Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Instämmer, bra analys.
De som på allvar tror att det ska bli en Trump-kupp i DC den 6 januari, en kupp som med framgång kastar hela spelet över ända, de lever i ett alternativt universum.

Lite så är det att vi lever i "alternativa universum".
Jag vet att jag själv är skyldig till det också även om jag försöker att ta till mig nyheter och information från andra källor så märker jag att jag kan ha svårt att lyssna på dessa källor.
Men som sagt det är lätt att förstå hur man kan leva i den uppfattningen om man ser till att bara få den typen av information hela tiden och umgås med personer med samma uppfattning och beteende.
För som jag skrev tidigare att samtidigt som det aldrig funnits mer information tillgängligt har vi heller aldrig tidigare själva kunnat välja vilken information vi får på det sätt vi kan nu.
Tyvärr är det något som väldigt många människor inte kan hantera, utvecklingen har gått för fort.
Jag ser det väldigt ofta framförallt hos äldre, de gör aldrig någon källgranskning. De har aldrig lärt sig den typ av källkritik en person behöver för att kunna klara av dagens informationsflöde.
Vet inte hur många gånger jag frågat morsan eller farsan varför de länkat uppenbart falsk eller kraftigt vinklad information på deras Facebook och deras flöden är fullständigt fyllda med inlägg som sprider falsk information från olika vänner och bekanta.