2021-01-01, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg forstår at du er mer enn gjennomsnittet opptatt av rusmisbruk og/ eller avhengighetsskapende atferd. Du er den eneste som har linket til Freak.no, f eks...Det sier litt om dine innfallsvinkler og fokusering på tema i tråden her. Du påberoper deg også lang fartstid på Flashback, men er registrert oktober 2020...

Blir dessverre vanskelig å ta deg seriøst.

All informasjon du får, vris og vrenges og tynes til siste dråpe, misforstås og legges tilbake som en trådsannhet. Derfor blir det umulig å gi sensitiv informasjon åpent. Det håper jeg du forstår nå.

Etter min mening er denne saken en familietragedie, hvis man ser under overflaten av ferniss, makt og stor formue. En tragedie som har fått stor offentlig oppmerksomhet. Som noen til syvende og sist må stå til rette for. Og da mener jeg ikke media.

Ditt innlegg oser av fordommer. Ja, jeg er opptatt av rus. Men kke i den betydningen at jeg ruser meg selv. Jeg har aldri forsøkt narkotiske stoffer, og har et lavt alkoholforbruk. I over 40 år har jeg forsøkt å hjelpe andre med rusmisbruk. Venner, tidligere naboer, tidligere kolleger osv. På ingen måte en heltemodig innsats, men mange forsøk på å hjelpe dypt ulykkelige mennesker og deres pårørende.
En tidligere nabo forlot oss før jul, knapt 60 år gammel. Hennes samboer drakk seg ihjel - før han rakk å bli 50.
Kjenner ikke særlig til freak.no, men følger tråden om denne saken. Jeg kjenner godt til FB, etter mange års lesning. Hvis du kjenner FB godt, vet du at Flashback har en gruppe som heter "Droger". Denne gruppa gjør ikke FB til et suspekt forum.
At denne saken er en familietragedie, er det vel ingen uenighet om. Uavhengig av hvem som er gjerningspersoner.
Citera
2021-01-01, 07:33
Medlem
[quote=Hellsculls|74145026]Ditt innlegg oser av fordommer. Ja, jeg er opptatt av rus. Men kke i den betydningen at jeg ruser meg selv. Jeg har aldri forsøkt narkotiske stoffer, og har et lavt alkoholforbruk. I over 40 år har jeg forsøkt å hjelpe andre med rusmisbruk. Venner, tidligere naboer, tidligere kolleger osv. På ingen måte en heltemodig innsats, men mange forsøk på å hjelpe dypt ulykkelige mennesker og deres pårørende.
En tidligere nabo forlot oss før jul, knapt 60 år gammel. Hennes samboer drakk seg ihjel - før han rakk å bli 50.
Kjenner ikke særlig til freak.no, men følger tråden om denne saken. Jeg kjenner godt til FB, etter mange års lesning. Hvis du kjenner FB godt, vet du at Flashback har en gruppe som heter "Droger". Denne gruppa gjør ikke FB til et suspekt forum.
At denne saken er en familietragedie, er det vel ingen uenighet om. Uavhengig av hvem som er gjerningspersoner.
Avslutter med å ønske deg, og alle andre brukere et godt nytt år!
Senast redigerad av Hellsculls 2021-01-01 kl. 07:44.
Citera
2021-01-01, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
först och främst antyder jag inte, utan skriver det rakt ut..
"svartsjuka ser ut som det är din drivkraft nu" skulle jag nog ha specificerat bättre,
men det ser ut som det när det gäller denna svågern och att någon här kan ha information du inte har och det är vad jag menar med det uttalandet,
inte att du har svartsjuka som drivkraft för att vara i tråden eller här på FB...
precis som jag gjorde när du ljög samtidigt som du skriver att du är mycket emot lögner...
att ge mig åsikter jag inte har är inte rätt sätt att klaga på att du menar att jag ger dig åsikter som du inte har...
att skapa en bättre tråd är inte realistisk i den här tråden och det har ingenting att göra med att TT används som en etikett på några i tråden...
stort problem som har följt tråden under lång tid är att ju mindre färska nyheter om fallet desto mer piss blir det i tråden....

Ok, Notteliten, vi har forskjellige oppfatninger om dette. Videre diskusjon om dette, tilfører ikke tråden noe av verdi.
Godt nytt år!
Citera
2021-01-01, 13:24
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ok, Notteliten, vi har forskjellige oppfatninger om dette. Videre diskusjon om dette, tilfører ikke tråden noe av verdi.
Godt nytt år!

