2020-12-30, 00:09
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Vem avgör om en Twitter användare uppfyller de kraven du anses vara okey?
Är t.ex. en Twittrande CNN reporter att klassa som glasklar sanning utan tecken på vinkling?

Det är inte så mycket vem som tweetar som VAD som tweetas. Tweets utan källor är värdelösa. Men många tweets har angiven källa. Och därmed är twitter ett bra alternativ och komplement till google att hitta relevant information på.

Som redan sagts: En plattjordare som påstår något är värdelös info. En CNN-reporter som länkar till en intervju i en video förmedlar inte nödvändigtvis värdelös info. Och en användare som länkar ett publicerat domslut förmedlar bra information.

Till skillnad från Trumpeter så är vi normala människor oftast källkritiska. Och kan hantera och värdera information.
2020-12-30, 00:30
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Det kommer bli många såna här förhör som väntar herr Donald efter den 20 januari. Se gärna hela så får ni en bra bild hur Donald tänker och klarar sig. Även här dyker det upp att han har förlorat ett domstolmål men att han ändå vann på något sätt för att han fick säga sitt även fast han förlorade. Ja, han klarar inte av att förlora och om han gör det så är det ändå bra.

https://www.youtube.com/watch?v=HLMr2Ck9KVo&t=1s&ab_channel=MotherJones

Nu har jag sett hela videon och ser inga konstigheter förutom att den som förhör försöker vända på ord och skapa motsägelser, men inte lyckats.
Så vad tror du att med ditt inlägg att du ska åstadkomma?

Yellow man Bad? Men tack för länken och det övertygade mig att sånt här ska inte släppas ut men ändå görs det, vem var och varför, kanske DeepState mupparna börjar att bli oroliga, vad vet jag?!?
2020-12-30, 00:31
Medlem
frank-costellos avatar
Nytt inlägg från Trump på Twitter. Han vänder sig till delstaten Georgias guvernör Brian Kemp, och frågar denne när man kommer tillåta verifiering av signaturer i Fulton County, då det hela enligt Trump går väldigt långsamt.

Han upprepar även ett påstående som han gjorde tidigare idag, att i delstaten Pennsylvania så ska det ha lagts 205,000 mer röster än det fanns röstberättigade, och att det betyder att han vann delstaten.
When are we going to be allowed to do signature verification in Fulton County, Georgia? The process is going VERY slowly.
@BrianKempGA
Pennsylvania just found 205,000 votes more than they had voters. Therefore, we WIN

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1344054358418345985
2020-12-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Vem avgör om en Twitter användare uppfyller de kraven du anses vara okey?
Är t.ex. en Twittrande CNN reporter att klassa som glasklar sanning utan tecken på vinkling?
Twitter är i de flesta fall olämpligt som källa. I några få fall det vara ok, t.ex. om man vill påvisa vad någon person skrivit på Twitter, men som faktakälla är Twitter sällan relevant oavsett ståndpunkt. Givetvis kan det finnas undantag, men på det stora hela så tycker jag man ska undvika att använda det som källa.
2020-12-30, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vilket är bra, eftersom dessa fega och fattiga lögnare som regel är kvicka att fly med svansen mellan benen:
https://news.yahoo.com/pennsylvania-postal-worker-admits-claim-234958923.html

De har helt enkelt inte råd med böter eller skadestånd för den skada deras konspirationsdravel orsakat!

Fejkmedia ljuger som vanligt.

Democrats Claim Postal Worker Recanted; Worker Says He Did Not
2020-12-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ja, för mig förstärks bilden av "Yellow man bad". Han vill säga så mycket mer men advokaten måste hela tiden hålla honom kort. Han tror att vinner även fast han har förlorat. Han vidhåller att han har ett mycket bra minne i början av förhöret men sedan kommer han inte ihåg något alls. Det är detta Donald kommer få ägna sig åt efter den 20 januari. Han kommer få det minst sagt svettigt. New York bara väntar på honom...
De flesta som tittar på det där klippet ser nog något annat än du gör. Fast jag vet inte, allt är så polariserat nuförtiden.

Jag tror i alla fall att de flesta av oss andra ser en ung advokat med politisk agenda som har laddat upp med en massa tramsiga frågor som bara syftar till att sätta dit Trump, och sedan så rinner det ut i sanden när alla inser hur barnsligt och tramsigt det är.
2020-12-30, 01:14
Medlem
Wisconsinstämningen till SCOTUS!

twitter.com/BrandonBeckham_/status/1344048622413889536
2020-12-30, 01:17
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ja, för mig förstärks bilden av "Yellow man bad". Han vill säga så mycket mer men advokaten måste hela tiden hålla honom kort. Han tror att vinner även fast han har förlorat. Han vidhåller att han har ett mycket bra minne i början av förhöret men sedan kommer han inte ihåg något alls. Det är detta Donald kommer få ägna sig åt efter den 20 januari. Han kommer få det minst sagt svettigt. New York bara väntar på honom...

Ja vi får se vad som händer, men spännande tider är det, förresten har du hört att borgmästaren av New York inte är välkommen på någon restaurang numera i staden, go figure!
2020-12-30, 01:18
Bannlyst
Globalist vänstern försöker in i det sista behålla makten via korruption men vi hoppas Trump och andra frihetskämpande fortsätter att dra ner byxorna på dessa korrupta!

Citat:
When are we going to be allowed to do signature verification in Fulton County, Georgia? The process is going VERY slowly. @BrianKempGA
Pennsylvania just found 205,000 votes more than they had voters. Therefore, we WIN Pennsylvania!!!

2020-12-30, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subwoofern
Globalist vänstern försöker in i det sista behålla makten via korruption men vi hoppas Trump och andra frihetskämpande fortsätter att dra ner byxorna på dessa korrupta!

Nästan 2/3 av Georgias counties kan inte redogöra vartifrån ca. 460 00 poströster kommit ifrån. Det här är alltså Bidenröster som dök upp hux flux från ingenstans som ingen har en aning om vart de kom ifrån men som man räknade ändå för att fullborda valstölden.

https://tennesseestar.com/2020/12/25/nearly-two-thirds-of-georgia-counties-fail-to-produce-chain-of-custody-documents-for-460000-absentee -ballots-after-the-november-3-general-election
2020-12-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
De flesta som tittar på det där klippet ser nog något annat än du gör. Fast jag vet inte, allt är så polariserat nuförtiden.

Jag tror i alla fall att de flesta av oss andra ser en ung advokat med politisk agenda som har laddat upp med en massa tramsiga frågor som bara syftar till att sätta dit Trump, och sedan så rinner det ut i sanden när alla inser hur barnsligt och tramsigt det är.

>>Ja allt har blivit mycket polariserat. Men Tramsigt var det inte då Donald tillslut gick med på förlikning angående Trump University på 25 miljoner dollar. Han kommer driva valet så långt det går vad som än händer runt omkring spelar ingen roll. Visst han har all rätt att driva de så långt som det går men då borde han vid de här lagt ha något som domstolarna nappar på. Men jag har inte sett än.
2020-12-30, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Wisconsinstämningen till SCOTUS!

twitter.com/BrandonBeckham_/status/1344048622413889536

I händelse av att HD kastar ut målet. Kommer du vara villig att medge att det saknar substans eller är även HD en del av the Deep State som försöker stjäla Trumps valseger?

"Elect a Clown. Expect a Circus"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in