2020-12-30, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Händer för jämnan på krogen, men då är det alkohol med i bilden. Det är lite skillnad ifall du besöker ett fik, det är en helt annan miljö där jag verkligen förstår att kvinnor i Hedemora tar extra illa vid sig.

Träffar man några hundra kunder varje dag så kommer man att träffa någon varje vecka
som "tror han är charmig och tror att han är något".
Stör hon sej lätt på människor får hon byta arbete.

Vänsterpartierna har orsakat mansöverskott från länder där det inte är tabu att vara rakt på sak
och sex mot betalning anses normalt.
Citera
2020-12-30, 18:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Träffar man några hundra kunder varje dag så kommer man att träffa någon varje vecka
som "tror han är charmig och tror att han är något".
Stör hon sej lätt på människor får hon byta arbete.

Vänsterpartierna har orsakat mansöverskott från länder där det inte är tabu att vara rakt på sak
och sex mot betalning anses normalt.
Är det normalt att antyda människor som har hederligt jobb att dem ska bli köpta?

Att det finns prostituerade och att pedofili är vanligt och ganska fritt från tabu (i vissa kretsar) i MÖ är väl känt, men att det du beskriver skulle vara mer regel än undantag tvivlar jag starkt på. Däremot förs det ju ett lågintensivt krig mot Sverige, och detta kan ju ses som ett sådant exempel, degradera urinvånarna och vinn mark.
Citera
2020-12-30, 18:48
Medlem
ENTPs avatar
Valresultat Hedemora 2018

Moderaterna 17%
Centerpedofilerna 15,6%
Liberalerna 2,3%
KD 3%
Al-Social Demokraturerna Inshallah Roten Till Problemet Som Tråden Handlar Om 28,7%
Vänsterpartiet 5,5%
MP 2,3%
Sveridedemokraterna 13,3%
FI 0,2%
Kommunlistan (?) 12,1%
Övriga 0,1%

Som jag ser det så röstade man medvetet för att det här och långt värre saker ska hända, vänta ni bara kära hedemoriter snart så får ni nog en alldeles egen solna style kulturberikning era jävla idioter.
Citera
2020-12-30, 18:51
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kvinnor inom serviceyrken i Hedemora vittnar om någon slags kultur där männen ser dem som sexuella objekt som det är fritt fram att sexuellt trakassera. Män som stalkar butiksbiträden och lär sig deras arbetsmönster och väntar på dem när de ska hem. Sexuella kommentarer i samband med köp med mera.
"Allt började med Malin Olenius, som driver Wienerkonditoriet i Hedemora. Hon var först med att bryta tystnadskulturen när hon i somras på ett branschmöte larmade om männens beteende – och trädde fram som visselblåsare.

– Hur folk skulle reagera, det var det jag var mest rädd för. Det var också därför jag inte ville berätta hur mycket som helst först. Det är ju mina kunder jag pratar om."
https://www.expressen.se/nyheter/malin-28-larmade-man-ville-kopa-henne/

Jag har aldrig besökt Hedemora. Jag bara får bilden av att det är en håla med stort mansöverskott, många lågutbildade och många som åker Volvo 740. Köper man några wienerbröd på konditoriet är det självklart att fråga "ingår lilla fröken i köpet?" med ett följande "HÖ HÖ HÖ!!". En tidigare blomstrande industristad, men jag gissar att de flesta industrier är nedlagda nu och att huvudsysselsättningen är att gå på A-kassa om man är man. Kvinnor jobbar nog främst inom vård och omsorg eller på ICA. Tjejer med möjligheter har flyttat till större städer och kvar är lågutbildade kvinnor och män. De som har läst en bok bortsett från de obligatoriska i skolan är lätträknade.

Stämmer min bild? Hur kan det annars bli så här i Hedemora? Är det här typiskt gamla brukssamhällen och industriorter där stora arbetsgivare slagit igen?

Vore ju bra om du ens läser det du länkar till jävla bonde. Hur får du fortfarande en bild utav det du skriver när det går att läsa att det är svartskallar det handlar om?
Citera
2020-12-30, 19:19
Medlem
Rejält och bra gjort av Malin. Skam över Hedemora! Tycker sheriffen i skithålan ska ta i med hårdhandskarna mot dessa fega trakasserier. Annars förtjänar inte skithålan företagare som Malin.
Citera
2020-12-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Är det normalt att antyda människor som har hederligt jobb att dem ska bli köpta?

