2020-12-31, 14:26
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag skrev faktiskt "fler röster än någon annan tidigare presidentkandidat". Biden är nuvarande presidentkandidat.

Haha det är ju bara en riktig förlorare son uttrycker sig så.

Nu sa Trump (det är väl hans ord du tänker på). Att han är den sittande president med flest röster genom tidigare.

Joe Biden fick fortfarande fler röster än någon annan tidigare presidentkandidat hur du än försöker vrida och vända på orden. Det är fakta och inget annat.
Citera
2020-12-31, 14:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Inte i den alternativa världen
Som är lika med en fake world.

Jag tror faktiskt att det ligger något i det D123 skriver. Religiös tro har dominerat så länge att det för en del är bättre att fly från verkligheten.
Citera
2020-12-31, 14:48
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Operation The Storm kommer att inledas 6 januari.
Då kommer ca halva det demokratiska partiet gripas och skickas till militärtribunalen i Guantanamo Bay.
De kommer försöka att mobilisera BLM & Antifa och det lär bli mycket oroligheter. Men de kan inte vinna eftersom Trump har majoriteten av armén med sig. De kommer att sätta in trupper över hela USA för att verkställa de militära arresteringar och slå ner upproren. Det kommer blir mycket popcorn och TV-tittande denna vecka.

Om inte detta händer under januari, lägger jag ner konspirationsteorierna för alltid
Är inte den amerikanska militären edsvurna till konstitutionen? Isåfall så lär dom släpa ut gaphalsen Trump på ett ovärdigt sätt.
Citera
2020-12-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Som är lika med en fake world.

Jag tror faktiskt att det ligger något i det D123 skriver. Religiös tro har dominerat så länge att det för en del är bättre att fly från verkligheten.
USA är som land och kultur påtagligen mindre sekulariserat än Europa. Förr var det inte något större problem, men på senare årtionden har det blivit det, särskilt inom den vita högern.
Citera
2020-12-31, 16:05
Medlem
Citat:
Trump ÄR grymt populär, inte bara något "hans kärnväljare tror".

Fakta: Trump fick trots valfusk från motståndarna mer röster än någon annan tidigare presidentkandidat.

Fakta: Trump är den mest populära personen i USA 2020 enligt Gallup polls.

Beror på hur du väljer att se det.
Han har ju helt klart ett följe men det är verkligen inte någon majoritet av folket.

Fakta: Inget valfusk är bevisat och Trump har nu förlorat popular vote mot 2 erkänt väldigt svaga demokratiska kandidater.

Fakta: Trump gick sämre än partiet, något som är väldigt ovanligt.

Fakta: Trump misslyckades med att bli omvald, bara det är ovanligt. Han misslyckades dessutom trots en god ekonomi och pågående kris, faktorer som historiskt sett nästan garanterar vinst för en sittande president.

Fakta: Han fick 18% av rösterna. Något som stämmer ganska väl med nivån av hans kärnväljare, övriga som röstar på republikanerna gör det mer trots honom än på grund av Trump.
Det säger mest om hans hardcore fans än något annat, de flesta har ju knappast en politiker som den de beundrar mest.

Känns det inte dessutom fel att hänvisa till en Gallup poll? Du har ju garanterat aldrig trott på dessa när de konstant gett Trump den lägsta approval ratingen för en president i modern tid eller när de visade att Biden låg långt före i valundersökningarna, så varför tror du på och hänvisar till en Galllup poll nu?

Det är faktiskt just ett utmärkt exempel på vad jag beskrev om hur folk sållar och bara tar till sig den information de vill.
Trump gör samma sak väldigt ofta. Han påpekar konstant hur MSM ljuger om i princip allt, men varje gång det skrivs något bra om honom så blir en tidning som dagen innan var fake news helt plötsligt pålitlig.
Citera
2020-12-31, 16:20
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Haha det är ju bara en riktig förlorare son uttrycker sig så.

Nu sa Trump (det är väl hans ord du tänker på). Att han är den sittande president med flest röster genom tidigare.

