2021-01-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Okej,man har ingen empati för älskarinnor och den enda kända fallet jag känner till är C.Watts i Colorade
som hade ihjäl fru+barn pga sin älskarinna.

Det är märkligt att alla skyller på älskarinnan. Man är två i en relation. Och ingen tvingade SD till att ha sex med LW i sex år. Han hade kunnat säga nej från start och framåt. Det var först när HD började bli frisk och släppa till i sänghalmen som SD började backa från LW. Men han klarade inte att backa helt - hon skulle finnas till hands när han kände för det. Han utnyttjade henne å det grövsta, och eftersom hon var kär i honom så lät hon sig utnyttjas. Till i maj, då hon sa att han inte längre hade makt över henne och att hon skulle till Norge. Då fick SD nog. Typiskt såna män - hellre skall hon dö än att någon annan får henne.
Citera
2021-01-01, 16:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
(Vittnar väl om starkt hat samt en vilja att förstöra ansiktet eventuellt)

Hmm , lite som Snövits drottning :

-Spegel spegel på väggen där ,säg mig vem som skönast i landet är !?

Svaret Drottningen vill ha är då :

-Ni min Drottning, för Snövit är död i skogen !
Citera
2021-01-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag känner till detta sedan tidigare, det vill säga, det kortvariga förhållandet som UW och MH hade och att MH avskydde LW som person tillika bloggen samt MH:s inställning till UW:s och LW:s barn.

Frågan som tidigare av mig skrevs, "Vem är egentligen M*lin H*lgendorf" ?

Vad jag menade var, hade MH någon form av koppling till mordet på LW ?

MH hade ju kontakt med MGK en kort tid före det att LW blev bragt om livet.

Hon bodde/bor i Trosa, åtminstone tidigare och har en dotter. Hon hatade både LW och hennes och UWs barn. Det var ömsesidigt. Vet faktiskt inte varför de ogillade varandra. Såsom UW var hon (är hon?) aktiv i någon frikyrka. Kanske träffades de där? Vet ej. Har glömt vad hon arbetade med, men det är ju inte viktigt.

Nej, hon hade alibi.
Senast redigerad av zilvereko 2021-01-01 kl. 16:04.
Citera
2021-01-01, 16:05
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är märkligt att alla skyller på älskarinnan. Man är två i en relation. Och ingen tvingade SD till att ha sex med LW i sex år. Han hade kunnat säga nej från start och framåt. Det var först när HD började bli frisk och släppa till i sänghalmen som SD började backa från LW. Men han klarade inte att backa helt - hon skulle finnas till hands när han kände för det. Han utnyttjade henne å det grövsta, och eftersom hon var kär i honom så lät hon sig utnyttjas. Till i maj, då hon sa att han inte längre hade makt över henne och att hon skulle till Norge. Då fick SD nog. Typiskt såna män - hellre skall hon dö än att någon annan får henne.
Jag känner inte till sådanna relationer men självklart pökar man det som finns till hands.Kvinnor blir kära medans männen söker efter grövre och grövre sex av älskarinnan.Det är inget unikt SD gör (gällande pökandet) men mordet i sig är unikt ifall han mörda henne för att hon drog sig ur.

Och om så är fallet så måste det till fakta.
Citera
2021-01-01, 16:05
Medlem
landbandys avatar
hmm ,en del personer brukar kunna " knäppa bort" sadeln från stången lätt när de typ skall gå en liten bit iväg från cykeln ,just för att ingen skall kunna hoppa på hojjen och dra iväg ...bara en tanke ...

Hålla med båda händerna i var kant på sadeln ger ju stor kraft och sen bara att hugga ,hugga !!??

Usch ,hemskt ...nääää det verkar för mycket väl ?

(spekulation)
Citera
2021-01-01, 16:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag känner inte till sådanna relationer men självklart pökar man det som finns till hands.Kvinnor blir kära medans männen söker efter grövre och grövre sex av älskarinnan.Det är inget unikt SD gör (gällande pökandet) men mordet i sig är unikt ifall han mörda henne för att hon drog sig ur.

Och om så är fallet så måste det till fakta.

Antar att det liksom är en oskriven lag det där med att män vill pöka för fulla muggar om tillfälle infinner sig ,OCH det var ju där som LW inte förstod att hålla sig undan den varianten tyvärr ....suck....

Och att då tjata på äktenskap gjorde det ju inte bättre om man säger så ...

Sorgligt alltihop.
Vet inte hur mycket SD lovade henne "guld och gröna skogar " ?

Det var nog där ansvaret för hur hon betedde sig hade kunnat ändrats !
?
Om han hade "talat ur skägget "hur det hela låg till och inte hållit henne på halstret så hade hon kunnat lämna med högt huvud innan det blev såhär.
Men antar att "högt huvud" för henne var att berätta allt för HD ,och det var där skon klämde ...illa illa...

Antar att det inte var alls bra för LW att ingå i en sådan nedvärderande syn på kvinnor .

Därav kämpandet för sin plats i det hela ,vilket kanske ingen mer än HON hade tagit till sig ,så en person med mycket önskningar och fantasi för vad som kan/borde ; enligt henne: genomföras + en person med insikt över hur och vad som passar sig i dennes liv ,var helt åt fanders ,kunde inte bli bra ,helt enkelt utan allt låg på "lånad Tid " ...

