2020-12-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Eller så går spåret på andra hållet Från vägen och in
Ja, tänk om det är så att han blivit avsläppt av en bil där.
Citera
2020-12-30, 21:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viik
Ja, tänk om det är så att han blivit avsläppt av en bil där.

Hmm , jao ...då får vi in den där timmen som ingen vet vad han gjort ....

(Spekulation)
Citera
2020-12-30, 21:34
Medlem
Ok.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffen12
Det var inget klädesplagg.
Citera
2020-12-30, 21:43
Medlem
Känns så skumt att så många letat men att han ändå inte återfunnits Finns det någon möjlighet att den här killen håller sig undan frivilligt? Tröttnat på Ljungby/ dem där hemma? Tagit sig till kompisar på annan ort eller så? Han var ju precis i den åldern när man kan vilja byta sig loss och samtidigt är tillräckligt barnslig för att göra en sån sak som att hålla sig undan om man är sur och förbannad.
Citera
2020-12-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Känns så skumt att så många letat men att han ändå inte återfunnits Finns det någon möjlighet att den här killen håller sig undan frivilligt? Tröttnat på Ljungby/ dem där hemma? Tagit sig till kompisar på annan ort eller så? Han var ju precis i den åldern när man kan vilja byta sig loss och samtidigt är tillräckligt barnslig för att göra en sån sak som att hålla sig undan om man är sur och förbannad.

Absolut lite konstigt att han inte hittats men konstigare saker har hänt.

Senast jag engagerade mig i ett försvinnande var också en väldigt utdragen insats där flera tusen engagerade sig.
(Bengt utanför Höganäs om någon kommer ihåg)
Han hittades nästan ett år senare ca 50m från en gångstig där både Mp, polis och spårhundar hade varit i flera omgångar veckorna efter försvinnandet.

Det är svårt att hitta en liggande person i kuperad terräng, jag var själv uppe i skogen vid Tutaryd igår och det är snårigt på sina ställen och även väldigt många stenar, rotvältor, diken och på sina ställen är det som små fåror/åsar med mycket blåbärsris dessutom, i sådan terräng måste man nästan råka trampa på personen för att ha en chans att hitta den.
Så om han finns där uppe kan det komma att ta lång tid trots stora insatser är jag rädd.

Vill inte vara nedslående På något sätt men måste även tillägga att i fallet Bengt hade vi till slut ett bra mycket mer avgränsat område att förhålla oss till än vad vi har här och terrängen var inte heller lika otillgänglig som den runt Tutaryd.
Citera
2020-12-30, 22:46
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quraw

Senast jag engagerade mig i ett försvinnande var också en väldigt utdragen insats där flera tusen engagerade sig.
Han hittades nästan ett år senare ca 50m från en gångstig där både Mp, polis och spårhundar hade varit i flera omgångar veckorna efter försvinnandet.

Det är svårt att hitta en liggande person i kuperad terräng, jag var själv uppe i skogen vid Tutaryd igår och det är snårigt på sina ställen och även väldigt många stenar, rotvältor, diken och på sina ställen är det som små fåror/åsar med mycket blåbärsris dessutom, i sådan terräng måste man nästan råka trampa på personen för att ha en chans att hitta den.
Så om han finns där uppe kan det komma att ta lång tid trots stora insatser är jag rädd.

Vill inte vara nedslående På något sätt men måste även tillägga att i fallet Bengt hade vi till slut ett bra mycket mer avgränsat område att förhålla oss till än vad vi har här och terrängen var inte heller lika otillgänglig som den runt Tutaryd.

Visst är det väl väldigt lätt att bli nerkyld och köldskadad om en person ger sig ut tunnklädd ?

Hur länge har man på sig tidsmässigt innan det är riktigt illa ?
Har du någon aning ?
Citera
2020-12-30, 22:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden

Jo man hoppas ju på att så är fallet för då finns ju ett hopp om att allt blir bra
Citera
2020-12-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Visst är det väl väldigt lätt att bli nerkyld och köldskadad om en person ger sig ut tunnklädd ?

Hur länge har man på sig tidsmässigt innan det är riktigt illa ?
Har du någon aning ?

Vet inte tyvärr och det var orimligt svårt att hitta något vettigt på Google Angående det, någon annan kanske Vet eller är bättre på att söka?

Min gissning i alla fall.
Utan jacka och skor i 0-5 grader skulle jag tippa på att man har högst någon timme innan det är riktigt kritiskt.
Med rätt kläder och förutsatt att man håller sig torr kan man nog klara sig hur länge som helst.
Citera
2020-12-30, 23:36
Medlem
Ok, ja det kan vara så.
Citat:
Ursprungligen postat av Quraw

Citera
2020-12-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Riskabel plats men det känns som att de har sökt igenom ån och att han borde ha hittats om han var där.
Är du dum i hela huvet?
Han kan ligga var som helst i ån, helt omöjligt att hitta honom innan kroppen svällt och flutit upp. Jag ger det 99% sannolikhet att han ligger i ån.

För övrigt sitter idiotkärringarna och hoppas på "medium"
https://m.facebook.com/story.php?sto...6&id=611849115
Citera
2020-12-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Jag tror fortfarande att han, på väg tillbaka, till Ågardsvägen korsar Ågårdsbron. Behöver pissa och kliver över räcket vid en av de ställen där folk brukar stå och meta. Finns 3-4 på bron. Sedan har han vinglat till och ramlat i. Just vid Ågårdsbron upplever jag att vattnet är mer strömt än på andra platser i ån.
Så har strömmen dragit ner honom, så han fastnat i något vid botten. P.g.a. kylan så har inte kroppen svällt och därför stannar den kvar.
Min bild på Ågårdsbron (borde gå att zooma)
Mycket möjligt.
Citera
2020-12-31, 00:02
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Tror inte att M:s intentioner var att dra hem.. Han hade stämt träff med nån /några i anslutning till klotvägsfesten... Därav avsaknad av digitala spår.. Komma hem Påverkad.. mamma å BS skulle få spader. Bättre å låtsas vara kvar med brorsan på Ågårdsvägen. Lämna telefon m m planerat. Känns det som.
Också tänkt så. Mamman har berättat i intervju att hon ”spårade” sönerna o det visste såklart M. Mamma hade kikat på kvällen och känt sig nöjd över att han ”var där han skulle var”. Men det var bara telefonen som var där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in