2020-12-30, 15:59
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Du menar att du brukar ragga hårt på barpersonalen? Stalka dom på sociala medier och skriva att du vet var dom bor osv? Kanske även i snabbköpskassan eller hos receptionisten på vårdcentralen?

Skulle aldrig komma på fråga då jag är väluppfostrad och skulle heller inte uppskatta det personligen. Finns däremot gott om drinkluder som låter sig förföras av en hästhandlarplånka.

På samma vis finns det män som likt hundar blir maniskt fäst vid kvinnor när det börjar rycka i painrichen. Förkastligt beteende oavsett.

Tagga ner en smula, vore surt med en hjärtinfarkt såhär till nyåret..
Citera
2020-12-30, 16:00
Medlem
Krocketklubbas avatar
Säg inte det, lite klass och artighet kan ta en långt.
Citera
2020-12-30, 16:07
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Skulle aldrig komma på fråga då jag är väluppfostrad och skulle heller inte uppskatta det personligen. Finns däremot gott om drinkluder som låter sig förföras av en hästhandlarplånka.

På samma vis finns det män som likt hundar blir maniskt fäst vid kvinnor när det börjar rycka i painrichen. Förkastligt beteende oavsett.

Tagga ner en smula, vore surt med en hjärtinfarkt såhär till nyåret..
Men nu var det en tjej som får sexuella inviter på jobbet. Lite skillnad mot för barmiljön där man förväntas ragga.

Tagga ner själv, ingen skulle kunna anklaga mig för att vara feminist. Jag är själv lite av en snuskgubbe, men jag nöjer mig med att fantisera om läckra Malin med dom härliga hallongrottorna.

Tycker det är svinigt att hålla på att snuska sig med stalkning och att köpa sex av en tjej som jobbar. Ingen gentlemannastil alls! Och var är Malins snubbe och andra vettiga masar i Hedemora? Dom borde gå man ur huse och ge kvinnofridsstörarna kompanistryk!
Citera
2020-12-30, 16:07
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Tror det handlar om män som inte kan tolka kvinnans signal. Och inte kan kontrollera sig.

Finns många här som startar trådar "kassa kvinnan sa hej/ha en fortsatt trevlig dag"
Är hon intresserad??? Ska jag ta kontakt med henne???

Till er det är deras jobb att va trevligt, hon vill inte knulla

De flesta kvinnor vill knulla, men inte med vem som helst. Jag har själv raggat upp två lokala kassörskor. Visserligen skedde detta utanför arbetstid, men nog hade de flirtat med mig när jag handlade, vilket jag då tolkade som att de bara var serviceminded.

Det är alltså ingen orimlig tanke att leendet från butiksbiträdet betyder ”min bäver behöver stock”, däremot så har de flesta som tror att det gäller just deras stock, fel. Säkert hade det också gått annorlunda för mig om jag hade dragit mina repliker i kassan. Även med halva inne krävs det ju viss finess om du vill pula in resten.
Citera
2020-12-30, 16:08
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telgetoka
Undertecknad har allt arbetat i en liten butik på landsbygden i en avsides del av landet under en kort period i hennes unga dagar när hon var sitt allra sötaste och piggaste jag.

Kan instämma i det kvinnan i artikeln pratar om. Kunder som skickar vänförfrågningar på sociala medier, som tar ens trevlighet som inviter, som dröjer sig kvar i butiken.

Och vet ni vad, det var svenska män!

Svenska män 20-40 år äldre än Telgetoka som skulle vara lite skojiga och flörtiga på sitt egna otäcka lilla vid, inte alls charmant.

Telgetokas analys av det här var ett de blev förtrollade över att en sån söt tjej var så trevlig mot dem, så förtrollade att de inte förstod att trevligheten ingick i arbetsuppgiften (för att det är ens jobb i en servicebransch) och jag ville göra chefen nöjd.

Det fanns många asylsökande på den här orten också, av dom utsattes jag aldrig för något opassande. True story!

Med vänlig hälsning,
Telgetoka

Arbetat inom service som cafebiträde. Samma sak hände oss flickor bakom disken, DAGLIGEN. Ofta stammisar som tycker att de är skojiga och charmiga, men som uppfattas som slemmiga och med avsaknad av självinsikt
Citera
2020-12-30, 16:09
Medlem
Det blir extra komiskt när kommunpolitikern Kristina Lundgren (C) i artikeln klagar ”Jag tycker det är avskyvärt”. Konsekvenstänk = 0. Som man bäddar får man ligga. C, MP vill ju ha ännu fler kulturberikare hit. Synd bara att andra drabbas som tjejen i artikeln.
Citera
2020-12-30, 16:13
Medlem
Vilka sitter på kafé hela dagen? Ja, inte är det Kalle eller Johan ivf. Hon har säkert själv röstat för att införliva nya kulturer i Sverige och får då även skylla sig själv för att hon blir berikad av nya sedvanor. Som man bäddar får man ligga. Men som vanligt är kvinnor alltid offer och aldrig själv ansvariga för följderna av de beslut de själv fattar!
Senast redigerad av KamratBlue 2020-12-30 kl. 16:27.
Citera
2020-12-30, 16:19
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
aha, tack för det. Ett belägg på att problemet existerar ÄVEN bland svenska män.

Män som inte förstår skillnaden mellan baren dit man faktiskt går för att ragga och bli raggad, respektive en helt neutral arbetsplats, som normalt är en fredad zon. Där man kanske lär känna varandra lite lätt, men inte mer.
Men det är en välkänd sanning. Många män har svårt att se skillnaden mellan normal vänlighet, och sexuell invit.

