2020-12-31, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Nå er det en kvinne på Jæren som er mistenkt for å ha drept sin mannlige samboer. Ikke det normale, men en bekreftelse på at det daglig er mange forskjellige hendelser som avviker fra det normale.

Det er fortsatt det som kalles partnerdrap. Ville kanskje funnet et bedre eksempel på disse avvikene fra det normale.
Citera
2020-12-31, 10:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det gäller att finna AEH för den huvudsakliga utredningen.
Det kommer aldri til å skje. Den skyhøye dusøren gir oss det sikreste signalet om at hun aldri kan finnes, trolig fordi det ikke er noe igjen av henne, oppløst i syre eller base som hun nok er.

Å fjerne et lik skal imidlertid ikke belønnes med frifinnelse, selv om det gjør at det tar lenger tid å bygge en solid sak uten fornuftig tvil, noe politiet garantert jobber i det stille med nå. Saken må være helt spikret og klar til domfellelse før det jeg tror blir neste utvikling, pågripelser med ferdigstilte tiltaler.
Citera
2020-12-31, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Det er fortsatt det som kalles partnerdrap. Ville kanskje funnet et bedre eksempel på disse avvikene fra det normale.

Poenget er: Det skjer hele tiden ting som avviker fra det som er "normalt". Partnerdrap er heller ikke normalt.
Hvor mange forutså at AEH skulle forsvinne?
Hvor mange forutså denne corona-pandemien?
Hvor mange forutså kvikkleireskredet i Gjerdrum?

Ikke engang de "klarsynte" forutså dette, og det hadde jeg heller ikke forventet. Hadde de klarsynte hatt de evnene de påberoper seg, hadde vi unngått mange forferdelige hendelser.
Fasiten på dette blir da: Ja, brukere kan utarbeide en hypotese om hva som sannsynligvis har skjedd i denne saken. Det er dette det blir diskusjon av! Dette betyr selvsagt ikke at disse brukerne har løst saken. Saken kan brått ta en helt uventet retning.
Citera
2020-12-31, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag tillhör inte någon krets och om du ville läsa skulle du ha vetat det, jag har skrivit mycket som går emot andra oavsett åsikter annars och jag kommer att fortsätta med det själv om det uppenbarligen handlar om något helt annat för många här...
kom ihåg att om du ville veta mer om denna svågern som uppenbarligen är så viktig för dig, kan du läsa om honom i tråden, där jag har fått veta mycket om honom, mer än tillräckligt faktiskt, så här har det varit med flera av er..
läs och dela fakta så får vi alla en mycket bättre tråd...

svartsjuka ser det ut som är din drivkraft nu, det passar dig lika lite som när du anklagar människor för att ljuga medan du ljuger själv...

Dette hadde jeg virkelig ikke forventet av deg, Notteliten. Du hinter til at sjalusien er min drivkraft, og at jeg ljuger. Er dette ditt bidrag til å gjøre tråden bedre? Har man et genuint ønske om å skape en bedre tråd, kan man kutte ut dette evinnelige TT-gnålet. Deretter kan man slutte å tillegge andre brukere meninger de ikke har.
Citera
2020-12-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det kommer aldri til å skje. Den skyhøye dusøren gir oss det sikreste signalet om at hun aldri kan finnes, trolig fordi det ikke er noe igjen av henne, oppløst i syre eller base som hun nok er.

Å fjerne et lik skal imidlertid ikke belønnes med frifinnelse, selv om det gjør at det tar lenger tid å bygge en solid sak uten fornuftig tvil, noe politiet garantert jobber i det stille med nå. Saken må være helt spikret og klar til domfellelse før det jeg tror blir neste utvikling, pågripelser med ferdigstilte tiltaler.

Tyvärr tvingas man tänka åt det hållet som du beskriver. Borta. Meningslöst. Obegripligt.
Har svårt att tro att AEH var en ihärdig retsticka eller intrigant, även om hon säkert kunde
svara på tal ibland -
Man får i vilket fall inte begå ett så fruktansvärt brott annat än i akut självförsvar.
Man kan ju istället välja att dra bort själv.
På något sätt var GM (eller anstiftaren) besatt - och som vi tror, med lång planering.
Senast redigerad av Moschata 2020-12-31 kl. 12:20.
Citera
2020-12-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennsfjord
Vet du når det intervjuet ble foretatt? Hvilken dato?