Håller med att avsluta denna OT-diskussion nu och inte minst gott nytt år till dig
Citera
2021-01-01, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennsfjord
Det spørs jo litt hvilke bevis du er ute etter. Hvilke bevis skal man se etter? Bevis som forteller at TH har drept henne etter å ha drukket 2 glass Larsen 40% brennevin på senkvelden etter at de kom hjem med taxi? Eller skal vi se etter bevis på at han har leid inn noen til å drepe henne sånn at hun ikke skulle stikke av med halve formuen? Hvis noen andre enn TH har drept henne hjemme, så vil det jo ikke være spor som peker på TH som drapsmann. Men det kan jo være spor som peker på TH som en som ryddet åstedet litt. Pyntet på det. Vasket litt her og litt der, flyttet litt på gjenstander. Buksen med dna på hennes knehaser f.eks. Dna under borrelåsen på hennes sandaler. Et av bevisene slik jeg ser det, er dette med skilsmisse. De har altså vært sammen i 50 år, men akkurat det året hun ville skilles, så blir hun altså borte.
Et annet bevis er jo dette med løsepengekravet som det ikke ble vist noen interesse for å innkreve. Ikke før at politiet skiftet hypotese 1.5 år etterpå.
Og så har vi at TH nekter flere avhør, samt løgnene hans i nrk-intervjuet.

ths løgner
# Han sier at de har hatt et godt ekteskap.
- Dagbøkene sier at det har vært et veldig vanskelig ekteskap fram til 2018.

# TH sier at han var redd for skilsmisse og satte huset på seg selv.
- TH sier i neste setning at han ikke har problemer med å dele.

# TH sier at han ikke er opptatt av penger og status,
- Bøkene sier at han fryktet de økonomiske og sosiale konsekensene ved en skilsmisse, og at noe måtte gjøres

# TH sier at arrestasjonen kom som et voldsomt sjokk.
Han sier han hadde et godt forhold til politiet fram til april.
- Men vi vet at han ga uttrykk til politiet for at han trodde at han var mistenkt. Han spurte flere ganger om han var mistenkt. Men politiet ga han ikke noe svar på det.

Hvis TH har alt på sitt rene, hvorfor lyver han da?

Du skriver att hon försvann samma år hon ville skiljas. Men skilsmässa har ju kommit upp till och från ända sedan 90 -talet men har aldrig varit seriöst, bara tankskott och lösa uttalanden i situationer som kanske var provocerande för dem.
TH har ju också kastat fram ord som att han ev inte trivdes i äktenskapet, enligt AEH (hon tyckte kanske att han arbetade för mycket, vill ha honom mer hemma)och ytligt diskuterat vad man gör i fall av skilsmässa.Hur många gifta har inte pratat så av och till?

Det finns väl inga motsättningar mellan vad han sagt vid olika tillfällen.
Att skriva huset på sig själv och att säga att han inte har svårt att dela med sig, är ingen motsättning.
Många som är ägare av hus och bostadsrätter kan vara givmilda i andra sammanhang, eller hur.

Att han fruktar ekonomisk förlust vid skilsmässa är det samma sak med. En sådan förlust kan var stor
och värd att notera i en dagbok, liksom han noterar vinst och förlust i redovisningar på sin arbetsplats.
Han är van att kalkylera och notera.
En sådan förlust skulle innebära en del omställningar på Futurum utom pappersexercis,kanske arbetsuppgifter mm, eller hur.

Det har inte så mycket att göra med vardagsutgifter, gåvor, lån, mm.

Att fråga polisen om han var misstänkt betyder inte att han misstrodde polisen till en början.
Han ville bara veta vad han hade att förhålla sig till naturligtvis. Vem hade inte velat det?
Han samarbetade så länge han vågade lita på dem. När han förstod att han var misstänkt
tappade han motivationen att samarbeta.

Detta är ju helt normalt.
TH har rätt att ställa krav!
Senast redigerad av Moschata 2021-01-01 kl. 15:01.
Citera
2021-01-01, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det finns väl inga motsättningar mellan vad han sagt vid olika tillfällen.
Att skriva huset på sig själv och att säga att han inte har svårt att dela med sig, är ingen motsättning.
Många som är ägare av hus och bostadsrätter kan vara givmilda i andra sammanhang, eller hur.

Att han fruktar ekonomisk förlust vid skilsmässa är det samma sak med. En sådan förlust kan var stor
och värt att notera i en dagbok, liksom han noterar vinst och förlust i redovisningar på sin arbetsplats.
Han är van att kalkylera och notera.
En sådan förlust skulle innebära en del omställningar i på Futurum utom pappersexercis,kanske arbetsuppgifter mm, eller hur.

