2021-01-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Snacka om cynism och desperation och påhitt!
Här läser jag att du menar att TH med ett lätt skratt ska lämna allt ifrån sig utan känslor?
Han kanske skulle skickat bidrag till AEH och annan man i det f.d. hemmet - också?
Var det därför han kostade på renovering av hemmet kort tid före försvinnandet?

Takk for flere utfyllende svar! Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du kan avskrive TH som GM basert på dine resonnement, men det er helt ok for meg

Jeg er glad det finnes et lovverk for fordeling av verdier ifm skilsmisse når jeg leser dine holdninger.
Citera
2021-01-01, 18:17
Medlem
Citat:
Det vet vi ingenting om.
Om han litar på folk så kan han säkert vara det.
Problem i äktenskapet kan vara en faktor som gjort honom återhållsam gentemot AEH,
åtminstone på pappret.
Han ville naturligtvis inte skriva över förmögenhet på henne som ev. skulle användas till
en ev. andra man! Han har ju till och med själv antytt så. Tänk själv om hon använt pengarna till sig och svågern, brodern, annan man, vem det nu kan vara.
Bott kvar i huset med hans pengar och annan man!
TH utkastad med stor ekonomisk förlust pga otrogen hustru. Vem hade bjudit på det?
TH är inte naiv. För att han inte är naiv är han inte GM.

Tänk själv att gå till arbetet och omstrukturera för att halva förmögenheten var borta och säga till kolleger att "min alkoholberoende hustru bor i huset med sin älskare och halva min förmögenhet" som han tjänat ihop under ett helt liv.

Vi vet inte hur AEH varit i detta äktenskap, hur länge hon eventuellt svikit TH osv.
Hon kanske haft tråkigt hemma, tyckt att TH arbetat för mycket, missat henne, träffat
en annan, ljugit ...Han har självklart blivit kränkt. Han är därför inte GM.
En annan man kan ha varit hemma i deras hus tillräckligt mycket för att veta hur det ser ut där.
Om inte det, så fanns hantverkare där som visste hur det såg ut, var saker låg osv.
Holden vet nog mer om detta.

I vardagslivet kan han mycket väl ha varit givmild i och för sig, utan redovisningar som vi kan läsa om nu.
En verkligt givmild person skryter inte om det och redovisar om det till allmänheten; grannar, kolleger osv.

Om han vil skrive over verdier til henne? Skrive hennes verdier til seg. Dette har ikke med hva han vil.
De er et ektepar og da er det loven om ektepar som sier hvordan han skal oppføre seg.

Hun har krav på sitt. Om hun flytter sammen med eller gifter seg får han tåle som hvilken som helst mann. Ingen som helst spesielt synd på han. Skilsmisse er jordskjelv for mange. Loven om fordeling gjelder også etter utroskap
Senast redigerad av Mattagg 2021-01-01 kl. 18:37.
Citera
2021-01-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennsfjord
Ja, det kommer vel sikkert noe snart om at dette bare er min fantasi, eller at jeg har tunnelsyn, eller at jeg har bestemt meg for at TH er GM.

De får åpne opp tunnelen med bevis på hvem som har gjort det.

Er det exen?Vet ikke hvorfor visse her mener de har krav på å få vite hvem det er. Og samtidig klage på at politiet lekker . Sint for at politiet ikke lekker navnet på exen. Den va go, haha. Vi her på gaten har ikke krav på noe særlig egentlig. Vi må vente til rettsaken for å få mer opplysninger. Veldig mange som kritiserer politiet for opplysninger. Så vi må vente

Er der andre kandidater dere har mistanke om

Hva med ryktene at han er sett med en russisk dame. Har han en russisk kjæreste slik som ryktene sier?
Citera
2021-01-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miyazaki
Av dette ganske lange innlegget ditt så tolker jeg det dithen at du mener AE ikke skulle sitte igjen med noe hvis hun ville skille seg? Fordi hun evt var alkoholisert og ikke hadde bidratt til THs formue?

Forkastelig. Har ikke ord. Håper jeg misforstår innlegget ditt TOTALT.