Han var i podcasten til Øystein Milli rett etter at TH var tatt. April?

Edit: krimpodden https://play.acast.com/s/krimpodden/29525324-dfa3-49bc-976c-3688509e2cef

Svoger sier bla: Dette er et konedrap.
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-12-31 kl. 12:50.
Citera
2020-12-31, 12:52
Medlem
Citat:
Du tilhører en krets, en gruppering, som foraktelig kaller meningsmotstanderne TT. Jeg har aldri sagt, eller ment, at dere kjenner hverandre personlig. Flere i denne kretsen, denne grupperingen, jeg har ikke nevnt deg spesielt, har ingen motforestllinger mot å rette grove beskyldninger mot fx MB. Dette er for så vidt greit, men da må det også tåles at lyset rettes mot andre vitner. Jeg tror det er stadig flere brukere som undrer seg over dette. Forsøkene på å rette søkelyset bort fra eks-svogeren, har ført til det motsatte av den ønskede effekten. Det er trolig flere brukere som undrer seg: Hvorfor i all verden skal man ikke diskutere eks-svogerens rolle? Kan han han være mere enn et vitne? Er man engstelig for at en eventuell mistenksomhet mot eks-svogeren, kan ta mistanken bort fra TH? Og jeg kan gjenta meg selv: Det var et hemmelighetskremmeri rundt hvilken forening AEH var tilsluttet. Dette ble etter hvert så påfallende, at jeg begynte å lure på hva som lå bak. PM-etterforskerne forsøkte lenge å skjule denne kunnskapen, men som så ofte ellers, kommer fakta på bordet. Årsaken til at dette ble forsøkt skjult, tror jeg skyldtes at man var engstelige for at tilknytningen til AA, skulle sverte hennes minne. Eller at noen kanskje ville forsøke å så tvil om vitnenes troverdighet, pga dere avhengighetsproblematikk. Hvis mine antakelser er riktige, er det trist å se at disse menneskene ikke bare har en rusproblematikk å håndtere, de må i tillegg takle en god del fordommer.

Jeg forstår at du er mer enn gjennomsnittet opptatt av rusmisbruk og/ eller avhengighetsskapende atferd. Du er den eneste som har linket til Freak.no, f eks...Det sier litt om dine innfallsvinkler og fokusering på tema i tråden her. Du påberoper deg også lang fartstid på Flashback, men er registrert oktober 2020...

Blir dessverre vanskelig å ta deg seriøst.

All informasjon du får, vris og vrenges og tynes til siste dråpe, misforstås og legges tilbake som en trådsannhet. Derfor blir det umulig å gi sensitiv informasjon åpent. Det håper jeg du forstår nå.

Etter min mening er denne saken en familietragedie, hvis man ser under overflaten av ferniss, makt og stor formue. En tragedie som har fått stor offentlig oppmerksomhet. Som noen til syvende og sist må stå til rette for. Og da mener jeg ikke media.
Citera
2020-12-31, 12:53
Bannlyst
Citat:
Det er helt opp til Jayce å klargjøre dette. Hvis han ønsker å svare, da. Jeg har ved to tidligere anledninger stilt konkrete spørsmål. Jeg kan ikke se at hen har svart, Hvis hen ikke svarer denne gangen heller, tenker jeg mitt.

