2020-12-29, 14:24
Medlem
Man undrar om LW försökte pressa SD på pengar.
Varför köpte han krimskrams till LW för att sedan mörda henne ?
Någonstans har det gått fel i det yrkeskriminella livet eller vad vet jag.
Vad skulle polisyrket ge honom..

Jag tror SD går fri i HR..
Citera
2020-12-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Man undrar om LW försökte pressa SD på pengar.
Varför köpte han krimskrams till LW för att sedan mörda henne ?
Någonstans har det gått fel i det yrkeskriminella livet eller vad vet jag.
Vad skulle polisyrket ge honom..

Jag tror SD går fri i HR..

Mycket har hänt dom emellan, antar jag, men att hon pressat honom på pengar har iaf inte jag sett något tecken på. Vad hon pressade honom på var kärlek/närhet/uppmärksamhet i så fall. Stundom även utpressade honom på dessa (om man läser deras chattar). De var beroende av varandra även om det verkade te sig på olika sätt:
Hon ville ha hjärtat.
Han ville ha kroppen.

Utan att veta, såklart. Det är min egen "analys" utifrån FUP och ljudupptagningar från rättegången.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-12-29 kl. 15:03.
Citera
2020-12-29, 18:10
Medlem
Från vilken person påvisades blod i och kring offrets bostadsrätt? (Att både gå på gym samt att simma samtidigt-Att skapa alibin?.) Att mobilen pejlades till Vivalla(t ex) var rimligtvis i syfte att vilseleda spaningsutredningen.
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-29 kl. 18:30.
Citera
2020-12-29, 18:39
Medlem
Detta tyder väl nästan på att Mgm nog fått information om hur agera innan, under samt efter mordet.Kanske från någon kunnig vän.Att följa manualen/ instruktionerna och vara fokuserad tyder på en skicklighet.Denna typ av fokus på uppgiften, måste även en pilot besitta.Att agera rationellt och klart.Även att vända saker som rimligtvis verkar emot en till något användbart.
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-29 kl. 18:42.
Citera
2020-12-29, 19:50
Medlem
Ther*se B*man hade god kännedom beträffande MGM:s och MGK:s relation under vårtiden 2018.

Ther*se B*man hade även kontakter med MGM och MGK gällande tiden strax efter det att LW hade bragts om livet.

Både MGM och MGK berättade för Ther*se B*man om blodförekomsten från LW (vaginalt) som fanns i MGM:s hus.

Det är på intet sätt förvånande att MGM berättade om detta för Ther*se B*man, vad som däremot är till förvåning, var att MGK sa ungefär samma sak.
Citera
2020-12-29, 20:14
Medlem
En gärningsperson som besöker själva brottsplatsen [bakom bullerplanket] någon gången tid efter gärningen begåtts, är ett sätt för gärningspersonen att försöka få mer information om utredningsarbetet.

Sålunda, ser gärningspersonen en möjlighet att taga reda på huruvida polisen är en på spåren eller inte.

Varje brott är en produkt av ett antal faktorer som spelar in, som två exempel kan nämnas, motivation och tidigare upplevelser av offrets karaktärsegenskaper.
Citera
2020-12-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
En gärningsperson som besöker själva brottsplatsen [bakom bullerplanket] någon gången tid efter gärningen begåtts, är ett sätt för gärningspersonen att försöka få mer information om utredningsarbetet.

Sålunda, ser gärningspersonen en möjlighet att taga reda på huruvida polisen är en på spåren eller inte.

Varje brott är en produkt av ett antal faktorer som spelar in, som två exempel kan nämnas, motivation och tidigare upplevelser av offrets karaktärsegenskaper.
Ja, en annan aspekt är ju viljan att smälta in.Att smälta in i mängden.Det här med orsak/verkan är givet.
Citera
2020-12-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Ja, en annan aspekt är ju viljan att smälta in.Att smälta in i mängden.Det här med orsak/verkan är givet.

Lite magstarkt att han drog med dottern till mordplatsen. Varför?
Stackars barn.
Citera
2020-12-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Lite magstarkt att han drog med dottern till mordplatsen. Varför?
Stackars barn.
En teori är att hon faktiskt vill det själv.De bodde ju grannar.
Citera
2020-12-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
En teori är att hon faktiskt vill det själv.De bodde ju grannar.
Nja, då hade hon väl gått dit med kompisar? Tror Stefan tog alla tillfällen att studera platsen, söka av efter någonting som han missat..
Citera
2020-12-30, 09:31
Medlem
Citat:
Nja, då hade hon väl gått dit med kompisar? Tror Stefan tog alla tillfällen att studera platsen, söka av efter någonting som han missat..
Anledningen till det vet man inget om.Dessutom känns det oetiskt att även spekulera om barnen och ungdomarna tycker jag.Han har väldigt fina barn!
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-30 kl. 09:34.
Citera
2020-12-30, 10:59
Medlem
Citat:
Vilket då, enl dig, skulle möjligen vara t ex lite kvarglömt eget DNA som kriminalteknikerna missat?

Eller kanske menar du att han, med dottern som proxy, gick till mordplatsen för att försöka hitta den där försvunna armeringsjärnsbiten han, förargligt nog, inte fick med sig efter sitt "besök" där kvällen den 14 maj 2018?

Det är nåt likt det ovanstående du tänker dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in