Joe Biden fick fortfarande fler röster än någon annan tidigare presidentkandidat hur du än försöker vrida och vända på orden. Det är fakta och inget annat.
Jag svarade på en person som sa att Trumps kärnväljare "tror" att Trump är populär. Och det kan man ju knappast förneka när Trump fick så många röster han fick, mer än Obama t.ex som var extremt populär även bland många republikaner som hoppades på en förändring.
Citera
2020-12-31, 16:23
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Beror på hur du väljer att se det.
Han har ju helt klart ett följe men det är verkligen inte någon majoritet av folket.

Fakta: Inget valfusk är bevisat och Trump har nu förlorat popular vote mot 2 erkänt väldigt svaga demokratiska kandidater.

Fakta: Trump gick sämre än partiet, något som är väldigt ovanligt.

Fakta: Trump misslyckades med att bli omvald, bara det är ovanligt. Han misslyckades dessutom trots en god ekonomi och pågående kris, faktorer som historiskt sett nästan garanterar vinst för en sittande president.

Fakta: Han fick 18% av rösterna. Något som stämmer ganska väl med nivån av hans kärnväljare, övriga som röstar på republikanerna gör det mer trots honom än på grund av Trump.
Det säger mest om hans hardcore fans än något annat, de flesta har ju knappast en politiker som den de beundrar mest.

Känns det inte dessutom fel att hänvisa till en Gallup poll? Du har ju garanterat aldrig trott på dessa när de konstant gett Trump den lägsta approval ratingen för en president i modern tid eller när de visade att Biden låg långt före i valundersökningarna, så varför tror du på och hänvisar till en Galllup poll nu?

Det är faktiskt just ett utmärkt exempel på vad jag beskrev om hur folk sållar och bara tar till sig den information de vill.
Trump gör samma sak väldigt ofta. Han påpekar konstant hur MSM ljuger om i princip allt, men varje gång det skrivs något bra om honom så blir en tidning som dagen innan var fake news helt plötsligt pålitlig.
Trump fick mer röster än någon annan presidentkandidat i USA's historia (förutom Biden som fuskade). Och ingen annan person i USA är mer populär än Trump enligt Gallup polls. Nuff said.
Citera
2020-12-31, 16:32
Bannlyst
Citat:
Trump fick mer röster än någon annan presidentkandidat i USA's historia (förutom Biden som fuskade). Och ingen annan person i USA är mer populär än Trump enligt Gallup polls. Nuff said.

Nice!
Åter till planet verklighet
Det enda som behövs nu är en criminal complaint där alla vittnen som observerat valfusk tillåts förhöras av federala utredare ( tex valnämnden i respektive delstat, FERC,FBI,USPS) eller liknande.

Det kan dock bli lite jobbigt i längden då man förhörs under ed. Att ljuga för en federal utredare ger 2 års fängelse. (se George Papadopoulus målet)

Fråga till dig: Varför vänder sig Trump kampanjen endast till civil court. Och aldrig till criminal court?

Fråga 2: När Attorney General Bill Barr säger att han utrett men inte funnit tecken på organiserat valfusk. Vad är din spontana tanke då? Är han en del av pizzagate och deep state?
Citera
2020-12-31, 16:34
Medlem
Citat:

Som sagt 18%, och dessutom om du nu vill hänvisa till gallup, erkänner du då att han är den minst populära presidenten i modern tid(ingen har haft så låg approval rating som honom i modern tid) och erkänner du då att Biden var mycket mer populär av väljarna?
Dessa två andra saker är också enligt Gallup polls.

Och nej han fick inte mer röster än någon annan presidentkandidat, han fick storstryk av Biden.
Att det beror på fusk finns det inga bevis för utan det är bara en lam bortförklaring från de som inte kan se verkligheten i vitögat.

Sanningen är att polls tydligt visat att Trump varit den minst populära presidenten i modern tid.
Polls visade också tydligt att Biden skulle vinna relativt stort, vilket också skedde.

Sanningen är också att Trump är så impopulär att han lyckades med konststycket att som sittande president vara mindre populär än partiet trots pågående kris och bra ekonomiskt läge.
Citera
2020-12-31, 16:44
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Jag skrev faktiskt "fler röster än någon annan tidigare presidentkandidat". Biden är nuvarande presidentkandidat.
Endast den enögde får det Trump gjorde till en framgång.
Citera
2020-12-31, 17:00
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Lite så är det att vi lever i "alternativa universum".
Jag vet att jag själv är skyldig till det också även om jag försöker att ta till mig nyheter och information från andra källor så märker jag att jag kan ha svårt att lyssna på dessa källor.

