Citat:
Ursprungligen postat av
noden
Känns så skumt att så många letat men att han ändå inte återfunnits Finns det någon möjlighet att den här killen håller sig undan frivilligt? Tröttnat på Ljungby/ dem där hemma? Tagit sig till kompisar på annan ort eller så? Han var ju precis i den åldern när man kan vilja byta sig loss och samtidigt är tillräckligt barnslig för att göra en sån sak som att hålla sig undan om man är sur och förbannad.
Absolut lite konstigt att han inte hittats men konstigare saker har hänt.
Senast jag engagerade mig i ett försvinnande var också en väldigt utdragen insats där flera tusen engagerade sig.
(Bengt utanför Höganäs om någon kommer ihåg)
Han hittades nästan ett år senare ca 50m från en gångstig där både Mp, polis och spårhundar hade varit i flera omgångar veckorna efter försvinnandet.
Det är svårt att hitta en liggande person i kuperad terräng, jag var själv uppe i skogen vid Tutaryd igår och det är snårigt på sina ställen och även väldigt många stenar, rotvältor, diken och på sina ställen är det som små fåror/åsar med mycket blåbärsris dessutom, i sådan terräng måste man nästan råka trampa på personen för att ha en chans att hitta den.
Så om han finns där uppe kan det komma att ta lång tid trots stora insatser är jag rädd.
Vill inte vara nedslående På något sätt men måste även tillägga att i fallet Bengt hade vi till slut ett bra mycket mer avgränsat område att förhålla oss till än vad vi har här och terrängen var inte heller lika otillgänglig som den runt Tutaryd.