Citat:
Ursprungligen postat av
Silverfiskarna
Kan tänka mig att många män inte tänker på vad de egentligen säger alla gånger och hur det tas emot av mottagaren. Hade t.ex en arbetskollega som var ganska flitig att kommentera städerskorna på ett "oskyldigt" men ändå plumpt sätt. Det kunde vara kommentarer "I see it´s wet and slippery in here, nice!" om han kom in på sitt kontor samtidigt som städerskan var där. Tror inte att han var den enda hon fick kommentarer från och självklart blir det tröttsamt i längden.
Det blir dock lite värre om män väntar ute vid nån kvinnas bil eller utanför någons hem, då är det ett riktigt sjukt beteende som borde gå att lösa rättsligt. Som tur är tror jag inte att det är något Malin råkat ut för överdrivet många ggr och jag tror att det rör sig om ett väldigt begränsat antal män som passerar den gränsen.
Tuffingarna som skriver här skulle väl förmodligen inte våga tala med en kvinna irl men sett till vad de skriver inser man att det finns män som negligerar problemet och tycker att det är överdrivet med utgångspunkten att de själva kan bete sig eller möjligtvis saknar självinsikt.
Det är säkert ingen som vill Malin något illa men säkert en del som inte begriper att de beter sig jävligt illa. Som Malin själv säger är det 2020 och då tycker man att folk borde lärt sig att bete sig. Tack och lov tror jag kommande generationer kommer vara betydligt bättre på att visa respekt för medmänniskor då det pratas om detta i skolorna betydligt mer idag än t.ex på min tid.
Jag blir ju behandlad på samma sätt ofta av kvinnor, underbältes skämt tafsningar mm.
Kvinnor som tränger sej in på toaletten på krogen som frågar om dom får se när jag kissar.
Varför blir inte män lika upprörda och provocerade, är det en biologisk instingt som gör att kvinnor
upplever känslorna annorlunda.
Är det porren som kvinnor nu lätt kan se pga internet som gör dom stressade och
dom känner att dom tappar kontrollen över mäns sexualitet, är det själva orsaken till den här aktivismen.
Ska jag polisanmäla min gamla ofräsha moster som kramat mej utan att fråga 5000 gånger och
även omotiverat undersökte min röv i jakt på "utslag" när jag var 12 år.
Ska man samla i hop ett gäng och spöa skiten ur henne?