2020-12-30, 11:41
Medlem
Fanns det flera barn och ungdomar som var nyfikna på brottsplatsen? Dessa dagar..I så fall förklarar det deras besök.Att göra som alla andra och på så sätt smälta in.Även att slå två flugor i en smäll och titta lite efter hur det såg ut på platsen.Dvs rent och snyggt.
Citera
2020-12-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Anledningen till det vet man inget om.Dessutom känns det oetiskt att även spekulera om barnen och ungdomarna tycker jag.Han har väldigt fina barn!
Nu är det inte barnen jag spekulerade om, utan att Stefan har varit till brottsplatsen många gånger. Att ta med ett av barnen, är väl en bra täckmantel, då gärningsmän ofta vill återse brottsplatsen. Om han dessutom kan göra det under förevisning att han ska visa dottern, så är det win-win för honom. Sen kanske han kan leka skattjakt efter den förlorade ringen, vad vet jag? Tror inte att polisen hade så stor lycka med sina krattor i allt det vildvuxna..

Hur kommer det sig att Stefan visste exakt vart Lena anträffades?
Det är dax att han börjar berätta vad som egentligen hände.
Citera
2020-12-30, 12:36
Medlem
11/5 kl 08:00:12 öppnar SD Telegram.org på sin jobbdator med webbläsaren Edge/Internet Explorer.

Antagligen är det web.telegram.org han har igång för där är själva meddelandetjänsten.

Telegram.org är sidan som presenterar vad Telegram är. Alltså Telegrams officiella hemsida så nog inte den som är öppen egentligen.

Varför är detta intressant då?

12:35:24 så sker ju aktiviteten ”Dörr forcerad - SD öppnar dörren men går inte ut” som är väl diskuterad här.

Men aktiviteten precis innan är inte så livligt diskuterad och inga frågor om det till honom i förhör.

12:31:07 så är Telegram aktivt igen på nåt sätt. Även nu via Edge/Internet Explorer.

Telegram använder Google Maps men den bild som visas som ”tumnagel” i meddelandet är från ryska Yandex kartprogram. Alltså en typ av ”skärmdump” av positionen.

Klickar man dock på ”tumnageln” som är genererad från Yandex.ru som visar platsdelningen så öppnas normalt Google Maps eller vad man nu använder för ”kartprogram”.

Länken som redovisas i tidslinjen för 11/5 kl 12:31:07 innehåller alltså ”...Staticmaps.yandex.ru...” osv.

Därför kan man nog med ganska stor säkerhet säga att någon delar sin platsdata till SD 11/5 kl 12:31 via Telegram.
Senast redigerad av Avel 2020-12-30 kl. 12:39.
Citera
2020-12-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nu är det inte barnen jag spekulerade om, utan att Stefan har varit till brottsplatsen många gånger. Att ta med ett av barnen, är väl en bra täckmantel, då gärningsmän ofta vill återse brottsplatsen. Om han dessutom kan göra det under förevisning att han ska visa dottern, så är det win-win för honom. Sen kanske han kan leka skattjakt efter den förlorade ringen, vad vet jag? Tror inte att polisen hade så stor lycka med sina krattor i allt det vildvuxna..

Fanns säkert en hel del fler nyfikna på platsen dessa dagar.Om man gör som andra gör, då smälter man in.Kan även som sagt slå två flugor i en smäll genom att även rekognoscera.Besökte han minnesplatsen många gånger också?
Citera
2020-12-30, 12:48
Medlem
Det är upp till åklagaren att överbevisa rätten om en Mgm skuld.Inte tvärtom.Man ska nog inte förvänta sig att någon som är friad i tingsrätten börjar berätta först i hovrätten.Det står ju ganska mycket på spel. Däremot kommer ett fett skadestånd honom tillgodo. Jag tror nämligen fullt och fast på en Friande dom.
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-30 kl. 12:56.
Citera
2020-12-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Inte heller jag vet.
Men jag tror att din fantasi rörande "skattjakt" efter kanske en försvunnen ring, tyvärr leder dig bort från förnuftets väg.

Du kan väl ändå inte på allvar tro att SD är på mordplatsen, långt efter att teknikerna lämnat området, för att leta efter något för honom komprometterande?
Du måtte skoja med tråden?
Väl?
Citera
2020-12-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inte heller jag vet.
Men jag tror att din fantasi rörande "skattjakt" efter kanske en försvunnen ring, tyvärr leder dig bort från förnuftets väg.

Du kan väl ändå inte på allvar tro att SD är på mordplatsen, långt efter att teknikerna lämnat området, för att leta efter något för honom komprometterande?
Du måtte skoja med tråden?
Väl?
Rimligtvis ville dottern ihop med sin förälder se platsen. Inget mer med det.
Citera
2020-12-30, 14:42
Medlem
Citat:
Just så!
Att, likt kontot 'Litenensam' med livlig fantasi, hålla på att spekulera i att SD skulle ha valt att med dotter besöka mordplatsen för att leta efter nåt han ev kunde ha glömt [vid mordet -får vi gissa att kontot menar], är så far out, att det börjar lukta folie i min mobil när jag läser sånt strunt.

