2020-12-30, 11:53
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
De som fortfarande kallar sig feminister har gjort det och jo, det är generellt eftersom en majoritet av dem är feminister.
Det finns brudar som gillar män som vet vad de vill ha. De kallar det "passionerat".
Det finns brudar som går igång på att bli dissade, förnedrade osv också.
Precis som det finns brudar som gillar dickpicks och skickar nakna bilder på sig själv också i retur.

Kan vi sluta se dem som offer hela tiden?
Tror att det finns en hel del kvinnor i de fyra kategorier som du tar upp.

Kategori ett, hardcore-feminister, blir säkert upprörda om de t ex får höra att de har ett vackert leende. Kanske 20% av alla kvinnor.

Kategori två, de som vill ha framåt män, attraheras av snubbar som uppvaktar på ett rejält sätt. Men knappast om dom blir tillfrågade på jobbet att bli köpta. Säg att dom är 5%

Kategori tre och fyra, brudar som vill känna sig förnedrade och vill ha dickpics finns säkert också, men jag är övertygad om att dom är i klar minoritet, och är inga som en normal snubbe vill ta i med tång. Psyksjuka är inte attraktiva. Utgör kanske 2% av kvinnorna.

Sådär, då har vi 20%-30% max av alla kvinnor. Men alla andra då, som jobbar på olika ställen. Ska dom tåla att få bli stalkade eller få frågor om att sälja sig sexuellt?
Citera
2020-12-30, 11:55
Medlem
Svenska kvinnor får lösa detta själva. Efter deras #intedinkvinna grej, så lyfter inte jag ett finger ifall jag ser en tjej som blir sexuellt trakasserad.
Citera
2020-12-30, 12:11
Medlem
Jofs avatar
Jag befarar däremot att det är inavlade hedemorabor som har denna sex syn. Det är inte bara blattar som är idioter.
Citera
2020-12-30, 12:16
Medlem
JBernards avatar
Jag undrar hur dom tänker komma till rätta med problematiken om dom inte ens vågar adressera problemet? Utbildning i värdegrund? Armband med uppmaningar? Dialogpersonal från kommunen?

Hederligt folk kommer gradvis att överge Hedemora. Utvecklingen är ungefär som när skarvar tar över området, dom gör slut på all fisk, skitar ner och lämnar obrukbart och totalförstört land efter sig. Skarvar är liksom invandrare tydligen också fridlysta.
Citera
2020-12-30, 13:15
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så om det i div artiklar ex står:

- Barn slog sönder fönsterrutor i Pockelbo.

- Kvinnor i Ramstad startar förening.

- Män vill köpa kvinnor.

Så tror du man avser ALLA barn. ALLA kvinnor, ALLA män?

Intressant språkförmåga du har.

Att ”män” som grupp sett, har en kultur av att bete sig svinigt på olika sätt gällande sex; våldtäkt, trakasserier, utnyttjande etc etc ÄR en väl utbredd kultur.

Set betyder dock INTE att det är ett agerande av exakt 100% av alla manliga individer.

Så i praktiken spelar det alltså ingen roll för vem som har åstadkommit sitt sviniga beteende ? Har man blivit itutat att det är en manlig kultur att bete sig så, så verkar det inte spela någon roll att faktiskt peka ut de som är skyldiga.

Din lek med kulturbegreppet är obegripligt för vad du vill åstadkomma med det i slutändan, vad faktiskt ska göras åt det nu i stundens allvar i Bollnäs (Eller vilken håla det nu var), och hela artikeln var en uppvisning i paritet med hur du blandar ihop ordet kultur och 100%. Sorry , jag tror inte att det hjälper brottsutredningen. Det är någon sorts dålig förnumstig feminism, som inte hjälper en kotte
Citera
2020-12-30, 13:58
Medlem
Hedemora, kvinnor trakasseras

Moderator får gärna flytta om fel kategori.