Ja jeg og. Jeg kjente det knøt seg i magen. Lenge siden en mann kunne rane sin hustru, sette henne på gaten og likevel være kar etterpå. Godt verden har gått fremover. Loven nå anerkjenner kvinnene og også arbeidet de har gjort for å hjemmet og familien. Hennes bidrag i så måte har bare høstet lovord, har ikke hørt ett eneste negativt ord om hennes arbeid for sin familie.
Citera
2021-01-01, 19:16
Medlem
Citat:
Det vet vi ingenting om.
Om han litar på folk så kan han säkert vara det.
Problem i äktenskapet kan vara en faktor som gjort honom återhållsam gentemot AEH,
åtminstone på pappret.
Han ville naturligtvis inte skriva över förmögenhet på henne som ev. skulle användas till
en ev. andra man! Han har ju till och med själv antytt så. Tänk själv om hon använt pengarna till sig och svågern, brodern, annan man, vem det nu kan vara.
Bott kvar i huset med hans pengar och annan man!
TH utkastad med stor ekonomisk förlust pga otrogen hustru. Vem hade bjudit på det?
TH är inte naiv. För att han inte är naiv är han inte GM.

Tänk själv att gå till arbetet och omstrukturera för att halva förmögenheten var borta och säga till kolleger att "min alkoholberoende hustru bor i huset med sin älskare och halva min förmögenhet" som han tjänat ihop under ett helt liv.

Vi vet inte hur AEH varit i detta äktenskap, hur länge hon eventuellt svikit TH osv.
Hon kanske haft tråkigt hemma, tyckt att TH arbetat för mycket, missat henne, träffat
en annan, ljugit ...Han har självklart blivit kränkt. Han är därför inte GM.
En annan man kan ha varit hemma i deras hus tillräckligt mycket för att veta hur det ser ut där.
Om inte det, så fanns hantverkare där som visste hur det såg ut, var saker låg osv.
Holden vet nog mer om detta.

I vardagslivet kan han mycket väl ha varit givmild i och för sig, utan redovisningar som vi kan läsa om nu.
En verkligt givmild person skryter inte om det och redovisar om det till allmänheten; grannar, kolleger osv.

Siste linjer om THs gavmildhet
En sånn person trenger ikke si noe selv for da ønsker andre å si noe fint om personen og fortelle til andre om glede og takknemlighet. Har ikke hørt noe sånt. Noen kamerater av han har sagt noe, helst han ene som ble avbildet på kafeen. Derimot skryter alle av AE
Senast redigerad av Mattagg 2021-01-01 kl. 19:25.
Citera
2021-01-01, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Blåser du i at hun mister alt nesten, han tar til og med det som er hennes.
Det er ikke meg du siterer, men ja, det blåser jeg i. For meg blir det bare en detalj i saken, så det påvirker ikke meg nevneverdig.
Det er heller for pårørende slike detaljer er belastende for, i tilfelle detaljene er usanne eller setter familien i et dårlig lys.

Det som er interessant for meg, er hvem som eventuelt har drept AEH.

Da må en hver sten snus, også de som avslører offerets (eller andres) dårlige egenskaper. Slik er det uansett hvem som er GM.
Det skjer hele tiden her på FB. Det er ikke et nytt fenomen som har oppstått i denne tråden.

Rettssikkerhet er det viktigste for meg.

Jeg har ingen personlig tilknytning til denne saken. Hvis jeg skal forsøke å sette meg inn i offerets situasjon, så tenker jeg at:

Hvis en person "A" skar av meg en finger for to år siden, og en annen person "B" skar av meg hodet idag - så har ikke rettferdigheten seiret, før sistnevnte person "B" blir dømt for drap.

Person "A" er bare en brikke i helheten, og har egentlig ingenting med selve saken å gjøre. Det er en felle (tunnel), som gjør at en sak kanskje aldri blir oppklart. Mao et lykketreff for GM.
Citera
2021-01-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ja jeg og. Jeg kjente det knøt seg i magen. Lenge siden en mann kunne rane sin hustru, sette henne på gaten og likevel være kar etterpå. Godt verden har gått fremover. Loven nå anerkjenner kvinnene og også arbeidet de har gjort for å hjemmet og familien. Hennes bidrag i så måte har bare høstet lovord, har ikke hørt ett eneste negativt ord om hennes arbeid for sin familie.

Sørgelig lesning ja. Men jeg tror ikke det er mulig å få mennesker med slike holdninger til å forstå at verden har kommet lengre. Diskusjonen får jeg la ligge, men det er godt å lese at flere enn meg reagerer på disse innleggene som fremlegges som en vinkling på THs uskyld.
Citera
2021-01-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Hvis en person "A" skar av meg en finger for to år siden, og en annen person "B" skar av meg hodet idag - så har ikke rettferdigheten seiret, før sistnevnte person "B" blir dømt for drap.

Person "A" er bare en brikke i helheten, og har egentlig ingenting med selve saken å gjøre. Det er en felle (tunnel), som gjør at en sak kanskje aldri blir oppklart. Mao et lykketreff for GM.