"plukke ifra hverandre dette med skilsmisse"
Ingen i denne tråden vet hva som har skjedd, med mulig unntak for at noen av gjerningspersonene er registrerte brukere.
Hver gang en bruker uttaler seg skråsikkert, er det all mulig grunn til å lytte nøye. På samme måte bør brukerne tenke, når en annen bruker/andre brukere konsekvent ønsker å styre diskusjonen i en bestemt retning. Det er all mulig grunn til å være kritisk til deler av informasjonen i denne tråden. Man bør stille spørsmålet: Hvor kommer denne konkrete infornasjonen fra? Kan den på noen som helst måte verifiseres? Hvem er tjent med at denne informasjonen, denne vinklingen på informasjonen, blir diskusjonstema? Denne holdningen må være bunnplanken. Ikke bare i denne tråden spesielt, men på helt generelt grunnlag. Evnen til kritisk å vurdere all informasjon. Denne evnen er hos enkelte bruker bortimot fraværende. Hva er da hensikten med å delta, er det følelsene som styrer alt, eller har enkelte brukere en helt spesiell agenda?

At man ikke svarer, behøver ikke nødvendigvis å bety noe. Det trenger ikke å bety noe avkreftende eller bekreftende. z-z-z spurte meg om link der det sto at Anne hadde søkt på skismisse. At jeg ikke gidder å svare, betyr ikke at det ikke finnes noen slik link.
Du sier at man skal være kritisk til informasjon, men hvorfor velger du å si at noe informasjon er sann, mens annen informasjon omtaler du som kjerringslarv og nabosladder? I begge tilfeller er det jo noe som ikke har stått i noen avis. La oss ta noen eksempler: En bruker tullet og sa at svogeren var kryptoekspert. Og du stemplet umiddelbart dette som en sannhet. Du fornekter at AE måtte betale strøm. Det kunne ikke stemme sier du. Men at AE var alkis, ja det måtte være sant. Du fornektet ikke at skilsmissepapirene var fra 2012, var det fordi at du skjønte at det kom til å komme frem i avisene før eller siden? Du skriver at brukeren Fenvatnet har gitt datteren alibi.
Det betyr at du tror på denne informasjonen om datteren, men strør salt over informasjon som tegner et negativt bilde av TH. Du strør salt over ting som gjør at man kan konkludere med at TH er psykopat. Så det virker som at du plukker ut enkelte ting fra informasjonsflyten til brukere her for å bruke det i din agenda. Nemlig at TH er uskyldig. Og hvis det skulle vise seg at han har drept AE likevel, ja så må det være AE og svogerens feil virker det som at du prøver å si.
Du har flere ganger blitt konfrontert med dette, men nekter å svare. Stum som en østers.
Du etterspør navnet til svogeren, men har tydeligvis tenkt å bruke navnet til å sverte han, slik du gjorde med Rune Fardal. Og når man da ikke gir deg noe navn, så betyr det ifølge deg at svogeren har gjordt noe galt. Er du i det hele tatt sikker på at folk her vet navnet hans da? Mange har blitt mistenkt for å være morderen. Mannen som bodde i sokkelen til Skansen, fordi han hadde peiling på krypto, elektriker Skansen fordi det ble funnet en strips på ganggulvet i S4 og nå er det altså svogerens tur å bli mistenkt for drap, siden han sa i podcasten at AE var en flott dame.
Hvorfor spør du aldri etter navnet på THs familiemedlem som er anmeldt for å ha forsøkt å true et vitne? Dette er også noe du har blitt konfrontert med flere ganger, men også der er du stum som en østers.
Senast redigerad av Tennsfjord 2020-12-31 kl. 13:14.
Citera
2020-12-31, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Han var i podcasten til Øystein Milli rett etter at TH var tatt. April?

Edit: krimpodden https://play.acast.com/s/krimpodden/29525324-dfa3-49bc-976c-3688509e2cef

Svoger sier bla: Dette er et konedrap.

Ja, det opptaket kom ut etter at TH var arrestert. TH ble arrestert 28 april. Opptaket kom ut 4 mai.
Havhest sier at svogeren gikk til media, men det finner jeg ingen informasjon om, så her er det vinkling og vridning.
Citera
2020-12-31, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennsfjord
Ja, det opptaket kom ut etter at TH var arrestert. TH ble arrestert 28 april. Opptaket kom ut 4 mai.
Havhest sier at svogeren gikk til media, men det finner jeg ingen informasjon om, så her er det vinkling og vridning.

