2020-12-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det den här dagen som hans chef blev förvånad av att se honom, eller var det den 15:e? Nu börjar minnena blandas ihop. Men det var en klämdag på fredagen och hade han några besiktningar eller något annat som krävde att han hade med sig något från jobbet?

Jag håller ännu kvar vid min tidigare teori, att SD vill späcka dagen full med alibi, från morgon till kväll.

Därför blir de här funderingarna på om SD kan ha micklat med passeringsloggarna extra intressanta.

15/5 var det där samrådet va? Han var lite stressad enligt kollegerna.

Men 11/5 satt han ju bara och tramsade på jobbet.
Citera
2020-12-30, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Just en sådan sak skulle hon säkert i efterhand ha berättat om för alla och envar...

Men att det inte ens nämns att kartläggningen faktiskt rymmer en lucka känns skumt. Så mycket annat som klämts in i utredningen.

Restaurangskolan där serverar lunchbuffé. Fanns den då månntro? Men kunde hon luncha själv utan att chatta och surfa järnet?

Ligger vägg i vägg med matbutiken med entrén till Drottninggatan 46 mellan. Syns inte så många spår på nätet men syns i street view på Google Maps. Google bilen syns i dess mörka fönster.

Finns för övrigt ett cykelställ precis utanför nr 46 ser man också.

https://www.bildtagg.se/bild/8qs92l7yp182xs68gilvoks
Senast redigerad av Avel 2020-12-30 kl. 20:39.
Citera
2020-12-30, 20:50
Medlem
Man frågar sig, vad krävs det för att hitta väl i ett område som i huvudsak består av bostadsrätter och hus ?

Svaret på den fråga är, att man som gärningsperson har en anknytning i någon form till området, till exempel, en egen bostad eller ett eget hus, eller att man har någon annan:s bostad, eller kanske en arbetsplats.

Varje brott som en gärningsperson begår, och varje brottsplats som denne lämnar efter sig säger något om hur❗gärningspersonen tänker och, om hur❗gärningspersonen går till väga och samspelar med sin miljö.

Gärningen [mordet] ägde rum vid det aktuella tillfället bakom ett högt bullerplank nära angränsande till ett stort bostadsområde med både bostadsrätter och hus. Ett stort antal boende i området är barnfamiljer samt att gärningen begicks under sen kvällstid.
Citera
2020-12-30, 20:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Restaurangskolan där serverar lunchbuffé. Fanns den då månntro? Men kunde hon luncha själv utan att chatta och surfa järnet?

Ligger vägg i vägg med matbutiken med entrén till Drottninggatan 46 mellan. Syns inte så många spår på nätet men syns i street view på Google Maps. Google bilen syns i dess mörka fönster.

Finns för övrigt ett cykelställ precis utanför nr 46 ser man också.

https://www.bildtagg.se/bild/8qs92l7yp182xs68gilvoks

Även när hon käkade lunch kunde hon prata i telefon. (Det finns utskrift av samtal där hon beställer korv (?) samtidigt som hon pratar med JJ (?) - fritt ur minnet så det kan vara någon annan mat och någon annan person.)

Det jag verkligen skulle vilja läsa är förhör med PN. Eftersom det inte finns redovisat i FUP, bara i innehållsförteckningen, så verkar det ligga i Slasken. Och då betyder det väl per definition att det är ointressant. Eller? Hon träffar honom dagen för mordet. Är det ett slumpartat möte, eller har de stämt träff? Enormt störande att inte få veta.
Citera
2020-12-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Man frågar sig, vad krävs det för att hitta väl i ett område som i huvudsak består av bostadsrätter och hus ?

Svaret på den fråga är, att man som gärningsperson har en anknytning i någon form till området, till exempel, en egen bostad eller ett eget hus, eller att man har någon annan:s bostad, eller kanske en arbetsplats.

Varje brott som en gärningsperson begår, och varje brottsplats som denne lämnar efter sig säger något om hur❗gärningspersonen tänker och, om hur❗gärningspersonen går till väga och samspelar med sin miljö.

Gärningen [mordet] ägde rum vid det aktuella tillfället bakom ett högt bullerplank nära angränsande till ett stort bostadsområde med både bostadsrätter och hus. Ett stort antal boende i området är barnfamiljer samt att gärningen begicks under sen kvällstid.

Platsen känns udda för ett spontant vansinnesdåd. Det var väl i princip bara SD som var ute och nån enstaka hundrastare den tiden på dygnet en måndag efter långhelg.
Citera
2020-12-30, 21:27
Medlem
Citat:
Även när hon käkade lunch kunde hon prata i telefon. (Det finns utskrift av samtal där hon beställer korv (?) samtidigt som hon pratar med JJ (?) - fritt ur minnet så det kan vara någon annan mat och någon annan person.)