Att det finns prostituerade och att pedofili är vanligt och ganska fritt från tabu (i vissa kretsar) i MÖ är väl känt, men att det du beskriver skulle vara mer regel än undantag tvivlar jag starkt på. Däremot förs det ju ett lågintensivt krig mot Sverige, och detta kan ju ses som ett sådant exempel, degradera urinvånarna och vinn mark.

Det räcker med att åka till Danmark så är det inte en stor grej att fråga om någon vill
ha en sugardaddy, dock så anses det ofint vid helt fel tillfälle.
Prostitution är lagligt i alla dom engelskspråkiga länderna Australien,Storbritanien ,Nya Zeeland, Danmark, Belgien,Tyskland mfl.

I Storbritanien så ska man vara trevlig och småprata lite det hör till kulturen att man ska vara verbal.
Kvinnor fostras inte heller inte in att vara petnoga i andra länder och att dom har speciella rättigheter
på samma sätt.

Sätt en äldre kvinna i kassan, sätt inte unga kvinnor som stör sej på att män "tror att dom är charmiga".
Citera
2020-12-30, 19:30
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Det räcker med att åka till Danmark så är det inte en stor grej att fråga om någon vill
ha en sugardaddy, dock så anses det ofint vid helt fel tillfälle.
Prostitution är lagligt i alla dom engelskspråkiga länderna Australien,Storbritanien ,Nya Zeeland, Danmark, Belgien,Tyskland mfl.

I Storbritanien så ska man vara trevlig och småprata lite det hör till kulturen att man ska vara verbal.
Kvinnor fostras inte heller inte in att vara petnoga i andra länder och att dom har speciella rättigheter
på samma sätt.

Sätt en äldre kvinna i kassan, sätt inte unga kvinnor som stör sej på att män "tror att dom är charmiga".
Vid helt fel tillfälle, blir det någonsin rätt tillfälle när man betalar varor att fråga detta till kassörskan?

Är du lite chauvinistiskt ironisk nu, eller är du allvarlig med sista meningen?

Prostitution är lagligt även i Sverige, olagligt att köpa dock. Eller menade du att det är i sin ordning att göra olämpliga sexistiska inviter mot kvinnor i de länder du listar?

PS. det är inte småprat att fråga om man får köpa en kvinna. Även Sverige har god ton bekommande småprat om man bara ger sig manken till och inte bara hänger med tonåringar.

Edit: givet intressant som inte lyfts fram är etniciteten på de omtalade kunderna.
Senast redigerad av GoUoD 2020-12-30 kl. 19:40.
Citera
2020-12-30, 19:46
Medlem
Citat:

Så den unga kvinnan som driver kondiset ska inte få stå i kassan? Hon ska anställa äldre kvinnor för det?
Helt klart nu att det är män som du som är problemet, din lilla islamistkramare.
Citera
2020-12-30, 19:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kvinnor inom serviceyrken i Hedemora vittnar om någon slags kultur där männen ser dem som sexuella objekt som det är fritt fram att sexuellt trakassera. Män som stalkar butiksbiträden och lär sig deras arbetsmönster och väntar på dem när de ska hem. Sexuella kommentarer i samband med köp med mera.
"Allt började med Malin Olenius, som driver Wienerkonditoriet i Hedemora. Hon var först med att bryta tystnadskulturen när hon i somras på ett branschmöte larmade om männens beteende – och trädde fram som visselblåsare.

