2020-12-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men varför kunde inte det vara M som skrek på hjälp just för att han blivit indragen i just en bil ??
Kanske just där spårhunden Sonja slutade tvärt ,,,,

Eller så går spåret på andra hållet Från vägen och in
Citera
2020-12-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quraw
Tror inte det.
Om detta rörde sig om gamla skulder så hade både M och familjen fått påtryckningar angående det en längre tid redan för det är ganska dåliga affärer att helt utan vidare få en gäldenär att försvinna.
Ett rimligare scenario om sådana skulder är inblandade är ju att han medvetet håller sig undan.

Dessutom brukar väl killar i den åldern som har skulder snarare få erbjudande om att jobba av skulden Pga låga straff, lättövertalade osv, det är mer folk utan kontakter/kunskap eller något annat av värde som är i 30+ åldern som behöver oroa sig på riktigt.
Känns som att en ostraffad grabb i 17 års åldern har ett större värde i sig än de futtiga tusenlappar han skulle ha hunnit dra på sig i skulder.

(Min uppfattning, inte särskilt insatt egentligen)
Ponera att han nyss fått uppdrag att vara springpojke åt några. Var i Ljungby skulle dessa ske? Är bmc är inblandade? Ljungby är ju knutpunkt.. Säkert för narkotika också. Långtradarsovplatser? Märkte häromdan på en ny nattöppen mack i gbg att mopedkillar stod vid inhägnade långtradarparkeringen kl 03:00 pånatten.. Reagerade på det dock i efterhand..
Citera
2020-12-30, 16:45
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
I dagens Smålänningen , säger polisen att sannolikheten att Mattias finns i Lagaån är liten , med tanke på det massiva söket där
Och någon annan har sagt så här i samma tidning:
"– Vatten rör på sig och så länge en person inte är funnen går det att söka mer, säger Robert Folkstrand, en av de ideella i EFP (Efterforskning försvunnen person), Sverige."

Jag tror polisen har fel. Förra helgen var jag i Ljungby och kollade. Lagan är väldigt rak med djupfåra några hundra meter nerströms. Sen bildar det en "S-kurva" en bit neråt Skinnarvägen.
Tror att en kropp kan driva dit men inte längre. Där var otroligt mycket grenar och träd i vattnet
Tyckte det stod Högarör på en skylt och där var kohagar som gick ner till vattnet.
Om han trillat i Lagan och kroppen inte fastnar på något skräp eller grenar i samhället så tror jag han hittas vid "S-kurvan"
Citera
2020-12-30, 16:46
Medlem
Repösa, var det inte där man hittat ett klädesplagg!
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffen12
Ropet på hjälp kom i närheten av Replösa, när E & D var ute och letade efter M.
Enligt tidigare uppgifter så ska fler vittnen ha hört ropet på hjälp men polisen har avfärdat det. Läste något om att polisen menat att det kom från någon person i en bil och inte hör samman med M och hans försvinnande.

Står längre bak i tråden. Gissningsvis första dagarna efter försvinnandet
Citera
2020-12-30, 17:26
Medlem
Hur var det med sommarstugan som brann kort efter M:s försvinnande? 7 december brann en sommarstuga ner om jag inte minns fel. Hoppas att en grundlig teknisk undersökning gjorts.
Citera
2020-12-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffen12
Ropet på hjälp kom i närheten av Replösa, när E & D var ute och letade efter M.
Enligt tidigare uppgifter så ska fler vittnen ha hört ropet på hjälp men polisen har avfärdat det. Läste något om att polisen menat att det kom från någon person i en bil och inte hör samman med M och hans försvinnande.

Står längre bak i tråden. Gissningsvis första dagarna efter försvinnandet

När var de där? Hur , och vilken väg tog de? När kom anmälan in till polisen?
Citera
2020-12-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Min tanke också

Precis!
Citera
2020-12-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Ponera att han nyss fått uppdrag att vara springpojke åt några. Var i Ljungby skulle dessa ske? Är bmc är inblandade? Ljungby är ju knutpunkt.. Säkert för narkotika också. Långtradarsovplatser? Märkte häromdan på en ny nattöppen mack i gbg att mopedkillar stod vid inhägnade långtradarparkeringen kl 03:00 pånatten.. Reagerade på det dock i efterhand..

Moppepojkarna tillhör nog det där nerskrapet av folk som sysslar med kapellskärningar.

Till nästa gång- tipsa polisen istället för att låta fantasin skena iväg.
Citera
2020-12-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Repösa, var det inte där man hittat ett klädesplagg!

Det var inget klädesplagg.
Citera
2020-12-30, 19:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Hur var det med sommarstugan som brann kort efter M:s försvinnande? 7 december brann en sommarstuga ner om jag inte minns fel. Hoppas att en grundlig teknisk undersökning gjorts.

Håller med dej
Citera
2020-12-30, 19:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Eller så går spåret på andra hållet Från vägen och in

Menar Du att bilen kört in ,mött upp M och vänt och kört ut igen ,eller ?
För hunden Sonja spårar ju bara där just han har gått ...
Citera
2020-12-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Wernamo Bmc säljer väl droger i Ljungby. Enligt vad jag läst i tråden hade M drogrelaterade problem.
Kopplingen till Wernamo Bmc ... Sedan de hade klubblokal i Ljungby och deras möjliga "springpojke".
Alltså bör dessa Bmc grillas ordentligt.. Någon som kan fota/filma dessa Bmc Wernamo ?
Eller kan vi samla ett gäng som undersöker dem dygnet runt med telefonavlyssning ?? Samt kameraövervakning ??

Själv har jag fått den uppfattningen att han inte hade problem med droger. Att han testat absolut, men problem?

Vem skulle övervaka Bmc tänker du? Och varför? Du känner inte till den världen så bra antar jag.. Tvivlar starkt på att du skulle lyckas få fram någon som helst användbar information genom avlyssning, det funkar sällan så.

Det är ju bara googla så får du fram bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in