Tyvärr så är det ju så i livet att vad person nr 1 vill och önskar sig ,stämmer inte alltid överens med vad person nummer 2 tycker och tänker ....och finns det person nummer 3 med i bilden så är det "ju fler desto sämre soppa "...

antar att båda dessa två hade mycket impulivitet i sig och när det gäller SEX så är ju det jättebra ,men när det gäller ilska så är det ju sämre ... = farligt !

Men allt det här vet vi ju redan så varför sitter jag här och beskriver allt ...????

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-01-01 kl. 16:24.
Citera
2021-01-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
hmm ,en del personer brukar kunna " knäppa bort" sadeln från stången lätt när de typ skall gå en liten bit iväg från cykeln ,just för att ingen skall kunna hoppa på hojjen och dra iväg ...bara en tanke ...

Hålla med båda händerna i var kant på sadeln ger ju stor kraft och sen bara att hugga ,hugga !!??

Usch ,hemskt ...nääää det verkar för mycket väl ?

(spekulation)

Exakt den funderingen jag skrev om härom dagen - och hur man då kan hålla i "vapnet". Sadelstången skulle kunna vara mordvapnet. Vet inte om polisen har kollat det. Vet du?
Citera
2021-01-01, 16:15
Medlem
Citat:
Okej,man har ingen empati för älskarinnor och den enda kända fallet jag känner till är C.Watts i Colorade
som hade ihjäl fru+barn pga sin älskarinna.

Var denna CW du nämner kapabel till ett så fruktansvärt dåd så kan du vara säker på att han även skulle vara kapabel att mörda älskarinnan - om han av någon anledning ansåg sig behöva göra det.
Citera
2021-01-01, 16:15
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Exakt den funderingen jag skrev om härom dagen - och hur man då kan hålla i "vapnet". Sadelstången skulle kunna vara mordvapnet. Vet inte om polisen har kollat det. Vet du?

Nepp....
Citera
2021-01-01, 16:33
Medlem
landbandys avatar
Jag får för mig att LW:s utseende var på något sätt vackert och så länge hennes ansikte och kropp fanns kvar ,gåendes och ståendes här och var, så störde det förövaren, om den skulle se till att lyckas glömma henne!

Därför blev det viktigt att "ha sönder " henne för att komma fri ur det hela ....Att hon ;OM hon skulle komma in i tankarna igen ,så visste förövaren att hon var förbrukad ....

Men det är hemskt att så fort någon person ser ut för vacker eller är för smart ,då måste den väck ...

Fruktansvärt.
Citera
2021-01-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att det liksom är en oskriven lag det där med att män vill pöka för fulla muggar om tillfälle infinner sig ,OCH det var ju där som LW inte förstod att hålla sig undan den varianten tyvärr ....suck....

Och att då tjata på äktenskap gjorde det ju inte bättre om man säger så ...

Sorgligt alltihop.
Vet inte hur mycket SD lovade henne "guld och gröna skogar " ?

Det var nog där ansvaret för hur hon betedde sig hade kunnat ändrats !
?
Om han hade "talat ur skägget "hur det hela låg till och inte hållit henne på halstret så hade hon kunnat lämna med högt huvud innan det blev såhär.
Men antar att "högt huvud" för henne var att berätta allt för HD ,och det var där skon klämde ...illa illa...

Antar att det inte var alls bra för LW att ingå i en sådan nedvärderande syn på kvinnor .

Därav kämpandet för sin plats i det hela ,vilket kanske ingen mer än HON hade tagit till sig ,så en person med mycket önskningar och fantasi för vad som kan/borde ; enligt henne: genomföras + en person med insikt över hur och vad som passar sig i dennes liv ,var helt åt fanders ,kunde inte bli bra ,helt enkelt utan allt låg på "lånad Tid " ...

Tyvärr så är det ju så i livet att vad person nr 1 vill och önskar sig ,stämmer inte alltid överens med vad person nummer 2 tycker och tänker ....och finns det person nummer 3 med i bilden så är det "ju fler desto sämre soppa "...

antar att båda dessa två hade mycket impulivitet i sig och när det gäller SEX så är ju det jättebra ,men när det gäller ilska så är det ju sämre ... = farligt !

Men allt det här vet vi ju redan så varför sitter jag här och beskriver allt ...????

(spekulation)
Hen tycks förstå och kunna en hel del, jag misstänker att du vet vad "Tillfälle gör tjuven" är för något och då undrar jag som vanligt om det är något som har stulits ifrån Stefan Davidsson ? Utöver ... snaskig sex och allt vad det innebär.
Kanske har han trots allt förlorat något ?
Citera
2021-01-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag känner till detta sedan tidigare, det vill säga, det kortvariga förhållandet som UW och MH hade och att MH avskydde LW som person tillika bloggen samt MH:s inställning till UW:s och LW:s barn.

Frågan som tidigare av mig skrevs, "Vem är egentligen M*lin H*lgendorf" ?

Vad jag menade var, hade MH någon form av koppling till mordet på LW ?

MH hade ju kontakt med MGK en kort tid före det att LW blev bragt om livet.

Psykot Mallan var nog under lupp i tidigt skede, men har blivit avförd då alla spår leder till S ( och hans drömkvinna en tid). Det är nog som S säger att bara han vet om han är mördaren.
Han garderade sig redan hemma i hennes kök att hon inte hann skvallra om att han tittade in innan de drog vidare till mordplatsen.

L pratade m MrWint*r i mobilen under Mållgankvällen och sa inte ord om att det var just S som tyckte att hennes cache låg för öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in