Ååå andas..

Förstår att det är frustrerande att vara singel under en lång period men det tänker jag inte ta hänsyn till nu. Din aggressiva ton är fruktansvärt osexig och den talar för sig och emot ditt kärleksliv. Att det finns män, av alla slag, oavsett hudfärg och etnicitet som inte kan föra sig i sociala sammanhang är dock en korrekt analys. Bra jobbat!

Beteendet är givetvis oacceptabelt och jag skulle inte heller uppskatta det personligen. Arbetsplats är definitivt of limits. Dock extremt vanligt med både män och kvinnor som slickar och suger sig uppåt i den sektorn. Att med still och finess söka kontakt tycker jag dock är ok.

Helt korrekt även där. Det är väldigt svårt att avgöra vad som är vänligt bemötande eller en sexuell invit. Men det finns både MÄN och KVINNOR som blir maniska när dom blir förälskad i någon och i och med det tappar allt förstånd.

Mina föräldrar träffades när pappa jobbade i bar och det är jag glad för så här i efterhand. Tänk så många män hon avhyste, HELT PÅ EGEN HAND, innan farsan kom in i bilden. Det har var på slutet på 60-talet. Hon var vacker och stenhård redan då
Citera
2020-12-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Kan tänka mig att många män inte tänker på vad de egentligen säger alla gånger och hur det tas emot av mottagaren. Hade t.ex en arbetskollega som var ganska flitig att kommentera städerskorna på ett "oskyldigt" men ändå plumpt sätt. Det kunde vara kommentarer "I see it´s wet and slippery in here, nice!" om han kom in på sitt kontor samtidigt som städerskan var där. Tror inte att han var den enda hon fick kommentarer från och självklart blir det tröttsamt i längden.

Det blir dock lite värre om män väntar ute vid nån kvinnas bil eller utanför någons hem, då är det ett riktigt sjukt beteende som borde gå att lösa rättsligt. Som tur är tror jag inte att det är något Malin råkat ut för överdrivet många ggr och jag tror att det rör sig om ett väldigt begränsat antal män som passerar den gränsen.

Tuffingarna som skriver här skulle väl förmodligen inte våga tala med en kvinna irl men sett till vad de skriver inser man att det finns män som negligerar problemet och tycker att det är överdrivet med utgångspunkten att de själva kan bete sig eller möjligtvis saknar självinsikt.

Det är säkert ingen som vill Malin något illa men säkert en del som inte begriper att de beter sig jävligt illa. Som Malin själv säger är det 2020 och då tycker man att folk borde lärt sig att bete sig. Tack och lov tror jag kommande generationer kommer vara betydligt bättre på att visa respekt för medmänniskor då det pratas om detta i skolorna betydligt mer idag än t.ex på min tid.

Jag blir ju behandlad på samma sätt ofta av kvinnor, underbältes skämt tafsningar mm.
Kvinnor som tränger sej in på toaletten på krogen som frågar om dom får se när jag kissar.

Varför blir inte män lika upprörda och provocerade, är det en biologisk instingt som gör att kvinnor
upplever känslorna annorlunda.

Är det porren som kvinnor nu lätt kan se pga internet som gör dom stressade och
dom känner att dom tappar kontrollen över mäns sexualitet, är det själva orsaken till den här aktivismen.

Ska jag polisanmäla min gamla ofräsha moster som kramat mej utan att fråga 5000 gånger och
även omotiverat undersökte min röv i jakt på "utslag" när jag var 12 år.
Ska man samla i hop ett gäng och spöa skiten ur henne?
Citera
2020-12-30, 16:27
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Men nu var det en tjej som får sexuella inviter på jobbet. Lite skillnad mot för barmiljön där man förväntas ragga.

Tagga ner själv, ingen skulle kunna anklaga mig för att vara feminist. Jag är själv lite av en snuskgubbe, men jag nöjer mig med att fantisera om läckra Malin med dom härliga hallongrottorna.

Tycker det är svinigt att hålla på att snuska sig med stalkning och att köpa sex av en tjej som jobbar. Ingen gentlemannastil alls! Och var är Malins snubbe och andra vettiga masar i Hedemora? Dom borde gå man ur huse och ge kvinnofridsstörarna kompanistryk!

Du raggar inte på bartendern(den personen som arbetar), oavsett kön, då blir det inga drinkar och anabolaroger kastar ut dig.

Jag är kolugn, inga problem. Fick lite vibbar av dig men svårt att placera. En eloge till dig att du kan behärska dig

Helt eniga på det sista stycket.
Citera
2020-12-30, 16:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2020-12-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Arbetat inom service som cafebiträde. Samma sak hände oss flickor bakom disken, DAGLIGEN. Ofta stammisar som tycker att de är skojiga och charmiga, men som uppfattas som slemmiga och med avsaknad av självinsikt

Då måste du ju byta arbete, det finns andra jobb som passar dej bättre.
Det är som att ta arbete som bonde och sedan gnälla över att det luktar skit.
Du har valt fel jobb och ska inte arbeta med människor.
Män blir också utsatta för underbältes skämt och en kvinna på en krog jag arbetade på
ville pierca min kuk, svenska kvinnor anser sej ha rätt att störa sej på allt och sura.

Problemet sitter nog i dej som stör dej på andra människor.
Svenska kvinnor i dag anser att allt ska anpassas efter deras önskemål, och blir aldrig nöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in