2020-12-31, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Ett par kollegor till mig fick covid! En 60år haft stroke och har diabetes övervikt han sa iaf att han haft mycket värre influensor, anda mannen 67+ hjärtsjuk samt en massa annat fel vart inlagd på sjukan med lunginflammationssymtom men vart utskriven 3 dagar efter (symtomfri)

Andra säger att det inte var värre än en kraftigare förkylning, så har viruset blivit mildare? Jag jobbade med en kille för 2 veckor sedan som vart sjuk I covid dagen efter! Jag vart vad jag vet inte sjuk . Ska det inte vara jätte smittsamt?
Jag vet inte men jag förmodar att äldre har sämre immunförsvar naturligt. Jag fick covid april-maj och det kändes som om jag höll på att kvävas till döds. Jag var 25 år, frisk, normalviktig, åt hälsosamt och motionerade regelbundet. Jag googlade lite och hittade ett forum där folk pratade om vitamin d och immunförsvar. Köpte vanligt kosttillskott, 6000 enheter per tablett, tog 5-6 tabletter om dagen och blev frisk efter en vecka. Jag fick ta lite extra mitt i natten för jag hostade så mycket och fick svårt att andas. Man känner verkligen hur viruset tar över ens kropp. Jag var frisk ända till slutet av juni och jag misstänker att jag blev smittad igen men med en muterad version. Jag upplevde samma symptom och återgick till samma rutin. Blev frisk igen och har varit det sen dess. Har aldrig använt munskydd eller dylikt och jag har spenderat mycket tid ute bland folk. Jag tror verkligen att jag skulle behöva ventilator om jag inte tog tillskott, mitt tillstånd blev värre och värre tills jag tog saker i egna händer. Många svenskar gör inte det och läkare sätter dem i ventilator och viruset tar över deras kropp.
Citera
2020-12-31, 12:07
Medlem
SodaFointains avatar
As mycket folk ute på nya zeeland när nyår just anlände där! kolla slutet i videon https://www.youtube.com/watch?v=_s8JYIWbpCM
Citera
2020-12-31, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Jag vet inte men jag förmodar att äldre har sämre immunförsvar naturligt. Jag fick covid april-maj och det kändes som om jag höll på att kvävas till döds. Jag var 25 år, frisk, normalviktig, åt hälsosamt och motionerade regelbundet. Jag googlade lite och hittade ett forum där folk pratade om vitamin d och immunförsvar. Köpte vanligt kosttillskott, 6000 enheter per tablett, tog 5-6 tabletter om dagen och blev frisk efter en vecka. Jag fick ta lite extra mitt i natten för jag hostade så mycket och fick svårt att andas. Man känner verkligen hur viruset tar över ens kropp. Jag var frisk ända till slutet av juni och jag misstänker att jag blev smittad igen men med en muterad version. Jag upplevde samma symptom och återgick till samma rutin. Blev frisk igen och har varit det sen dess. Har aldrig använt munskydd eller dylikt och jag har spenderat mycket tid ute bland folk. Jag tror verkligen att jag skulle behöva ventilator om jag inte tog tillskott, mitt tillstånd blev värre och värre tills jag tog saker i egna händer. Många svenskar gör inte det och läkare sätter dem i ventilator och viruset tar över deras kropp.

Hmm.. nu säger jag inte att viruset är av icke alvalig sort men jag upplever det som att folk blir inte lika dålig som i mars, några på jobbet som vart sjuk I mars april verkade bli bra Mycket sämre än nu
Citera
2020-12-31, 12:11
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Jag brukar dricka två koppar ICA snabbkaffe på morgonen. Har aldrig haft influensa eller haft covid-19 (vad jag vet). Man borde verkligen rekommendera folk att dricka ICA snabbkaffe.
Citera
2020-12-31, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 006Knasen
Intressant statistik över antalet resenärer från London till olika länder och antalet upptäckta fall av
engelska varianten (B.1.1.7) i dessa länder.

Om man jämför Danmark och Sverige så gör man fler sekvenseringar i Danmark medans Sverige har ett större antal resenärer. Det är nog ganska troligt att vi har ett stort mörkertal i Sverige.

