2021-01-01, 16:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är märkligt att alla skyller på älskarinnan. Man är två i en relation. Och ingen tvingade SD till att ha sex med LW i sex år. Han hade kunnat säga nej från start och framåt. Det var först när HD började bli frisk och släppa till i sänghalmen som SD började backa från LW. Men han klarade inte att backa helt - hon skulle finnas till hands när han kände för det. Han utnyttjade henne å det grövsta, och eftersom hon var kär i honom så lät hon sig utnyttjas. Till i maj, då hon sa att han inte längre hade makt över henne och att hon skulle till Norge. Då fick SD nog. Typiskt såna män - hellre skall hon dö än att någon annan får henne.

Vi vet ju varför du försvarar älskarinnor. Det är ju dig själv du försvarar. LW kunde också ha sagt nej från start och framåt. Så gör en kvinna med moral.

Jag tror att SD var kär i LW. Man kan älska flera personer samtidigt. Men när han blev tvungen att välja så valde han HD. För att han älskade henne mer. LW vägrade acceptera hans val utan gjorde honom till sin livegen som var tvungen att ställa upp på sex så ofta hon befallde honom till det. Annars hotade hon att riva hans korthus och förstöra hans liv. Hon mördades inte för att hon gått vidare utan för att hon vägrade släppa SD. Norgeresan var för att göra SD svartsjuk. Det fungerade inte. Han brydde sig inte. Loggremsan hon skickade till SD var antagligen ett hot om vad hon skulle göra om han inte lydde hennes befallning att komma på kladdkake-sex. Handlingar får konsekvenser. Bortskämda LW kanske inte hade förstått det. Hon var van att få som hon ville. Man kan inte pressa och hota en annan människa hur långt som helst. Till sist brister det.
Citera
2021-01-01, 16:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Hen tycks förstå och kunna en hel del, jag misstänker att du vet vad "Tillfälle gör tjuven" är för något och då undrar jag som vanligt om det är något som har stulits ifrån Stefan Davidsson ? Utöver ... snaskig sex och allt vad det innebär.
Kanske har han trots allt förlorat något ?

Hmm ?
Ja det har jag ingen aning om ?
Menar Du att LW hade stulit något ifrån honom ,typ Flygbiljetten till USA ,eller ?
Undrar verkligen vad det kan ha varit ?
HD:s geosilverhalsband ?
Ett antal loggningar som var viktiga för både honom och HD ?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-01-01 kl. 16:45.
Citera
2021-01-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hmm ?
Ja det har jag ingen aning om ?
Menar Du att LW hade stulit något ifrån honom ,typ Flygbiljetten till USA ,eller ?

(Spekulation)
Ja flygbiljetterna var viktiga för honom det förstår jag, nej jag tror inte det var något sådant
Sedan kanske SD tyckte att skattgömman var för öppen på henne och han behövde stänga Jacobs ögat.
Fullt frisk som SD är så förstår jag verkligen inte varför nästan alla blir sjuka runt honom.
Citera
2021-01-01, 16:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja flygbiljetterna var viktiga för honom det förstår jag, nej jag tror inte det var något sådant
Sedan kanske SD tyckte att skattgömman var för öppen på henne och han behövde stänga Jacobs ögat.
Fullt frisk som SD är så förstår jag verkligen inte varför nästan alla blir sjuka runt honom.

Han kanske är utav den kalibern att han har ett sjusärdeles bra självförtroende ?
Kan det vara det som gör att människor känner sig små och obetydliga i hans närvaro ?

(Spekulation)
Citera
2021-01-01, 16:49
Medlem
Citat:
Han kanske är utav den kalibern att han har ett sjusärdeles självförtroende ?
Kan det vara det som gör att människor känner sig små och obetydliga i hans närvaro ?

(Spekulation)
Jag personligen precis som du spekulerar. Tro inte annat jag ber dig.
Citera
2021-01-01, 16:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag personligen precis som du spekulerar. Tro inte annat jag ber dig.

Men Du måste förklara varför han var typ tvungen att döda henne för att hennes cach-gömma låg för öppet ?
Där förstår jag inte dej riktigt ?
Hur menar Du ?
Menar Du att gömman låg så nära att LW kunde bjuda in alla som loggade gömman ?
Men att behöva döda en människa för en sådan sak ,verkar ju galet?
Hon hade ju en gömma nära ,intill sig på andra sidan i lekparken ...den var väl i så fall också öppen ?
Senast redigerad av landbandy 2021-01-01 kl. 17:02.
Citera
2021-01-01, 17:01
Medlem
Citat:
Men Du måste förklara varför han var typ tvungen att döda henne för att hennes cachgömma låg för öppet ?
Där förstår jag inte dej riktigt ?
Hur menar Du ?
Hon fanns inte till för honom när han behövde henne mest ?
SD kanske har ett riktigt bra svar
Men vi får inte peka ut honom för ... det var olâgligt och lynchjustis, det hoppas jag det inte blir.
Senast redigerad av NiederErmaFrost 2021-01-01 kl. 17:13.
Citera
2021-01-01, 17:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Han fanns inte till för honom när han behövde henne mest ?
Men vi får inte peka ut honom för ... det var olâgligt och lynchjustis, det hoppas jag det inte blir.

Aha ,okej Du menar att när han skulle ge sig iväg till USA så ville han få bekräftat att LW var helt för honom ,enbart .
Och när hon då talade om Norgeresan och att hon var förtjust i någon som skulle med på färden ,då blev han både ledsen ,kände sig övergiven och utsatt ?
Han blev genombesviken ....

Något sådant ?

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-01-01 kl. 17:09.
Citera
2021-01-01, 17:08
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Han fanns inte till för honom när han behövde henne mest ?

Tror Du menar att Hon fanns inte för honom ,du har skrivit ordet Han*
Citera
2021-01-01, 17:12
Medlem
Citat:
Aha ,okej Du menar att när han skulle ge sig iväg till USA så ville han få bekräftat att hon var helt för honom ,enbart .
Och när hon då talade om Norgeresan och att hon var förtjust i någon som skulle med på färden ,då blev han både ledsen ,kände sig övergiven och utsatt ?
Han blev genombesviken ....

Något sådant ?

(spekulation)
Ja det är nog så en del spekulerar att Lust av svik tänder vissa personligheter.
Nu får du spekulera alldeles själv ett tag snälla du
Citera
2021-01-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Japp och den dockan lägger man ingen empati på OCH man går inte och slår ihjäl sina älskarinnor ett par
dagar innan drömresan.LW är kvar och kan slås ihjäl närsomhelst medans drömresan förblir en dröm då
man vet med sig själv att man blir huvudmisstänkt.
Nu fick jag rejält med huvudbry.Du tänker så!.. (Att ta bort k- dockan för gott.Att äntligen kunna börja om på riktigt.Att aldrig mer hindras av L. ?
Citera
2021-01-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jäkligt synd att hon inte garderade sig 14/5 genom att släppa info till någon ang att SD stod utanför. Han kan iofs ha pekat på sin klocka för att visa att det var brådis. Då borde hon å andra sidan tagit foppatofflorna på. Nä, det var nog i alla fall någon annan kommunikation emellan dem och radering på det.

Rena spekulationer av mig: tänk om han blindfoldade LW och lurade henne att hon skulle få en överraskning om hon följde med... Som mannnen som drog en mössa för ansiktet på, klubbade ner och sen förde bort och kastade ner fru och deras babydotter i en ravin. Samt pojkvännen som lurade sin tjej Candra att hon skulle få massage och istället slog ihjäl henne med en panna eller kastrull när hon låg i soffan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in