Håper du kan forklare meg dette litt mer inngående, for jeg vet ikke om jeg forstår helt.

Mener du at all informasjon som kommer ut i media nå (som uheldigvis er i disfavør TH) bare er en brikke/brikker i helheten, som egentlig ikke har noe med selve saken (drapet/forsvinningen) å gjøre? Beklager at jeg ikke helt forstår innlegget ditt

Og hvordan vet du at det ikke var person A (som kuttet av deg fingeren) som også kuttet av deg hodet når GM er ukjent?
Citera
2021-01-01, 19:40
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er ikke meg du siterer, men ja, det blåser jeg i. For meg blir det bare en detalj i saken, så det påvirker ikke meg nevneverdig.
Det er heller for pårørende slike detaljer er belastende for, i tilfelle detaljene er usanne eller setter familien i et dårlig lys.

Det som er interessant for meg, er hvem som eventuelt har drept AEH.

Da må en hver sten snus, også de som avslører offerets (eller andres) dårlige egenskaper. Slik er det uansett hvem som er GM.
Det skjer hele tiden her på FB. Det er ikke et nytt fenomen som har oppstått i denne tråden.

Rettssikkerhet er det viktigste for meg.

Jeg har ingen personlig tilknytning til denne saken. Hvis jeg skal forsøke å sette meg inn i offerets situasjon, så tenker jeg at:

Detta är bara nonsens, om någon skär av fingrarna på någon så skall de dömmas för det, annars är ditt tal om rättssäkerhet bara piss...
Citera
2021-01-01, 19:43
Medlem
Citat:
Vi vet nu att både TH och AEH gärna tog ett glas. Att AEH kan varit med i AA.
Vi vet att viss turbulens kan ha funnits i deras äktenskap men att båda ville rädda det.
Vi vet att det kan ha existerat en otrohetshistoria från AEH:s sida, ev med en i familjekretsen
närstående.
Vi vet att TH var rädd att mista både fru och bostad och avsevärt kapital.Han har noterat det i dagböcker.
Vi vet att han hade vapen hemma, att några ej hade licens.Han var med i skytteklubb.

Vi vet också att en närstående, som kan ha varit "AEH:S andra man", omtalat TH i krimpodd som tvivelaktig och misstänkt honom för dråp-
Vi vet att det varit hantverkare i huset kort tid före försvinnandet, att en rad mystiska män och bilar
förekommit kring huset vid aktuella tidpunkter.

Vet vi nu att TH är GM, utifrån avsaknad av fotspår och fingeravtryck där de borde funnits,
för att det var tvättat efter brottet, att han inte hört en telefon han borde ha hört, att någon ringt från hans telefon och raderat, att han i dagböcker skrivit om ev förlust vid ev skilsmässa, rädsla att förlora sitt hem mm.
Självklart kan AEH ha omtalat allt detta till andra (som vi sett) och att en GM kan ha utnyttjat
tillfället för att ge TH skulden. En närstående i fall han var osams med AEH, är ju en förutsättning.
Okända GM hade ju ingen närmare relation till Hagens.

For å ta TH, det må vi jo for balanses skyld
TH kan være alkoholisert.
Utseendet hans fra tider før politiet hadde hyppig kontakt kan tyde på overforbruk av alkohol
Historier om TH temperament
Hans trusler
TH vil bare hjem, værd i fred. Mange alkoholikere ønsker seg alenetid med flasken
TH skal være sett på hytten med en russisk dame
Rykter sier hun er hans elskerinne

Så da er han alkoholisert med elskerinne. Og har styrt fimaene i rus.

Det jeg vil med dette er å omtale han slik dere omtaler henne. Jeg forventer at du og dere som skriver slik om henne takler det stålende at det samme kan sies om han. For ryktene sier det samme om begge.

Hadde han da så rett til å ta alle hennes verdier som hun arvet og stryke hennes navn på sitt?
Citera
2021-01-01, 19:47
Medlem
Citat:

Takk for godt innlegg er så enig med deg.
Tenk å være gift med en milliardær og ha det slik. Tragisk.
Citera
2021-01-01, 19:56
Medlem
Citat:
[/b]

Siste linjer om THs gavmildhet
En sånn person trenger ikke si noe selv for da ønsker andre å si noe fint om personen og fortelle til andre om glede og takknemlighet. Har ikke hørt noe sånt. Noen kamerater av han har sagt noe, helst han ene som ble avbildet på kafeen. Derimot skryter alle av AE

Jaja, men jag känner de som varit givmilda men aldrig fört det vidare. Det kan bero på syftet med gåvan och vad som är bakom.
Folk är olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in