Citat:
Jag vet inte men jag förmodar att äldre har sämre immunförsvar naturligt. Jag fick covid april-maj och det kändes som om jag höll på att kvävas till döds. Jag var 25 år, frisk, normalviktig, åt hälsosamt och motionerade regelbundet. Jag googlade lite och hittade ett forum där folk pratade om vitamin d och immunförsvar. Köpte vanligt kosttillskott, 6000 enheter per tablett, tog 5-6 tabletter om dagen och blev frisk efter en vecka. Jag fick ta lite extra mitt i natten för jag hostade så mycket och fick svårt att andas. Man känner verkligen hur viruset tar över ens kropp. Jag var frisk ända till slutet av juni och jag misstänker att jag blev smittad igen men med en muterad version. Jag upplevde samma symptom och återgick till samma rutin. Blev frisk igen och har varit det sen dess. Har aldrig använt munskydd eller dylikt och jag har spenderat mycket tid ute bland folk. Jag tror verkligen att jag skulle behöva ventilator om jag inte tog tillskott, mitt tillstånd blev värre och värre tills jag tog saker i egna händer. Många svenskar gör inte det och läkare sätter dem i ventilator och viruset tar över deras kropp.
Ett par kollegor till mig fick covid! En 60år haft stroke och har diabetes övervikt han sa iaf att han haft mycket värre influensor, anda mannen 67+ hjärtsjuk samt en massa annat fel vart inlagd på sjukan med lunginflammationssymtom men vart utskriven 3 dagar efter (symtomfri)
Andra säger att det inte var värre än en kraftigare förkylning, så har viruset blivit mildare? Jag jobbade med en kille för 2 veckor sedan som vart sjuk I covid dagen efter! Jag vart vad jag vet inte sjuk . Ska det inte vara jätte smittsamt?
Andra säger att det inte var värre än en kraftigare förkylning, så har viruset blivit mildare? Jag jobbade med en kille för 2 veckor sedan som vart sjuk I covid dagen efter! Jag vart vad jag vet inte sjuk . Ska det inte vara jätte smittsamt?