Det jag verkligen skulle vilja läsa är förhör med PN. Eftersom det inte finns redovisat i FUP, bara i innehållsförteckningen, så verkar det ligga i Slasken. Och då betyder det väl per definition att det är ointressant. Eller? Hon träffar honom dagen för mordet. Är det ett slumpartat möte, eller har de stämt träff? Enormt störande att inte få veta.

SD säger i förhör hos polisen att LW och PN ska ha ätit ihop några dagar före mordet. Men hade de lunchat den dagen så hade väl PN ”erkänt” det.

Det måste ju gå att kika i LW:s Google Maps var hon brukade parkera hojen normalt på Drottninggatan och vilka ärenden hon gjorde sig dit förutom Krämaren och SD:s jobb/garage/trapphus.

Kika historiskt alltså för att se om hon brukade äta på restaurangskolan osv.
Men struntsamna egentligen. Det intressanta i sammanhanget är att det är lugnt i mobilen. Och det är det väl bara när hon umgås med någon irl.
Är vi helt hundra på att SD hade annat för sig den här tiden?
Citera
2020-12-30, 21:27
Medlem
Citat:
Platsen känns udda för ett spontant vansinnesdåd. Det var väl i princip bara SD som var ute och nån enstaka hundrastare den tiden på dygnet en måndag efter långhelg.
Vad gäller själva dådet, så är jag säker på att det var väldigt väl planerat sedan mycket länge. Minst sedan hösten 2017, men kanske t o m tidigare. Det var bara NÄR det skulle ske, inte OM. Allt var planerat in i minsta detalj. Alla förklaringar, all städning, undanplock, cykelturer etc. Och tur hade han som en tokig med tanke på en jouråklagare som inte begrep vikten av en rejäl husrannsakan från start.

Att det blev då det blev, den 14 maj 2018 berodde nog dels på att det brann i huvudet på SD när hon skrev att han inte hade nån makt över henne längre och att hon skulle åka till Norge med en annan man. Men också dels att han själv skulle till USA och skulle "hinna" in i USA innan stora drevet satte igång. Vi får väl se om han vinner nästa slag.

2,5 månader kvar till hovrättsförhandlingen. Cirka.
Citera
2020-12-30, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varje mänsklig individ har tre olika sidor, den första 1:a, är personens offentliga sida, den andra 2:e, är personens privata sida och slutligen sagt, den tredje 3:e, är personens hemliga sida.

1 ) En offentlig person, 2 ) en privat person samt 3 ) en hemlig person, MGM har samtliga sidor.

MGM, citat: "Bara jag vet om jag mördat "Soft" .... ni andra kan bara gissa" ... slut citat /

Enligt ovan, MGM:s hemliga person och sida.
Det där citatet har väl varit uppe här tidigare i tråden, tycker jag känner igen det.
Om -säger OM- inte SD är Lenas mördare, så har han ju fel. Mördaren vet ju att i så fall SD inte mördat Lena.

Men lurig är han, SD. Djupt omoralisk också och det alldeles oavsett med vilken måttstock man väljer att [försöka] mäta moral.
Tack och lov har vi inte längre jordiska juridiska straff för omoral, men det hindrar inte att de sociala straffen kan vara minst lika kännbara.

I tråden har det talats om att fysiskt skada SD om han blir slutligt frikänd för mordet på Lena.
Hur ser du JokerMannen på den typ av åtgärder i det här ärendet?

Somliga tycks ju hävda att mordet på Lena kräver ett slags blodsoffer. Annars har man liksom inte visat henne postum respekt. Så ungefär går psalmerna.
Citera
2020-12-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad gäller själva dådet, så är jag säker på att det var väldigt väl planerat sedan mycket länge. Minst sedan hösten 2017, men kanske t o m tidigare. Det var bara NÄR det skulle ske, inte OM. Allt var planerat in i minsta detalj. Alla förklaringar, all städning, undanplock, cykelturer etc. Och tur hade han som en tokig med tanke på en jouråklagare som inte begrep vikten av en rejäl husrannsakan från start.

Att det blev då det blev, den 14 maj 2018 berodde nog dels på att det brann i huvudet på SD när hon skrev att han inte hade nån makt över henne längre och att hon skulle åka till Norge med en annan man. Men också dels att han själv skulle till USA och skulle "hinna" in i USA innan stora drevet satte igång. Vi får väl se om han vinner nästa slag.

