2020-12-30, 16:49
Medlem
Otroligt att folk kan inbilla sig att man kan byta ut en befolkning och sedan tro att samhället kommer att vara sig likt...De här karlarna håller sina egna kvinnor instängda alternativt invirade i en massa tyger. De kvinnor som Inte döljer sig är fritt villebråd. Nu får alla"Malin" där ute i Sveriges land ta och rösta på ett återvandringsparti.
Citera
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2020-12-30, 17:00
Moderator
Tre trådar om samma ämne sammanfogade // Mod
2020-12-30, 17:04
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Jag tror det.

Om män får bete sig som dom vill, utan att någon säger ifrån då är risken stor att dom faller in i ett beteende av den sorten.

Därför är det viktigt att vi står upp och säger ifrån att SÅ DÄR BETER MAN SIG INTE och om dom inte själva begriper detta, om skammen inte infinner sig då finns det bara en lösning och det är att bli fysiska med dom.
#inteerkvinna
Citera
2020-12-30, 17:06
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag är den förste att stämma i bäcken när det kommer till blatterelaterat beteende och blatterier av alla dess slag, men här är jag helt säker på att detta utövas av alla slags män och små pojkar i denna skitby! Vad är det för små retarderade pojkar i denna by som inte står upp för kvinnor i slika situationer? Vilka, djävla fegisar! Detta är väl utspritt i småbyar och där den huvudsakliga inkomsten är bidrag och har en tyngre industri, eller enkom verkstäder.

Hade jag bott där hade jag satt mitt arsle där så fort tid funnits och verkligen fått småpojkarna att få höra min stämma om de gått över gränsen. Seså, Hedemora-MÄN - ta tag i detta eller förbli de mesar som alla ser er som nu...
Citera
2020-12-30, 17:07
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Och det som folk glömt är varför moderaterna öppnade?!?!?!
Jävligt märkligt fenomen det där.
Sossarna/vänstern krävde att moderaterna skulle gå med på deras krav angående invandring/asyl för att moderaterna skulle få igenom egna motioner.
Men som sagt det har folk ”glömt” och lägger nu skulden på M, trots att sossarna själva efter sitt maktintåg inte direkt gjort något åt att stänga inflödet, snarare har man öppnat upp ännu mer.
Men man kan ju hoppas att folk inte glömt när det är dags att gå till urnorna 2022

Är du helt tappad och historielös? Moderaterna eller rättare sagt Reinfeldt gjorde upp med MP att öppna upp för massinvandring för att straffa de 8% som röstat på SD.

Det handlade bara om att jävlas med SD väljare (och såklart behålla makten med hjälp av MP)

För övrigt har ju kvinnorna i Hedemora bara fått de som de själva röstat på, dvs att "män" kommer till Sverige i överflöd.

För det är väl "män" vi pratar om inte män?
Citera
2020-12-30, 17:37
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
Männen borde betala extra skatt så det kan gå till utbildningar i vett & etikett.

Avskeda männen och anställ bara kvinnor i kommunhuset och inom polismakten.

Män är djur
Korrekt, människor är djur.

Gällande vett och etikett kan jag hålla med dig om att det krävs bättre information kring hur vi beter oss mot varandra generellt i samhället. Det finns, som flera människor påpekat i tråden, även många, många kvinnor som beter sig lika illa, såväl fysiskt som verbalt mot män och även mot varandra. Det varken ursäktar eller förklarar situationen som uppstått i Hedemora, men den intressanta frågan är väl ifall männens beteende i just Hedemora är ett extremt undantag eller inte.

Lite off topic är det väldigt illa att män i så hög grad är passiva när de blir kränkta, eftersom det indirekt rättfärdigar mäns dåliga beteende mot kvinnor. Ingen ska behöva accceptera kränkningar eller känna oro för att verbala kommentarer ska omsättas till handling.
Citera
2020-12-30, 17:45
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Jag blir ju behandlad på samma sätt ofta av kvinnor, underbältes skämt tafsningar mm.
Kvinnor som tränger sej in på toaletten på krogen som frågar om dom får se när jag kissar.
Händer för jämnan på krogen, men då är det alkohol med i bilden. Det är lite skillnad ifall du besöker ett fik, det är en helt annan miljö där jag verkligen förstår att kvinnor i Hedemora tar extra illa vid sig.
Citera
2020-12-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ska vi gissa att en före detta bruksort som Hedemora - med klassiskt Sossestyre - precis som så många andra kommuner sett en "vinst" i att importera en massa svartingar för att "rädda pensionerna"? Och att det är dessa som nu ger sig tillkänna?

Edit: läste artikeln nu. Påstridiga vänförfrågningar, män som vill köpa kvinnorna, män som kallar kvinnorna för "hora" när kvinnorna avböjer, män som sitter med hela familjen och en stund senare antastar kvinnorna... Blatteklockorna slår larm "ganska" hårt...

Ja, det är svinigt beteende om något. Att skämta och flirta lite sexigt är det inget fel på.
Men varit i Hedemora några gånger och tycker att det är bra att blatteradarn utvecklats till klockor. Snart ringer hela landet. Men det har flyttat in många om man säger så.

Var välsignade i Jesu Kristi namn! Amen!
Citera
2020-12-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
-det e ju vita män som beter sig sådär. Ni borde ha lite hyfs!

Brukar också bli antastad av män. Män vill bara ha sex. Framförallt den vita rasistiska mannen.

Förbjud sd och avskeda alla män i kommunen.

män är djur
Jaaa, tjena!
Citera
2020-12-30, 18:23
Medlem
Ken Drydens avatar
Det som gör att jag tror att det handlar om blattar denna gång är att Malin anmäler detta till KOMMUNEN.

I hennes hjärna har synapserna kopplat händelserna kring incidenten på så vis att hon att hon nu tror att det är kommunen som har "ansvar" för det hela, vilket tyder på att det är något asylrelaterat.

Hade det "bara" varit fråga om helt vanligt svineri från lokala dalkarlar så hade hon gått till polisen och ringt Dalademokraten istället.
Senast redigerad av Ken Dryden 2020-12-30 kl. 18:26.
Citera
2020-12-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Arbetat inom service som cafebiträde. Samma sak hände oss flickor bakom disken, DAGLIGEN. Ofta stammisar som tycker att de är skojiga och charmiga, men som uppfattas som slemmiga och med avsaknad av självinsikt
Det är skillnad. Jag är helt övertygad om att det finns mycket klumpiga svenska män, som uppskattar er som mer än vänner, men ingen som helst chans att en mängd av dessa i butiken beskriver vad de vill göra med era kroppar och kallar er horor, som i artikeln. Fanns det någon, så var det en sorglig stackare, som inte motiverar en huvudrubrik i kvällstidningarna. Klantiga män har alltid funnits och kommer att finnas, men potentiella våldtäktsmän, som de som beskrivs, är till allra största delen inte svenskar.

Jag förutsätter att du inkluderar även dessa i gruppen "män".
Citera
2020-12-30, 18:36
Medlem
DvaergensHaemnds avatar
Importerar man grottmänniskor får man följaktligen ett dylikt samhälle. Alsnö stadgar från 1280 har aldrig skyddat kvinnor fullt ut men dagens sexuella våld, nedvärderande och förolämpande vidrigheter i offentlig miljö ÄR i stor utsträckning importerat.

Håll till godo Hedemora
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in