Riktig. Normalen er at media kontakter aktuelle personer, og ikke omvendt. Når noen etter en forespørsel har gitt en kommentar i media - anonymt eller åpent - så blir det ikke riktig av TT å fremstille det som at vedkommende "gikk ut i media". I denne saken har media forsøkt å få kommentarer fra flere personer, men uten å lykkes.
Citera
2020-12-31, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er ikke en lek, men jeg registrerer at du ikke ser alvoret i denne saken, mtp alle fjasete kverulerende nonsens-kommentarene dine. Det blir vel mye dobbelmoralsk bajasisme fra din side.

Innlegget mitt forklarer hvorfor SH ikke kan forsvare TH ifm lekkasjene i media, pga at det er klausulerte opplysninger. Det sier ganske mye om hvilken innstilling politiet har i denne saken, og det er ikke et pent bilde kombinert med lekkasjene.
Du trenger ikke forsøke å late som at saken er løst, så når SH har sagt at "det er ikke som dere tror", så kan jeg påminne deg om, at tiden som har gått siden SH uttalte de ordene, så har uttalelsen blitt styrket. Politiet har ingen styrket sak siden den gang. Det politiet mente var bevis, viste seg å være en illusjon, så SHs ord står ved lag.

Du henger her i tråden og er stor i kjeften, noe mer ser jeg ikke i dine korte setninger.

Jeg tror mange tolket kommentaren som at han mente politiet hadde lite å fare med og hadde uttalt seg litt for spenstig i forhold til hva de hadde av bevis. Det er ikke så opplagt som politiet vil innbille dere. Noe sånn oppfattet jeg.

Han antyder ikke at han var synsk eller hadde fått en åpenbaring om hva og hvordan og spesielt hvem som gjorde noe mot AE. Han visste vel like lite lite/ mye som politiet. Og ville jekke ned politiet. Jeg tror heller ikke at han "ser" hva som skjedde.
Innlegget mitt som du siterer, er et svar på en kommentar (fra Sugar-Daddy) til dette innlegget mitt:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Diskusjonen har aldri handlet om hvor vidt SH er synsk. Det er en såpass usaklig vinkling som jeg ikke gidder å kommentere.

Går du tilbake til mitt opprinnelige svar til Farkosten, så ser du at jeg begrunner SHs "taushet" med at saksopplysningene er klausulerte. Ordene fra SH, "det er ikke som dere tror", tolker jeg slik:

Jeg kan begrunne hvorfor TH ikke kan være GM, men betingelsen for å få innsyn i de klausulerte saksdokumentene, var taushetsplikt, og jeg kan derfor ikke kommentere detaljene i saken."

Edit:

Til Tennsfjord: Det spiller ingen rolle hvilket tidspunkt eks-svogeren gikk til media. Det skrittet var ikke avgjørende og viktig for saken.
Derfor synes jeg at det er mistenkelig.
Senast redigerad av Havhest 2020-12-31 kl. 13:32.
Citera
2020-12-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Riktig. Normalen er at media kontakter aktuelle personer, og ikke omvendt. Når noen etter en forespørsel har gitt en kommentar i media - anonymt eller åpent - så blir det ikke riktig av TT å fremstille det som at vedkommende "gikk ut i media". I denne saken har media forsøkt å få kommentarer fra flere personer, men uten å lykkes.

Ja tipper media har kontaktet han, men gan har jo valgt å uttale seg også, riktignok anonym, selv om han selv sier han har barn med søster til TH, så helt anonym er han ikke, da garantert mange vet hvem han er. Han er nok ganske overnevidt over THs skyld, at han ikke er redd for å stå frem. Det er mulig det var noe mellom de i 93 da ektepakten ble endret og TH uttaler at det var turbulens i ekteskapet og han var redd for å skilles.
Jeg tror forholdet ble avsluttet etter dette, men TH opprettholdt sine hevn tanker/ drap som han selv omtaler det i sine private notater(han skal drepes sakte men sikkert...)

Ex svoger prøver bare å gjøre det rette for en dame han antagelig har hatt følelser for en gang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in