Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Problem i äktenskapet kan vara en faktor som gjort honom återhållsam gentemot AEH,
åtminstone på pappret.
Han ville naturligtvis inte skriva över förmögenhet på henne som ev. skulle användas till
en ev. andra man! Han har ju till och med själv antytt så. Tänk själv om hon använt pengarna till sig och svågern, brodern, annan man, vem det nu kan vara.
Bott kvar i huset med hans pengar och annan man!
Her leser jeg at du mener AE ikke skulle kunne bruke et evt oppgjør fra en skilsmisse på hva hun ville?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
TH utkastad med stor ekonomisk förlust pga otrogen hustru. Vem hade bjudit på det?
TH är inte naiv. För att han inte är naiv är han inte GM.
Så etter nesten 50 år som ektepar, så skulle den utro kona settes på bar bakke? Du mener at hun ikke fortjener noen økonomisk støtte fordi det er straffen for å ha vært utro og/eller alkoholisert?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Tänk själv att gå till arbetet och omstrukturera för att halva förmögenheten var borta och säga till kolleger att "min alkoholberoende hustru bor i huset med sin älskare och halva min förmögenhet" som han tjänat ihop under ett helt liv.
Så du mener at det ikke ville vært rettferdig for TH at AE fikk sin rettmessige del av bo og formue, fordi det ville vært en belastning for TH å måtte omstrukture bedriften sin, samt en skam at alle fikk se AE bo i (deres) hus med en evt elsker? Fordi hele formuen er rettmessig THs?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Vi vet inte hur AEH varit i detta äktenskap, hur länge hon eventuellt svikit TH osv.
Så hvis en ektemake «svikter» ved å være alkoholisert og/eller utro, så mister man automatisk retten til bo og formue? Man skal ikke kunne ha rett på verdier man har skapt etter mange års ekteskap?
Du skriver at du ikke forstår hva jeg skriver. Kanskje dette oppklarer litt hva jeg lurer på vedr ditt innlegg. Du fremstår som kynisk, desperat og ekstremt trangsynt i ditt innlegg. Kynisk fordi du gir uttrykk for at AE ikke fortjener NOE ved en skilsmisse, for hun har sviktet ektemannen sin. Desperat i å fremme THs uskyld. Trangsynt fordi det ikke virker som du har noen som helst erfaring eller oversikt over lover og regler ved skilsmisse.
Hvis du fortsatt ikke forstår, så kan jeg ikke gjøre annet enn å beklage.