2020-12-30, 22:53
Medlem
yidarmy123s avatar
Har den här frågan tagits upp tidigare så får jag ursäkta våra kära moderatorer för min lathet och snällt be dem ta bort skiten.

MEN!
Man ser en övergripande kultur av censur som breder ut sig över hela vår värld; främst i Sverige (då det blir lättare att upptäcka den här av uppenbara skäl.)

Men tror ni, som jag med halvparanoida tankar blandat med rationella tankar, att även flashback kan stängas ner i framtiden när kinesernas makt breder ut sig än mer? När PK-fantatismen tar över totalt till 100 knyck?

Ställ frågor om ni undrar hur jag tänker.

Allt gott
Citera
2020-12-30, 22:57
Medlem
Nu är ju inte servrarna i sverige utan USA om jag förstår det rätt. Det är väl bara att flytta dem vid problem eller lägga upp på tor och liknande.
Citera
2020-12-30, 23:01
Medlem
Skogsvattes avatar
Flashback förbjöds i Sverige redan i början på 00-talet, men visst finns det en chans att USA:s yttrandefrihetsgrundlag undermineras ytterligare eller helt upplöses i framtiden, för att inte tala om ett regelrätt världskrig som så klart skulle resultera i omfattande censur.
Citera
2020-12-30, 23:03
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Nu är ju inte servrarna i sverige utan USA om jag förstår det rätt. Det är väl bara att flytta dem vid problem eller lägga upp på tor och liknande.

Kineserna hackade google för några år sen. Jag tror nog att dem även skulle kunna hacka flashack med deras teknologi om dem ville.
Är lite smått orolig för framtiden här bara då flashback är den sida där man mer än alla andra kan uttrycka sin åsikt utan att stängas ner.
Twitter, Facebook, Youtube, Instagram - verkligen ALLA stora sociala medier som de flesta av vår befolkning använder blir nedstängda pga deras åsikter. Det är sinnessjuk kinespolitik.

Varför skulle det inte även kunna spridas hit så småningom?
Citera
2020-12-30, 23:03
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Har den här frågan tagits upp tidigare så får jag ursäkta våra kära moderatorer för min lathet och snällt be dem ta bort skiten.

MEN!
Man ser en övergripande kultur av censur som breder ut sig över hela vår värld; främst i Sverige (då det blir lättare att upptäcka den här av uppenbara skäl.)

Men tror ni, som jag med halvparanoida tankar blandat med rationella tankar, att även flashback kan stängas ner i framtiden när kinesernas makt breder ut sig än mer? När PK-fantatismen tar över totalt till 100 knyck?

Ställ frågor om ni undrar hur jag tänker.

Allt gott

Vilka siter menar du har stängts ner? Snackar du Swegot, Fria tider och annan dynga har de inte stängts ner, däremot har somliga företag tröttnat och erbjuder inte längre sin plattform för nötterna.

Ett hot mot demokratin? Nej, knappast... Fria tider skulle aldrig någonsin låta mig skriva krönikor i deras egna publikation så varför fan skulle Youtube vara snällare?

Edit: "Google ägs av judar och Google äger Youtube. Befolkningsutbytet orkestrerat av Rothchild, Illuminati, Wallenbergarna och Bonnier är mer eller mindre bevisat enligt alt.right.

Hur fan kan man som kund tro att det är gångbart att gång på gång snacka skit om den som erbjuder en plats att synas? Nu har jag inte lika mycket kapital som Google men skulle aldrig hjälpa någon att nå ut med sitt budskap om det gällde att smutskasta mig.
Senast redigerad av Silverfiskarna 2020-12-30 kl. 23:11.
Citera
2020-12-30, 23:08
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Vilka siter menar du har stängts ner? Snackar du Swegot, Fria tider och annan dynga har de inte stängts ner, däremot har somliga företag tröttnat och erbjuder inte längre sin plattform för nötterna.