Finns det inga gränser för vilka tokerier som läggs upp i denna tråd?
Svsrar själv:
Nej.
Citera
2020-12-30, 14:51
Medlem
Citat:

Nja. Det kan vara ännu ett sätt att använda personer i hans närhet för eget syfte. I detta fall dottern som förkläde. Nog att ungdomar tycker sånt här är spännande men hans initiativ till besöket spelar nog mer roll i detta.

Manipulativ är han och på tal om det så har begreppet ”gaslighting” varit på tapeten här i några inlägg tidigare.

En stor del i den manipulationen är att offret får minnesproblem. Man kan börja ana varför HD minns så dåligt. Det kan alltså vara en stressreaktion.

Från Wikipedia.

Dissociativ amnesi:

”...personen glömmer händelser som är så viktiga att det är onormalt att glömma dem...”

Dissociation:

”...tillstånd där en individ i någon grad eller aspekt avskärmar sig från sina upplevelser. Det kan ske genom att individen hanterar konflikter eller påfrestningar genom mentalt undvikande som manifesterar sig i ett sammanbrott av vanligtvis integrerade funktioner som mental närvaro, medvetande, minne, perception och motorik.”

Sen kan det här med ljuset i LW:s säng ha sin förklaring i gaslighting också. Eller iaf touchar det beteendet.

”Det klassiska exemplet på gaslighting är att flytta på saker i offrets omgivning på ett sånt sätt som man vet att offret kommer att lägga märke till, för att sedan förneka att man har något med ommöbleringen att göra och påstå att offret ”måste inbilla sig”. Så gjorde Charles Manson och hans ”familj” när de på 1960 talet övade sig på att göra inbrott. De smög in i hus om natten, när de boende låg och sov, och möblerade om i vardagsrum och kök, för att sedan smyga igen ut så tyst de kunde, utan att ha tagit någonting – i syfte att testa hur obemärkt de kunde ta sig in och ut.”

Saxat från den här sidan som också beskriver väl hur gaslighting påverkar offrets minne osv:

http://vuxnabarn.nu/narcissism/gaslighting-psykisk-misshandel-som-smyger-sig-pa/

Som man kan läsa i länken så ägnar sig den som gaslightar sig åt

”...aktiv iscensättning av otroliga, svårbegripliga och bisarra händelser.”

Där nånstans kan svaret ligga i manipulationen kring samlagsblodet. Otroligt, svårbegripligt och bisarrt.

Ja man kan skriva en bok om SD:s beteende men ville bara flika in lite hur jag uppfattat lite av varje här.
Citera
2020-12-30, 15:22
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Okej,nu har jag kollat upp saker och ting.

Ingen annan har haft husrannsakan förutom SD så redan där brister att " alla andra har kollats igenom".
Det var en chansning man gjorde då man tog in SD.

Varför och på vad tog man SD från början?Jag ser endast en råchansning och inget annat.

En f.d make ringer och tipsar polisen.Är det inte upp till hennes föräldrar,syskon&barn som bör ringa?
Finns det fler som brukar oroa sig för sina ex?

Så,inget spår från mordplatsen,inget vapen,inga vittnen,cyklar minst 1.2 km i grodmansdräkt och inte en droppe blod från flyktvägen eller hos SD och det mitt i ett bostadsområde.

Kan ni ta er igenom detta?( okej,strösselkriget kanske ligger han till last då)
Citera
2020-12-30, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan

Ingen annan har haft husrannsakan förutom SD så redan där brister att " alla andra har kollats igenom".

Varför och på vad tog man SD från början?Jag ser endast en råchansning och inget annat.

En f.d make ringer och tipsar polisen.Är det inte upp till hennes föräldrar,syskon&barn som bör ringa?

Så,inget spår från mordplatsen,inget vapen,inga vittnen,cyklar minst 1.2 km i grodmansdräkt och inte en droppe blod från flyktvägen eller hos SD och det mitt i ett bostadsområde.

Från början var det väl lite slagningar i polisens egna register. Polisen hittade LW ville göra anmälan men hörde av sig sen och tog tillbaka osv.

Och som Leif GW kommenterade ang detta fall att i 7-8 fall av 10 så är det någon som offret haft en relation med.

Sen kanske färska såret på hans ben de fotade 15/5.

Och lite annat smått och gott.

Fd maken stod henne nära och även han som rattade dödsboet.
Att sonen ringde den ”konstigaste” människan med ”psykopat-look” i hennes närhet är ju en detalj i sammanhanget men alltså inte bara fd maken utan även sonen hade ju rätt så negativa vibbar från SD. (Även HD:s väninna vittnar om att han hade lite problem med gränser. Ville kramas lite för länge och så...)

Strösselkriget är bara ett tecken på hur oskön den här snubben är. Men även på hans mentala hälsa vid den här tiden våren 2018. Solens D-vitaminer lyckades inte styra upp hans hårda vinter innan han tog det fatala beslutet att dölja sin ”otrohet” med mord.
Senast redigerad av Avel 2020-12-30 kl. 15:39.
Citera
2020-12-30, 15:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan

Nu vet inte jag hur väl bevandrad du är när det kommer till polisiärt arbete. Men att polisen ska få till en husrannsakan kräver en mycket hög misstankegrad. Alltså polisen kan inte springa runt bland folk och sparka in dörrar hur som helst. Och eftersom alla dom andra har blivit avskrivna en efter en så finns det inte heller ett grundlag för en husrannsakan. Det finns bara en MGM och därav husrannsakan hos han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in