2020-12-31, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Den dagen Fria tider och resten av skräpmedia låter mig skriva vad jag vill på deras siter kommer jag ha sympati och tycka att det är fel att de inte tillåts sprida deras dynga genom andra företags kanaler. Dock kommer den dagen aldrig att komma. Deras sk yttrandefrihet sträcker sig inte längre än till egna åsikter.
Nu blandar du hej vilt för att nå en poäng. Eftersom Fria Tider inte tillåter dig skriva så ska inte heller ägarna av Fria Tider få skriva på den egna sajten? Hur får du ihop den ekvationen?
Citera
2020-12-31, 00:47
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Nu blandar du hej vilt för att nå en poäng. Eftersom Fria Tider inte tillåter dig skriva så ska inte heller ägarna av Fria Tider få skriva på den egna sajten? Hur får du ihop den ekvationen?

Fria tider får väl skriva vad dom vill på sin egna sajt eller är det någon som har hindrat dom?
Citera
2020-12-31, 00:58
Avslutad
Citat:
Fria tider får väl skriva vad dom vill på sin egna sajt eller är det någon som har hindrat dom?
Ja, de brukar stöta på diverse hinder p.g.a. vad de skriver. Ditt kverulerande handlar alltså bara om att du inte har sympati för dem? Vill du att jag skriver ner det på en liten lapp och sparar i byrålådan?
Citera
2020-12-31, 01:13
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Detta är Widars egna ord: Det stämmer att Swedbank har stängt Fria Tiders företagskonto i Estland och mitt personliga konto i Sverige, där jag varit kund i 20 år. Det stämmer också att Swedbank inte har anklagat vare sig mig eller Fria Tider för att ha tvättat pengar eller missbrukat kontona på något sätt, utan uppsägningen grundas helt på de svenska bankernas standardpåstående om "bristande kundkännedom".

Vad menas med "standardpåstående om "bristande kundkännedom""? Jag har aldrig nekats att ha konto och inte heller någon annan i min bekantskapskrets vad jag vet. Enligt Widar tycks det dock vara standard eller vad menas annars med "standardpåstående"?

Widar ska i min mening vara glad att han överhuvudtaget lever med tanke på alla han smutskastat genom åren pga att de inte delar hans politiska åsikter, sann demokrat som äcklet är. Att man sedan är så pass dum i huvudet att man tror att: "Vadå? Jag e svensk och är skriven på Malta det är väl alla svenskar?" inte leder till utökade kontroller är kusligt naivt.

Nu tror jag dock inte att Widar är naiv, men han känner till sin fanbase och vet att ni okritiskt kommer ta honom i försvar. Förmodligen swisha några extra kronor dessutom.
Citera
2020-12-31, 01:13
Medlem
Citat:
Den dagen Fria tider och resten av skräpmedia låter mig skriva vad jag vill på deras siter kommer jag ha sympati och tycka att det är fel att de inte tillåts sprida deras dynga genom andra företags kanaler. Dock kommer den dagen aldrig att komma. Deras sk yttrandefrihet sträcker sig inte längre än till egna åsikter.

Och du tror att vem som helst kan bli publicerad i DN eller Expressen ifall de tycker tvärt emot PK doktrinen?

Google et. al är enligt amerikansk lagstiftning telekomföretag. Telekomföretag ska inte lägga sig i vad som användarna skickar i ledningarna. Google et. al har nu tagit sig rätten att filtrera innehållet vilket gör dem till publicister vilket inte är tanken enligt den lagstiftning de verkar. Är de publicister så gäller annan lagstiftning där de är ansvariga för ALLT som publiceras. Dvs öppet för stämningar när någon extremist lagt upp något.

Att som nu i en juridisk gråzon agera censorer för snart sagt alla i hela världen är inte hållbart i ett demokratiskt samhälle.
Citera
2020-12-31, 01:20
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ja, de brukar stöta på diverse hinder p.g.a. vad de skriver. Ditt kverulerande handlar alltså bara om att du inte har sympati för dem? Vill du att jag skriver ner det på en liten lapp och sparar i byrålådan?

Min fråga var om de är hindrade att skriva på sin egen sajt.... Mitt "kverulerande" handlar inte om avsaknad av sympati det handlar om att leva som man lär. Widar är en person jag gärna ser med ett skotthål från öra till öra och så som hans publikation skoningslöst hänger ut folk är det förmodligen så hans dagar kommer sluta. Kallas karma....
Citera
2020-12-31, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Läs vad jag tidigare skrivit. CCP har tidigare hackat Google; sök upp skiten så får du se själv för jag orkar inte länka; men det är inget bullshit.

Min poäng var att: Varför skulle de inom en hyfsat snar framtid även kunna göra det här? Med tanke på CCP:s dragelse till censur och till det faktum att deras biovapen Covid-19 förslavar hela västvärlden i detta nu?
Kan du svara på det, kära du?

Edit: Inte kunna göra det inom en hyfsat snar framtid *

Google är läskigt, de vet exakt vad du gör oavsett VPN. De känner igen din browser och har koll på din mail och dina personuppgifter. Kör du VPN och låtsas vara någon annanstans får du iallafall lokal reklam från ditt eget närområde. Vill sossarna börja jaga flashbackare för att sätta i gulag så kommer google servera oss på fat.
Citera
2020-12-31, 01:22
Avslutad
Citat:
Min fråga var om de är hindrade att skriva på sin egen sajt.... Mitt "kverulerande" handlar inte om avsaknad av sympati det handlar om att leva som man lär. Widar är en person jag gärna ser med ett skotthål från öra till öra och så som hans publikation skoningslöst hänger ut folk är det förmodligen så hans dagar kommer sluta. Kallas karma....
Skulle du skriva så om Flashback inte skyddade ditt arsle via anonymiteten?
Citera
2020-12-31, 01:22
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Och du tror att vem som helst kan bli publicerad i DN eller Expressen ifall de tycker tvärt emot PK doktrinen?

Har aldrig hört vare sig DN eller Expressen gråta över att Fria tider med flera inte låter dom publicera artiklar.
Citera
2020-12-31, 01:23
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Skulle du skriva så om Flashback inte skyddade ditt arsle via anonymiteten?

Ja...
Citera
2020-12-31, 01:26
Avslutad
Citat:
Ja...
Inte troligt. Att uppvigla är ett brott och du snyltar på Flashback för att kunna fortsätta göra det utan att behöva ta ansvar. Ingen av de kanaler du kallar ”seriösa” skulle publicera dig och du vet mycket väl varför. Det är därför du fegar dig bakom anonymitetens slöjor.
Senast redigerad av -boyakka- 2020-12-31 kl. 01:29.
Citera
2020-12-31, 01:29
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Tror ändå att vi måste göra åtskillnad mellan ex. Fria Tider och Facebook då deras roller är så olika. Att Fria Tider inte vill publicera DN och vice versa är inte samma sak som att Twitter eller Facebook eller Youtube kan utesluta Fria Tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in