– Hur folk skulle reagera, det var det jag var mest rädd för. Det var också därför jag inte ville berätta hur mycket som helst först. Det är ju mina kunder jag pratar om."
https://www.expressen.se/nyheter/malin-28-larmade-man-ville-kopa-henne/

Jag har aldrig besökt Hedemora. Jag bara får bilden av att det är en håla med stort mansöverskott, många lågutbildade och många som åker Volvo 740. Köper man några wienerbröd på konditoriet är det självklart att fråga "ingår lilla fröken i köpet?" med ett följande "HÖ HÖ HÖ!!". En tidigare blomstrande industristad, men jag gissar att de flesta industrier är nedlagda nu och att huvudsysselsättningen är att gå på A-kassa om man är man. Kvinnor jobbar nog främst inom vård och omsorg eller på ICA. Tjejer med möjligheter har flyttat till större städer och kvar är lågutbildade kvinnor och män. De som har läst en bok bortsett från de obligatoriska i skolan är lätträknade.

Stämmer min bild? Hur kan det annars bli så här i Hedemora? Är det här typiskt gamla brukssamhällen och industriorter där stora arbetsgivare slagit igen?
Ingen egentlig bruksort, Dalarnas äldsta stad och mer en handels och tjänstemannastad om än på lite dekis som så många andra små städer. Tingsrätt, skattemyndigheten och polis flyttad till andra orter. I kommunen har dock strukturomvandlingen slagit stenhårt. I det här fallet har vi att göra med vänsterns importerade kelgrisar.
Citera
2020-12-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machinaryinsect
Så den unga kvinnan som driver kondiset ska inte få stå i kassan? Hon ska anställa äldre kvinnor för det?
Helt klart nu att det är män som du som är problemet, din lilla islamistkramare.

Det är oundvikligt att om 10 000 kunder kommer till kaffet varje vecka så kommer ett
fåtal att bete sej på ett icke önskvärt sätt tyvärr.

I tex Albanien var det förbjudet för unga att dejta för komunist partiet, föräldrarna valde vilka dom
skulle gifta sej med.
Många från andra länder är inte vana att festa och dejta.

Ett enkelt sätt att lösa problemet är att sätta en äldre kvinna i kassan.
Att legalisera prostitution är ett sätt när man har orsakat ett mannsöverskott pga invandring,
Folk raggar på fel platser när det inte finns tillgängligt som i övriga europa.
Citera
2020-12-30, 20:02
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ingen egentlig bruksort, Dalarnas äldsta stad och mer en handels och tjänstemannastad om än på lite dekis som så många andra små städer. Tingsrätt, skattemyndigheten och polis flyttad till andra orter. I kommunen har dock strukturomvandlingen slagit stenhårt. I det här fallet har vi att göra med vänsterns importerade kelgrisar.
Tyckte på bilden att hon såg ut att gilla olika eventuellt invandrare.
Citera
2020-12-30, 20:07
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Gruppen invandrare i världen är möjligen något mer överepresenterade inom sexuellt våld än inhemska invånare, men bevisen för detta är nog betydligt vagare, alltså inte speciellt korrekt generalisering.

Människor från de geografiska områdena X, Y eller Z eller från den och den religionen eller med den och den hudfärgen tror jag heller inte på något sätt går bevisa via någon data skulle vara överepresenterade.

.

Av hela texten du skrev så valde jag att citera detta.

Det är väl känd att det finns kulturer, som av en eller annan outgrundlig anledning just är överrepresenterade i förhållande till befolkningen, som sitter inburade för sexuella trakasserier ,övergrepp och våldtäkt. Dessa är också alltid män.

Vad det beror på vet inte jag. Jag vet bara att det finns i så fall en "kultur" som du kan faktiskt börja generalisera på ett annat sätt, genom att du behändigt gör det till ett enhetligt mansproblem.

Och där har vi män ett problem med den sortens generaliserande. Vill du inte fatta det , så är det inte konstigt att så få män vill ställa upp på den feministisk drivna fackförening som enbart driver särintressen.

Är det så konstigt att tredje vågens feminister ses som odrägliga sexister ? Nä, kanske inte. Ni har definitivt förtjänat det, och motståndet är på plats. Det finns inget intresse av jämlikhet längre, det handlar bara om att kapa till sig positioner genom kvinnlig list - att agera offer när så tillfället kräver. För utdelning och för avancemang.

Fattar ni inför vilken backlash ni står inför i framtiden , när feministernas världsbild kokar ner till enbart två val : har du en penis eller inte. För den vägen är på vi väg till. Är det något att vara stolt över ?
Senast redigerad av Opaque 2020-12-30 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in