Det har inte så mycket att göra med vardagsutgifter, gåvor, lån, mm.

Att fråga polisen om han var misstänkt betyder inte att han misstrodde polisen till en början.
Han ville bara veta vad han hade att förhålla sig till naturligtvis. Vem hade inte velat det?
Han samarbetade så länge han vågade lita på dem. När han förstod att han var misstänkt
tappade han motivationen att samarbeta.

Detta är ju helt normalt.

Du mener at TH er gavmild?
Citera
2021-01-01, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
TH skyter nok opp raketter for en formue i natt

Hehe. 5 pakning med stjerneskudd som må deles på familien.
Citera
2021-01-01, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Nå kommer du til å bli pepret med angrep, bare for å fortelle fakta.

Ja, det kommer vel sikkert noe snart om at dette bare er min fantasi, eller at jeg har tunnelsyn, eller at jeg har bestemt meg for at TH er GM.
Citera
2021-01-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennsfjord
Du mener at TH er gavmild?

Det vet vi ingenting om.
Om han litar på folk så kan han säkert vara det.
Problem i äktenskapet kan vara en faktor som gjort honom återhållsam gentemot AEH,
åtminstone på pappret.
Han ville naturligtvis inte skriva över förmögenhet på henne som ev. skulle användas till
en ev. andra man! Han har ju till och med själv antytt så. Tänk själv om hon använt pengarna till sig och svågern, brodern, annan man, vem det nu kan vara.
Bott kvar i huset med hans pengar och annan man!
TH utkastad med stor ekonomisk förlust pga otrogen hustru. Vem hade bjudit på det?
TH är inte naiv. För att han inte är naiv är han inte GM.

Tänk själv att gå till arbetet och omstrukturera för att halva förmögenheten var borta och säga till kolleger att "min alkoholberoende hustru bor i huset med sin älskare och halva min förmögenhet" som han tjänat ihop under ett helt liv.

Vi vet inte hur AEH varit i detta äktenskap, hur länge hon eventuellt svikit TH osv.
Hon kanske haft tråkigt hemma, tyckt att TH arbetat för mycket, missat henne, träffat
en annan, ljugit ...Han har självklart blivit kränkt. Han är därför inte GM.
En annan man kan ha varit hemma i deras hus tillräckligt mycket för att veta hur det ser ut där.
Om inte det, så fanns hantverkare där som visste hur det såg ut, var saker låg osv.
Holden vet nog mer om detta.

I vardagslivet kan han mycket väl ha varit givmild i och för sig, utan redovisningar som vi kan läsa om nu.
En verkligt givmild person skryter inte om det och redovisar om det till allmänheten; grannar, kolleger osv.
Senast redigerad av Moschata 2021-01-01 kl. 15:10.
Citera
2021-01-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tänk själv att gå till arbetet och omstrukturera för att halva förmögenheten var borta och säga till kolleger att "min alkoholberoende hustru bor i huset med sin älskare och halva min förmögenhet" som han tjänat ihop under ett helt liv.

Av dette ganske lange innlegget ditt så tolker jeg det dithen at du mener AE ikke skulle sitte igjen med noe hvis hun ville skille seg? Fordi hun evt var alkoholisert og ikke hadde bidratt til THs formue?

Forkastelig. Har ikke ord. Håper jeg misforstår innlegget ditt TOTALT.
Citera
2021-01-01, 16:28
Medlem
Jeg har en arb.kollega som er fra Lørenskog. Hannes svigerforeldre (som også er fra Lørenskog) kjenner til TH og AEH igjennom felles bekjente. Dem er ikke omgangsvenner eller noe sånt, men dem var "på hils" med TH og AEH. Dem sier at det er svært godt kjent blant bekjente, og i miljøet rundt dem, at ekteskapet mellom TH og AEH veldig anspent og turbulent. Og at det alltid var mye greier rundt AEH og TH, sier dem.
Citera
2021-01-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miyazaki
Av dette ganske lange innlegget ditt så tolker jeg det dithen at du mener AE ikke skulle sitte igjen med noe hvis hun ville skille seg? Fordi hun evt var alkoholisert og ikke hadde bidratt til THs formue?

Forkastelig. Har ikke ord. Håper jeg misforstår innlegget ditt TOTALT.

Har rättat till "för detta hustru".

Vet inte hur du hade uttryckt dig om jag skrivit rätt.
Senast redigerad av Moschata 2021-01-01 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in