• 1
  • 2
2020-12-30, 20:00
Medlem
MinnaLinnas avatar
Hej
Jag har den 28 december fått en insättning på mitt konto , märkt julklapp.
Mycket snällt, men kan jag ta reda på VEM?
Har ringt de jag vet/tror har mitt kontonummer men ingen känns vid denna gåva?
Citera
2020-12-30, 20:04
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinnaLinna
Hej
ring bankski
Citera
2020-12-30, 20:10
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Hej

Om ingen av dina vänner skickat nånting så kan det vara nån stackare som skickat fel. Tänk inte äns tanken på att behålla pengarna för då kan det gå till fogden. Se till att ha summan kvar på ditt konto så du inte blir betalningskylldig.
Citera
2020-12-30, 20:15
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
ring bankski

Kan man få veta då vem som skickat?
Citera
2020-12-30, 20:17
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Om ingen av dina vänner skickat nånting så kan det vara nån stackare som skickat fel. Tänk inte äns tanken på att behålla pengarna för då kan det gå till fogden. Se till att ha summan kvar på ditt konto så du inte blir betalningskylldig.

Tanken har inte ÄNS slagit mig, vill ju bara veta vem som skickat pengarna!?
Citera
2020-12-30, 20:21
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Tanken har inte ÄNS slagit mig, vill ju bara veta vem som skickat pengarna!?

Ring runt till alla dina vänner och släkt om ingen skickat så är det ett misstag.
Citera
2020-12-30, 20:22
Medlem
Fråga på banken men tänk på att det är afton imorgon så det kan hännda att den har stängt!!
Citera
2020-12-30, 20:24
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ring runt till alla dina vänner och släkt om ingen skickat så är det ett misstag.

Det har jag gjort, inte många som har mitt kontonummer, men hur jag skulle kunna bli betalningsskyldig begriper jag inte. Om jag av misstag skickar 200 till dig, som egentligen skulle skickas till en annan person, HUR bevisar jag det?
Citera
2020-12-30, 20:25
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m1456r78
Fråga på banken men tänk på att det är afton imorgon så det kan hännda att den har stängt!!

Det har de säkert!
Citera
2020-12-30, 20:29
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Det har jag gjort, inte många som har mitt kontonummer, men hur jag skulle kunna bli betalningsskyldig begriper jag inte. Om jag av misstag skickar 200 till dig, som egentligen skulle skickas till en annan person, HUR bevisar jag det?

Det hände faktiskt mig en gång jag fick som ungdom in en summa pengar som jag inte skulle ha, vi hade samma namn och nästan samma konto nr. Personen som skickat pengarna ringde till banken han hade skrivit en siffra fel. Banken skickade typ en räkning till mig och ett hot om att jag inte löste situationen så går de vidare.

Idag kan nog banken göra så att det blir minus på ditt konto.
Citera
2020-12-30, 20:32
Medlem
y.ys avatar
Endast i undantagsfall kan en mottagare ha rätt att behålla pengar som hamnat på kontot av misstag. Det förutsätter i så fall att du var i god tro, det vill säga att du inte insåg, eller inte ens borde ha insett, att pengarna inte var avsedda för dig. Dessutom ska du ha hunnit förbruka pengarna. Sådana situationer är ovanliga.

Är det inte en abnorm summa, eller så att du inte är kristen borde det gå att hävda god tro i detta fall. Och skynda såklart göra slut på de så de inte kan krävas åter
Citera
2020-12-30, 20:33
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Det hände faktiskt mig en gång jag fick som ungdom in en summa pengar som jag inte skulle ha, vi hade samma namn och nästan samma konto nr. Personen som skickat pengarna ringde till banken han hade skrivit en siffra fel. Banken skickade typ en räkning till mig och ett hot om att jag inte löste situationen så går de vidare.

Idag kan nog banken göra så att det blir minus på ditt konto.

Ja handlar inte om en jättesumma, så jag kan betala tillbaka om det är aktuellt, vill mer veta VEM som skickat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in