I expressen i dag.
https://www.expressen.se/nyheter/malin-28-larmade-man-ville-kopa-henne/

"Det var inte helt givet att Malin Olenius, 28, skulle berätta.

När hon väl gjorde det skildrade hon en bild av Hedemora som ingen tidigare pratat öppet om.

Män som vill ”köpa hem” unga kvinnor, stalkar butikspersonal och lär sig anställdas arbetsmönster.

– Jag tror att en del är uppvuxna i att det är så här vi behandlar kvinnor, säger hon."

Är det specielt i Hedemora just nu eller bara råkar var där som några kvinnor sagt ifrån?

Vilka är det som gör detta?
Män i ålder?
Män med olika kultur?

Kan väl säga att man som kvinna råkat ut för detta även i andra städer och till och med när jag inte är purung.
Men är det speciellt i Hedemora? Vilka är dessa männen?
Citera
2020-12-30, 14:01
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Utgår från att det är män som ligger bakom trakasserierna och frågan man ställer sig då är vad har dessa män gemensamt?

Jo att dom är män.
Har själv jobbat i bar/klubbmiljö, och kan tala om för dig att kvinnor är värre. Kan inte ens räkna alla gånger som ett tjejgäng i tur och ordning valt att tafsa på min rumpa eller kuk, och gett en massa skamförslag. Artikeln är inget nytt för mig, men som vanligt väljer man att utesluta mäns berättelser när det kommer till sexualbrott. Dessa "gills" inte.
Citera
2020-12-30, 14:02
Medlem
akutaccents avatar
Har för mig att tråd om detta redan finns, men denna trådstart var långt mycket matnyttigare.

Kan tänka mig att Hedemora är den klassiska svenska pisshålan, där ungdomarna till stor del är epa -körande runkande lowlifers som är porrskadade och aldrig lärt sig att interagera socialt med en kvinna på ett sunt sätt. Tillika finns väl många nyanlända flytningar som har kvinnovärderingar som hör hemma på medeltiden.
Citera
2020-12-30, 14:05
Medlem
Jon.Holmss avatar
Så alla är inte ”lika mycket värda” nu helt plötsligt?

Ett tips till Malin är att hon använder hjärnan nästa gång hon röstar!
Citera
2020-12-30, 15:32
Medlem
Rookie81s avatar
Kvinnor tål förvånansvärt lite idag. Man kan ju tro att de blir tuffare för varje år, med tanke på medias propaganda, men sanningen är nog snarare motsatsen.
Citera
2020-12-30, 15:51
Medlem
Nochillss avatar
Ifall Malins man hade varit just Manlig så hade problemet inte blåsts upp. Hon inte själv behövt gå ända upp till lokalpolitikernivå för att exponera sig ytterligare.

Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Kvinnor tål förvånansvärt lite idag. Man kan ju tro att de blir tuffare för varje år, med tanke på medias propaganda, men sanningen är nog snarare motsatsen.

Hur mycket hade du själv tålt om du hade varit i hennes ställe?
Citera
2020-12-30, 15:52
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Att ”män” som grupp sett, har en kultur av att bete sig svinigt på olika sätt gällande sex; våldtäkt, trakasserier, utnyttjande etc etc ÄR en väl utbredd kultur.

Set betyder dock INTE att det är ett agerande av exakt 100% av alla manliga individer.

Kardinalfelet är din fria tolkning av ordet "Kultur"

Ponera att jag är journalist,skriver en artikel om unga tjejers abortvanor, eller om svenska fängelsers höga beläggning av en viss folkgrupp.

Jag skriver om det i tidningen och det blir pblicerat.

Fram kommer någon som du och tycker att detta är en vanlig kultur ,men inte till 100% förekommande i helhet

Inte bara kommer du att få reaktioner om att du är en sexist utan också en generalist och en möjlig rasist.
Och det - välförtjänt. Ska man generalisera sådär som du gör, då har du kastat alla principer om egetansvar överbord och raljerar om kultur utan att ens reflektera det minsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in