Citat:
Ursprungligen postat av
shakta
Detsamma kan ju appliceras på detta val då vissa saker är rätt uppenbara. Men sen finns det dem som inte kan se det, inte vill se det, sen om det har med allmänbildning/intelligens att göra spelar mindre roll.
Allt handlar om att ta reda på hur utbredd valfusket är och för det krävs riktiga audits.
Det är som om jag skulle försöka förklara vad IPv6 är för en treåring.
Frågar du en scientolog, eller för övrigt vilken sektmedlem som helst, vad som är uppenbart kommer du få de mest vansinniga svar, men de är uppriktigt ärliga i sitt svar för de tror verkligen på det.
Det är på denna nivå Trump och hans fanatiska fans befinner sig. De kan se en film på någon som lastar röstsedlar, om berättarrösten säger att det är falska röstsedlar på väg in i systemet eller giltiga röstsedlar på väg att kastas så räcker det som bevis även fast absolut inget syns förutom att någon lastar röstsedlar.
För en utomstående oberoende är det ju så klart helt befängt och inte alls något bevis eller ens ett tecken på valfusk.
Precis ALLA av dessa överväldigande bevis som Trump och hans team påstår sig ha, ligger på denna låga nivå och vittnesmålen kommer uteslutande från vad vi för artighets skull kan kalla "mindre trovärdiga människor" som också är djupt övertygade sektmedlemmar.
Det är inte det minsta konstigt att alla kompetenta tjänstemän och domare avfärdat kategoriskt varenda klagomål och funnit att det är trams på så låg nivå att det inte ens befogas att tas upp.
Organiserat valfusk ser inte ut att ha förekommit, skulle Trump ha några faktiska bevis så kan han ju vara vänlig och upplysa om dem så får han sin utredning, men jag skulle inte hålla andan om jag vore du.