2020-12-31, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja jag svarade på "akvarells" inlägg gällande " Anledningen till att han valde att träffa L så pass sent var pga att han hade rekognoscerat sedan mkt länge " så signaturen slapp göra det mer spännande än vad sanningen är.

Gällande varianter så kan han varit hemma.Kl 23 är väl ingen ovanlig tid för han att röra sig runt men
nu var det en USA resa som troligtvis tog all fokusering. Låter väl logiskt?
Japp Han har rekat väldigt länge.
Citera
2020-12-31, 11:46
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Japp Han har rekat väldigt länge.
Men dom träffades inte sent pga rekat utan enbart för att han var hos JG.
OM dom nu träffades?Gjorde dom det?Vid planket 23.25 på mordnatten?
Citera
2020-12-31, 11:48
Medlem
Kanske var det så att Mgm lade sitt mordvapen i skogen trots allt? Och dumpade i jobbcobtainern.. Jag tror att även denna tråd blir som en skattjakt för oss deltagare.Vi försöker hitta svaren som vi behöver för att lösa alla gåtor som Mgm lämnat efter sig åt oss. Jag vet att han ser hur vi försöker lösa hans största myst någonsin. Det ligger i sakens natur vem som bär segerfanan i hand till slut.Ingen tvekan hos mig.Det har ju gått galant hittills..
Citera
2020-12-31, 11:49
Medlem
Citat:
Jag är säker på att han inte ville begett sig ut tidigare under kvällen(Risk för upptäckt)
Citera
2020-12-31, 11:52
Medlem
Citat:
Besök JG -Alibi Att fylla tidsfönster Han hade aldrig gått ut tidigare än hundägarnas rastningsvanor
Citera
2020-12-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ja jag svarade på "akvarells" inlägg gällande " Anledningen till att han valde att träffa L så pass sent var pga att han hade rekognoscerat sedan mkt länge " så signaturen slapp göra det mer spännande än vad sanningen är.

Gällande varianter så kan han varit hemma.Kl 23 är väl ingen ovanlig tid för han att röra sig runt men
USA resan -Underordnat mordet?
Citera
2020-12-31, 11:53
Medlem
Citat:
Jag är säker på att han inte ville begett sig ut tidigare under kvällen(Risk för upptäckt)
Det enda jag e säker på,e att LW blev mördad.Och att UW bussade polisen efter SD
Citera
2020-12-31, 11:55
Medlem
Citat:
USA resan -Underordnat mordet?
USA resan fånga cachar och eventuellt pöka
Citera
2020-12-31, 12:02
Medlem
Citat:
Inget av det vet vi.men bara vi gissar..
Citera
2020-12-31, 12:06
Medlem
Citat:
USA resan fånga cachar och eventuellt pöka
Först var det mord14/5 men när reste de mot USA? 15/5? Både mordet plus USA resan var viktiga pga olika orsaker tror jag..
Citera
2020-12-31, 12:11
Medlem
Citat:

Det mesta med SD kan tyckas ologiskt.

Men ska man mörda någon så är det ju lite bra om ens beteendemönster följer det normala för gärningsmannen.

Spinner vidare lite här.
Han brukar radera meddelanden.
Han brukar cykla och promenera på nätterna.
Han brukar börja blöda på benen titt som tätt.
Han har sex överallt i hela stan med blod överallt.
Han har dåligt minne.
Han brukar vara lite kvarterspolis och hålla reda på alla som rör sig i kvarteret.

Osv osv

Tack vare hans ”livsstil” så har han kunnat förklara de mesta som polisen tycker är avvikande beteende i detta.

Han har svårt att förklara att han tar de där 900+ bilderna utanför polishuset dock. En sån sak som kan ifrågasätta hur planerat detta var egentligen.

Att gå i trekvartslånga byxor till polisförhör så färska såret syns är också lite klantigt. Lite oplanerat. Hade de kollat efter sår ändå redan 15/5 annars? Kanske vid anhållan. Men som sagt han brukade ha sår på benen den hör tiden så inget avvikande egentligen.

Det är blod kvar på tvättmaskinen. Det kan också tyda på avsaknaden av planering. Eller tvärtom en del i planeringen men att ta in blodiga kläder i bostaden är en risk kan man tänka. Tekniker GS beskriver det i synen på plats att det ser ut som något blodigt stött emot tvättmaskinen. Innan de lämnar tvättstugan vill SD säga att de ska ha med i tankarna hur tvättmaskinen är placerad och även ”takhöjden” i tvättstugan. Egentligen enda gången han ordentligt tar till orda under synen i huset så här var han antingen orolig eller behövde säga detta av nåt annat skäl.

Samlagsblodet verkar vara en idé han får först när fhl PS börjar fråga om LW har varit skadad hemma hos SD nån gång. I duschen osv. Vips har han den taktiken och helgarderingen klar för sig. Bara att få med HD på tåget.

Hade det varit mer planerat så hade han väl nämnt blodet för JG eller nån annan kompis. Istället för att i efterhand pracka på HD och HD:s väninna TB den informationen.

Så värst många tecken på planering ser man annars inte i utredningen. Men tanken på att lösa problem med mord fanns nog där i bakhuvudet helt klart.

Raderingen av meddelanden i Telegram skedde först efter mordet eller vilka meddelanden visade han upp första förhöret? Måste väl ha varit de från 20:00-00:00 tiden som polisen fick se under hans vittnesförhör?
Hade han haft ett körschema så hade han väl raderat innan polisförhör kanske. Inte supersmart att ha en inbjudan från LW bland de sista meddelanden den kvällen som man visar polisen. Men kanske det han kom på sen där efter första förhöret så han sen raderade.
Citera
2020-12-31, 12:12
Medlem
Mgm valde platsen av en viss anledning.Gissa varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in