natten utan det var "någon" som lirkade ut LW ,vem ??
Så den som såg till att få ut LW är ju den som har ansvaret att se till att inte döda henne ...(enligt lagen vill säga)

Hade hon kommit springandes till någon och bråkat då hade det varit en annan femma ...(kanske nödvärn ?)
Senast redigerad av landbandy 2021-01-01 kl. 19:41.
Citera
2021-01-01, 20:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jäkligt synd att hon inte garderade sig 14/5 genom att släppa info till någon ang att SD stod utanför. Han kan iofs ha pekat på sin klocka för att visa att det var brådis. Då borde hon å andra sidan tagit foppatofflorna på. Nä, det var nog i alla fall någon annan kommunikation emellan dem och radering på det.

Honverkade ju mörka det för många.
T ex den 11 maj när hon pratar med JJ nämner hon inget alls om att hon ska ut en sväng med SD fast hon pratar non-stop med honom. Hon har ju varit ut en sväng i Vivallaskogen först, kanske då ensam?Hon avslutar samtalet med JJ kl 23:54:55 med
"L W: Mm jag ska logga på här lite till sen ska jag lägga mig ..
J: Mm vi kanske hörs på en stund.
LW:Mm
"
och är sedan kl 00:07:40 på väg från bostaden. Kan hända att hon inte visste att det skulle bli av? Lite liknande 14 maj?

JJ och Lena återupptar samtalet när hon är åter, men som jag minns det tar hon inte upp att hon varit ute igen.

Nu kan det hända att JJ inte är den som hon skulle berätta för om sitt fortsatta umgänge med SD, men det verkar ju som att ingen får veta när de träffas alls.

Hon chattar ju med Norgegänget, och med en av kvinnorna där har Lena berättat om det komplicerade förhållandet och de skulle prata mer om det på resan. Men jag tror inte att en enda kotte vet när hon träffas SD, bara att vissa vet att.
Citera
2021-01-01, 20:52
Medlem
Citat:
Om han hade gjort det så hade hon anmält honom för dödshotet mot sig och sonen. Och skickat e-mailet till HD, som kunde ha knäckt henne för alltid.

Jag säger inte att det är en ursäkt. Jag försöker förstå hur SD tänkte och kände.
Just där och då tror jag inte att han såg någon annan utväg.

De flesta älskarinnor har nog vett att lämna när mannen väljer sin fru. Jag tror inte att det är många kvinnor som beter sig som LW gjorde. Tigger och ber, kanske, berättar för frun men om de ändå inte lyckas "vinna" så har de inget annat val än att acceptera. LW vägrade att "förlora". Vad än SD sa och gjorde. Hon föraktade HD så mycket att hon inte kunde tro på att SD valde HD framför henne. Enligt henne var HD tråkig, sjuk, hårig... medan hon själv var rolig(?), frisk (men det var hon ju inte så varför hon föraktade HD för att hon var sjuk är ju totalt ologiskt) och renrakad.
Han såg ingen annan utväg.
Citera
2021-01-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Undrar om GM (vem det än nu månne vara) missbedömde att hennes skrik skulle studsa upp till bostadsområdet? Kanske var beräkningen att bullerplanket samt motorvägen skulle dämpa eventuella ljud?

Ja alltså platsen är anmärkningsvärd av många skäl.
Närheten till hennes och grannars bostad. Gammal cache-plats. Bekant för SD och HD trots sin undanskymdhet. Det var ett riskfyllt uppdrag att mörda där. Han har haft en del flax i detta. Stolpe ut i tingsrätten hela tiden för åklagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in