Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Varje mänsklig individ har tre olika sidor, den första 1:a, är personens offentliga sida, den andra 2:e, är personens privata sida och slutligen sagt, den tredje 3:e, är personens hemliga sida.
1 ) En offentlig person, 2 ) en privat person samt 3 ) en hemlig person, MGM har samtliga sidor.
MGM, citat: "Bara jag vet om jag mördat "Soft" .... ni andra kan bara gissa" ... slut citat /
Enligt ovan, MGM:s hemliga person och sida.
Det där citatet har väl varit uppe här tidigare i tråden, tycker jag känner igen det.
Om -säger OM- inte SD är Lenas mördare, så har han ju fel. Mördaren vet ju att i så fall SD inte mördat Lena.
Men lurig är han, SD. Djupt omoralisk också och det alldeles oavsett med vilken måttstock man väljer att [försöka] mäta moral.
Tack och lov har vi inte längre jordiska juridiska straff för omoral, men det hindrar inte att de sociala straffen kan vara minst lika kännbara.
I tråden har det talats om att fysiskt skada SD om han blir slutligt frikänd för mordet på Lena.
Hur ser du JokerMannen på den typ av åtgärder i det här ärendet?
Somliga tycks ju hävda att mordet på Lena kräver ett slags blodsoffer. Annars har man liksom inte visat henne postum respekt. Så ungefär går psalmerna.