Och allt hade kunnat gå åt helvete genom att hon skickat iväg ett litet meddelande till någon dem kvällen som var insatt i hennes mer privata angelägenheter att ”hoppsan här dök SD upp, ska bara kolla vad han vill”. Då hade han varit rätt rökt.

Ja tog kanske tid att beslutet skulle mogna. Övervägde risken att han skulle bli huvudmisstänkt numero uno.

Men pressad var han den här tiden. Åkte ju på akut stressreaktion sen efter häktning. Fick käka psykofarmaka. När den väl kickade in så blev det härligaste sommaren ever. Det är fullt blås i Geo-galleriet. Bästa sommaren! Från 16/6 gasar han och tittar inte i backspegeln. Blir en liten motgång där när insatsstyrkan kickar in dörren men efter några förhör är han uppe på vågen igen. Kan inte knytas till brottsplatsen och martyrar järnet. Han är ditsatt och manipulerad av PS och JR menar han. ”Buhu de fick mig att erkänna att jag var ute och cyklade nära brottsplatsen.”
”Buhu de fick mig att blanda ihop vilken helg det var kvartersloppis, buhu buhu.”

Sen ska han undervisa och mästra (och tokljuga) i tingsrätten. ”Njaa nu måste vi veta vilket år vi pratar om här.”
Citera
2020-12-30, 21:50
Medlem
Citat:
Och allt hade kunnat gå åt helvete genom att hon skickat iväg ett litet meddelande till någon dem kvällen som var insatt i hennes mer privata angelägenheter att ”hoppsan här dök SD upp, ska bara kolla vad han vill”. Då hade han varit rätt rökt.

Ja tog kanske tid att beslutet skulle mogna. Övervägde risken att han skulle bli huvudmisstänkt numero uno.

Men pressad var han den här tiden. Åkte ju på akut stressreaktion sen efter häktning. Fick käka psykofarmaka. När den väl kickade in så blev det härligaste sommaren ever. Det är fullt blås i Geo-galleriet. Bästa sommaren! Från 16/6 gasar han och tittar inte i backspegeln. Blir en liten motgång där när insatsstyrkan kickar in dörren men efter några förhör är han uppe på vågen igen. Kan inte knytas till brottsplatsen och martyrar järnet. Han är ditsatt och manipulerad av PS och JR menar han. ”Buhu de fick mig att erkänna att jag var ute och cyklade nära brottsplatsen.”
”Buhu de fick mig att blanda ihop vilken helg det var kvartersloppis, buhu buhu.”

Sen ska han undervisa och mästra (och tokljuga) i tingsrätten. ”Njaa nu måste vi veta vilket år vi pratar om här.”
Respekten för sittande rätt finns inte i Sverige. Man är du med varandra, den åtalade sitter och småpratar med både åklagare och domare istället för att stå upp och lämna en redogörelse. Kan bara hända här. Snällheten blir rena farsen. Såna som SD kör över alla. Jag hoppas verkligen att HR ifrågasätter hans historier och ser helheten i indicierna, som man SKA (eller BÖR) göra. Eller ska/bör - det är ju inte hugget i sten hur juridiken funkar - men jag hoppas verkligen att det jobbas för brinnande livet bakom lagens kulisser nu och att Hiding har ett stensäkert kort på hand.
Citera
2020-12-30, 21:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, hon hade en otrolig simultankapacitet. Dessutom verkar hon inte gilla tystnad, det kommuniceras hela tiden med någon, utom vid ett fåtal tillfällen.

Jag kollade i JJ:s samtal som hon hade med honom den 14:e. Kan inte hitta något som ger något svar där.
De pratar på morgonen mellan 09:45 - 10:02 då hon går in på Kjell & Co, därefter är nästa samtal först 15:35. Jag kan inte se något i det samtalet som ger något.

Funderar på den andra verksamhet som kommunen hade på adressen: KAA, KAA (Kommunala aktivitetsansvaret)

https://www.skolverket.se/regler-och-ansvar/ansvar-i-skolfragor/kommunernas-aktivitetsansvar-for-ungdomar

Nu verkar denna verksamhet inte gälla asylsökande ungdomar. Vad var det nu Lena jobbade exakt med? Var det ensamkommande?
Citera
2020-12-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Bara en liten fråga:
Hur kunde mördaren, oavsett vem det var, i detalj planera att nån med en sällsynt skarp schäfer/amstaff/rottweiler skulle välja att INTE gå den vägen med vofsingen vid just den tidpunkten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in