Italien och Grekland borde ligga på samma nivå (semesterresenärer) men ändå har Grekland
noll upptäckta fall medans Italien har 20. Beror det på antalet sekvenseringar?

https://twitter.com/AineToole/status/1344238418985963521/photo/1

Vi borde med all rimlighet ha över 100 fall nu och begynnande samhällsspridning. Ser ingen chans att stoppa mutationen då världen är för öppen och globaliserad. Det kommer visa sig.

Samtidigt kommer denna nyhet:

Vaccinationerna mot covid-19 pausas i Berlin. Det eftersom att intresset för att vaccinera sig är för lågt, skriver tyska tidningen Bild.
När vaccinationerna inleddes i Berlin i söndags köade vårdpersonal, som är bland de prioriterade grupperna, stod folk i kö för att få det av världen efterlängtade vaccinet.
Men redan på måndagen tunnades köerna ut. Och nu stängs alltså centret tillfälligt till den 3 januari.

En förklaring till att uppslutningen varit låg är att personal på vårdhem och äldreboenden inte har tid att vaccinera sig, då det råder personalbrist i verksamheterna.
Men myndigheterna tror också att det handlar om ett minskat intresse för vaccinationer. Enligt DN har tyskarnas intresse för att ta en spruta mot covid-19 stadigt minskat under året. Från 66 procent som vill ta sprutan, till bara 49 procent i december.
Citera
2020-12-31, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag brukar dricka två koppar ICA snabbkaffe på morgonen. Har aldrig haft influensa eller haft covid-19 (vad jag vet). Man borde verkligen rekommendera folk att dricka ICA snabbkaffe.
Okej? Finns studier som säger att 80% av alla som dött led av vitamin brist. Vårt immunförsvar kan hantera influensa naturligt. Fortsätt stanna hemma, inlåst, med munskydd, och dränk din kropp i handsprit. Covid kommer bara fortsätta mutera, säkert hemma hos dig. Folk tror verkligen på allt FHM och WHO kommer ut med. De vet inte ens om vaccinet är 100% effektivt.
Citera
2020-12-31, 12:20
Moderator
Chantres avatar
Vaccinationerna mot covid-19 pausas i Berlin. Det eftersom att intresset för att vaccinera sig är för lågt, skriver tyska tidningen Bild.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Går ju bra det här.
Citera
2020-12-31, 12:21
Medlem
SodaFointains avatar
Varför stänga skidanläggningar när de är utomhus!!!
Citera
2020-12-31, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är förnekande personer som du som är skuld till den stora smittspridningen i samhället, du klarar kanske viruset bra själv men skiter i flera miljoner sköra i samhället som inte klarar av viruset lika bra.

Vadå "förnekande"?

Bra med smittspridning. Det leder mot flockimmuniteten. Det gagnar också mutationerna.
Citera
2020-12-31, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Varför stänga skidanläggningar när de är utomhus!!!

Viruset kan spridas utomhus också bara det att det är lägre risk, skidanläggningarna borde stängas ned eftersom så länge de är öppna kommer folk vallfärda dit.
Citera
2020-12-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Israel har redan vaccinerat 15% (!) av befolkningen....

De känner sig säkert jätte stressade så att arabländerna och palestinier inte kan dra nytta av situationen om de israeliska soldaterna låg hemma i snuva i stora mängder.

Sverige däremot har gjort en solidaritetshandling som jag hoppas inte glöms bort i första taget: Sverige har hjälpt Norge att få hem vaccinet lika fort som vi själva.. Annars skulle Norge ha hamnat längst bak i kön efter USA:s och EU:s beställningar.
Citera
2020-12-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Viruset kan spridas utomhus också bara det att det är lägre risk, skidanläggningarna borde stängas ned eftersom så länge de är öppna kommer folk vallfärda dit.

Skidanläggningarna kan ha öppet så länge man reglerar antalet åkande i samma lift och inte låter folk festa på kvällarna.

Det är bra att folk får motion i den friska luften. Och åker de egen bil till fjällen då smittar de ingen på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in