2020-12-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakten
Jag har hört att hennes Fjällbacka- serie inte ska vara något extraordinärt. Måste dock medge att hennes nya serie ”Fayes hämnd” är väldigt bra.

Ja, jag har bara läst det hon skrivit om Fjällbacka men det är väl främst Fjällbacka böckerna som hon är mest känd för såvitt jag vet.

Men jag gillar henne inte ändå, hon känns mest som hon får böcker sålda pga att hon känner rätt folk och inte för att hon har talang.
Citera
2020-12-30, 22:12
Medlem
Svensktfolkhems avatar
Robinson Crusoe

Jag fick sug efter den gamla klassikern. Har dratt igenom den minst en gång tidigare i livet och minns den som mycket spännande. Fy fan vilket sömnpiller😖

brott och straff

Fick ångest av den. Den var intressant men...
Citera
2020-12-30, 22:13
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Serier har en tendens att uppfattas som att bli sämre när uppföljarna utges. Är första boken bra- förväntar man sig såklart en ännu bättre bok/ samma ribba

Det har du absolut rätt i! Jag tycker dock att det finns mycket fantasy och liknande där serien håller hela vägen. Det kan väl i och för sig bero på att dessa böcker kanske är tänkta som en serie och skrivna som en lång bok.
Citera
2020-12-30, 22:29
Medlem
Bidrar med Coq Rouge (Jan Guillou) och Jack (Ulf Lundell). De upplevdes som tråkiga och jag fick aldrig något flyt på läsningen. Läste inte klart. Sedan finns det flera ryska författare, vi passar inte ihop helt enkelt.
Citera
2020-12-30, 22:30
Medlem
Kepler - Hypnositören var skräpig. Tack vet jag Mankell och Nesser, eller varför inte Nesbö
Citera
2020-12-30, 22:43
Medlem
Kommer ihåg att jag plågade mig igenom Ringaren i Notre Dame i min unga ungdom.
Det enda jag minns är att den var förbannat tråkig. Hände någonting typ var 100e sida. Hade som princip att läsa ut böcker jag påbörjat. Idag hade jag nog gett upp.
Citera
2020-12-30, 22:47
Medlem
Tarrous avatar
Kepler är inte värda tiden. Dessutom finns det en hel del ’klassiker’ vars språk och berättelse inte klarat tidens tand särskilt väl, Den gamle och havet och Främlingen hör dock inte till dessa.
Citera
2020-12-30, 22:49
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Jag har hört att hennes Fjällbacka- serie inte ska vara något extraordinärt.

Hon kommer inte få Nobelpriset, oavsett vad hon hittar på med Horace

Har dock för mig att de två, tre första böckerna var okej back in the days.
Citera
2020-12-30, 22:55
Medlem
Fifty Shades of Grey är den sämst skrivna bok jag någonsin läst. Det är helt obegripligt att den har blivit en storsäljare. Personligen tänder jag inte på den typen av sex som finns i boken, men även om jag hade gjort det så hade den pinsamt tunna storyn och dåligt formulerade texten ändå förstört alltihop...
Läs den inte.
Citera
2020-12-30, 23:02
Medlem
DoktorNos avatar
Pestens tid - Stephen King. Har försökt läst den ett par gånger men ruttnat efter ett par kapitel. Jurtjyrkogården likaså. Vet inte om det är hans sätt att skriva som gör dom tråkiga eller om jag inte gillar intrigerna.

Har provat ett flertal King-böcker men den enda som intresserat mig är 22/11/63. Den har jag å andra sidan läst tre gånger.

Christine har jag också läst och i det fallet är filmen bättre än boken
Citera
2020-12-30, 23:15
Bannlyst
Ett par av Leif Gw's tegelstenar... 300 sidor eller mer varav dom första 150 är rena transporsträckan...
Citera
2020-12-30, 23:18
Medlem
Kasuarens avatar
Alkemisten av Paulo Coelho. Maken till klyschigt budskap har jag inte skådat tidigare. Jag kan inte begripa hur så många människor (oftast kvinnor) tycker den är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in