Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Gruppen invandrare i världen är möjligen något mer överepresenterade inom sexuellt våld än inhemska invånare, men bevisen för detta är nog betydligt vagare, alltså inte speciellt korrekt generalisering.
Människor från de geografiska områdena X, Y eller Z eller från den och den religionen eller med den och den hudfärgen tror jag heller inte på något sätt går bevisa via någon data skulle vara överepresenterade.
.
Av hela texten du skrev så valde jag att citera detta.
Det är väl känd att det finns kulturer, som av en eller annan outgrundlig anledning just är överrepresenterade i förhållande till befolkningen, som sitter inburade för sexuella trakasserier ,övergrepp och våldtäkt. Dessa är också alltid män.
Vad det beror på vet inte jag. Jag vet bara att det finns i så fall en "kultur" som du kan faktiskt börja generalisera på ett annat sätt, genom att du behändigt gör det till ett enhetligt mansproblem.
Och där har
vi män ett problem med den sortens generaliserande. Vill du inte fatta det , så är det inte konstigt att så få män vill ställa upp på den feministisk drivna fackförening som enbart driver särintressen.
Är det så konstigt att tredje vågens feminister ses som odrägliga sexister ? Nä, kanske inte. Ni har definitivt förtjänat det, och motståndet är på plats. Det finns inget intresse av jämlikhet längre, det handlar bara om att kapa till sig positioner genom kvinnlig list - att agera offer när så tillfället kräver. För utdelning och för avancemang.
Fattar ni inför vilken backlash ni står inför i framtiden , när feministernas världsbild kokar ner till enbart två val : har du en
penis eller inte. För den vägen är på vi väg till. Är det något att vara stolt över ?