Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Just det, Glantz och AH gav första hjälpen och kände igen varandra. AH och SE sågs däremot aldrig och därför kände de inte igen varandra. De sågs inte ens senare när hon, enligt SE, var den som talade om för honom att det var Palme som var skjuten.
Det beror nog på att SE stått en bit bort och hört andra prata. Att AH inte känner igen SEs ansikte likställer bara honom med samtliga andra närvaranden utom Glantz som hon kan peka ut. Det gör inte SE "ännu mindre utpekad som närvarande än de andra". AH pekar inte ut någon annan förutom Glanz.
Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
Det är diskuterat till leda. Vittnen ser inte. Minns inte. Vittnen får inte frågan. Vittnen får frågan år efteråt osv.
Däremot verkar AH beskriva den gode Engström klockrent. Äldre man från skandiahållet, Ljusare halsduk , mörkare kappa. Det är den enda person hon beskriver på mordplatsen bortsett från gm. Som hon beskriver som mörkhårig, barhuvad och med längre jacka när hon får välja bland olika plagg.
Tack
sankmark för att du har skingrat alla mina tvivel att SE är oskyldig och kom försent fram till mordplatsen.
Jag märker dock att du missar det viktigaste: Om den äldre mannen AH beskriver, Ljusare halsduk mot mörkare kappa, som kommer från skandiahållet
efter att Palme blivit skjuten
inte skulle vara SE utan ett helt annat vittne så är det extremt märkligt att ingen annan har sett denna extra person/par på mordplatsen.
Vi får väl fråga om NF mött denna person/par? Han möter bara Tensonmannen bakom LOP. När NF vänder sig om efter mordet är Tensonmannen borta. Sedan tror NF att AB är Tensonmannen, mest på grund av jackans mörkblå färg. NF förväxlar Tensonmannen med AB. Tensonmannen blir ännu hetare som GM nu. Några andra som kommer bakom Palme ser ju inte NF.
Det är således inte Tensonmannen som AH beskriver, då skulle NF också sett honom när han vänder sig om mot mordplatsen efter skotten. Tensonmannen är som bortblåst, han (kan ha speglat GMs beteende och flytt från brottsplatsen eller) är själv GM och har flytt från brottsplatsen.
Om ingen annat vittne har sett en annan äldre man med ljus halsduk och mörkare kappa på mordplatsen som inte är SE måste den person AH såg och beskrev helt enkelt vara SE. Lägg också märke till att denna person inte går bakom Palme norr om utgången på Skandiahuset Sveavägen 44 enligt NF. Personen dyker upp som om han kom ut från ett hus mellan NF och mordplatsen. SE gör just detta!
LJ beskriver mördarens kläder som först täckjacka och glider sedan över till rockliknande. Kanske ordet han sökte var "Tensonjacka"?
YN tycker att GMs "rock" fladdrade och inte liknade tyget i SEs rock, det var för tjockt enligt YN. En Tensonjacka hade väl tunnare tyg har jag för mig? Då blir också "fladdrandet" som många vittnen talar om på mordplatsen begripligt. Även LPs uppgift om en blå täckjacka blir lättare att tro på om det är Den blåklädde Tensonmannen som är GM. LP stod närmast och hade inte motljus från fönstret så färgen blå kan vi i alla fall tro på i hennes vittnesmål.
Vi kan också lättare förstå varför ARs sällskap ropar "turkjävel" efter GM när han stött ihop med AR på Regeringsgatan. SE ser inte i första hand ut som en turk i mina ögon.
Det finns ingenting kvar som pekar mot SE som GM i mina ögon längre om vi inte ska ägna oss åt ännu mer "filtrerat" önsketänkande.
Skuldfrågan i fallet SE är löst för min del tack vare dig
sankmark. 50 miljoner tack i belöning till dig från mig!