Men som sagt det är lätt att förstå hur man kan leva i den uppfattningen om man ser till att bara få den typen av information hela tiden och umgås med personer med samma uppfattning och beteende.

För som jag skrev tidigare att samtidigt som det aldrig funnits mer information tillgängligt har vi heller aldrig tidigare själva kunnat välja vilken information vi får på det sätt vi kan nu.
Tyvärr är det något som väldigt många människor inte kan hantera, utvecklingen har gått för fort.

Jag ser det väldigt ofta framförallt hos äldre, de gör aldrig någon källgranskning. De har aldrig lärt sig den typ av källkritik en person behöver för att kunna klara av dagens informationsflöde.
Vet inte hur många gånger jag frågat morsan eller farsan varför de länkat uppenbart falsk eller kraftigt vinklad information på deras Facebook och deras flöden är fullständigt fyllda med inlägg som sprider falsk information från olika vänner och bekanta.

Komma såhär med årets bästa Flashback-inlägg på den sista dagen.

+10 på inlägget.

Om man verkligen vill se MAGA-kulten in action så är det bara att gå till theDonald.win och se hur trådarna ser ut.

Citat:
IT'S NOW OR NEVER!

Citat:
“This is a huge win. The fact that the precedent has been set that we can open at full capacity, so long as we abide by the safety guidelines and protocols that do work, that’s a huge win.”

Det går inte att läsa trådarna för att man kan tro att det är ett gäng ADHD barn som skriver där.

Hela siten är en form av grupprunk där de sitter och eggar varandra med nya spektakulära påståenden, de få som säger emot blir direkt åthutade att återvända till den rätta läran.
Det påstås att både militären och polisen kommer att sluta upp bland demonstranterna och storma kongressen med Trumpeten i spetsen.
Citera
2020-12-31, 17:01
Medlem
Citat:
Jag svarade på en person som sa att Trumps kärnväljare "tror" att Trump är populär. Och det kan man ju knappast förneka när Trump fick så många röster han fick, mer än Obama t.ex som var extremt populär även bland många republikaner som hoppades på en förändring.

Du missar en ganska viktig aspekt i det hela, engagemang och valdeltagande.
Obama vann stort och utan några som helst problem mot 2 okontroversiella motståndare.
Det skedde ingen speciell mobilisering eftersom vinsten var ganska given.

När det gäller årets val var situationen annorlunda.
Landet är polariserat som aldrig förr och bägge sidor har mobiliserat enormt och satsat som aldrig tidigare för att få sina väljare till båsen.
Orsaken är simpel, det var inte givet vem som skulle vinna.

Oavsett om man gillar eller ogillar Trump så engagerar han.
Det finns nog ingen annan republikansk kandidat som varit så illa omtyckt av demokraterna som Trump.
Detta var GOP väl medvetna om och de visste att demokraterna satsade hårdare än någonsin på att mobilisera sina väljare vilket så klart tvingade dem att göra det samma.

Kolla bara valdeltagandet, 2008: 58,2%. 2012: 54,9%. 2016: 55,7%. 2020: 66,7%.
Värt att poängtera är att valdeltagandesiffrorna för USA inte är för procent av röstberättigade utan procent av registrerade väljare, det faktiska valdeltagandet är alltså i realiteten betydligt lägre än deras officiella siffror.

Valdeltagandet i USA är pinsamt lågt för ett demokratiskt land.
Trumps 74miljoner röster(46,9%) eller Bidens 81miljoner(51,3%) låter mycket.
Men om man kollar som andel av röstberättigade så blir Trumps 46,9% bara ca 31% och Bidens majoritet med 51,3% blir bara ca 34%.

Ingen av kandidaterna är alltså ens i närheten av att få 50% av de röstberättigades röster.
Då kanske du fattar att varken Trump eller Biden har starkt stöd hos ens hälften av befolkningen.
Så nej Trump-fansen är inte en "tyst majoritet" de är en högljudd 1/5del och republikanerna och Demokraterna har ungefär 30-40% stöd vardera och resten bryr sig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in