Ett hot mot demokratin? Nej, knappast... Fria tider skulle aldrig någonsin låta mig skriva krönikor i deras egna publikation så varför fan skulle Youtube vara snällare?

(Ja, jag hade dem i åtanke när jag skrev detta)

För att de plattformarna har blivit en arena åt hela världen? Det har blivit ett världs-torg i princip där folk över hela världen - oavsett vem du är - kan skrika ut ditt budskap? (med vissa restriktioner, jag vet)

Men fascisterna stängde ner Alex Jones som var en av dem allra största på tuben. Han hade även stort inflytande på USA:s nuvarande sittande president.
Att stänga ner honom är kommunistliknande propaganda.
Citera
2020-12-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Servrarna finns i Sverige hos Bahnhof.
Citera
2020-12-30, 23:16
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
(Ja, jag hade dem i åtanke när jag skrev detta)

För att de plattformarna har blivit en arena åt hela världen? Det har blivit ett världs-torg i princip där folk över hela världen - oavsett vem du är - kan skrika ut ditt budskap? (med vissa restriktioner, jag vet)

Men fascisterna stängde ner Alex Jones som var en av dem allra största på tuben. Han hade även stort inflytande på USA:s nuvarande sittande president.
Att stänga ner honom är kommunistliknande propaganda.

Den dagen Fria tider och resten av skräpmedia låter mig skriva vad jag vill på deras siter kommer jag ha sympati och tycka att det är fel att de inte tillåts sprida deras dynga genom andra företags kanaler. Dock kommer den dagen aldrig att komma. Deras sk yttrandefrihet sträcker sig inte längre än till egna åsikter.
Citera
2020-12-30, 23:24
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Den dagen Fria tider och resten av skräpmedia låter mig skriva vad jag vill på deras siter kommer jag ha sympati och tycka att det är fel att de inte tillåts sprida deras dynga genom andra företags kanaler. Dock kommer den dagen aldrig att komma. Deras sk yttrandefrihet sträcker sig inte längre än till egna åsikter.

Jag skrev att jag hade de sajterna i ÅTANKE för att det även drabbat dem ditt dumma helvete.
Inlägget handlade främst om Youtube, Facebook, Twitter, Instagram som kör enorma masscensurer världen över; klart de även kommer komma hit till slut.

Att du inte fattade det beror antingen på min bristande formuleringsförmåga för tillfället, eller så är du helt hjärndöd.
Citera
2020-12-30, 23:28
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Att du inte fattade det beror antingen på min bristande formuleringsförmåga för tillfället, eller så är du helt hjärndöd.

Så du menar att Google har ägarintressen i Flashback? Att Flashback har en kanal på Youtube osv eller?
Citera
2020-12-30, 23:31
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagocom
Sorgligt att ni aldrig har förstått att Flashback inte är bättre än Aftonbladets kommentarsfält och mycket sämre än Nordfront när det kommer till yttrande frihet. Vi får se om ni vaknar upp 2021 och börjar förstå hur Flashback är.

På Nordfront är det endast efterblivna som kommenterar efterblivna artiklar och på Aftonbladet är det gulligare. Ingen av dessa två plattformar är i det minsta likt Flashback.
Citera
2020-12-30, 23:33
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Så du menar att Google har ägarintressen i Flashback? Att Flashback har en kanal på Youtube osv eller?

Läs vad jag tidigare skrivit. CCP har tidigare hackat Google; sök upp skiten så får du se själv för jag orkar inte länka; men det är inget bullshit.

Min poäng var att: Varför skulle de inom en hyfsat snar framtid även kunna göra det här? Med tanke på CCP:s dragelse till censur och till det faktum att deras biovapen Covid-19 förslavar hela västvärlden i detta nu?
Kan du svara på det, kära du?

Edit: Inte kunna göra det inom en hyfsat snar framtid *
Senast redigerad av yidarmy123 2020-12-30 kl. 23:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in