2020-12-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Ja, vi vet jo nå forbindelsen til Holden, så det er nærliggende å tro at broren har fått Elden til å uttale seg til fordel for TH, sånn at det skal se nøytralt ut, og samtidig med tyngde.
Jeg tror ikke at det er alle som er klar over dette at Holden har en bror, og at denne broren jobber for Elden.
Ja, de har stort sett bare uskyldige klienter, ihvertfall har Elden bare uskyldige klienter. Noen ganger så er det helt latterlig hvordan han kan uttale seg. Be om frifinnelse hvis et Bandidos-medlem er tatt med 10 kilo amfetamin f.eks. . Så han er ikke så realistisk.
Han fikk ikke utrettet noe i Jensen-saken ihvertfall. Jensen røk jo nettopp inn for 21 år.
Her er en artikkel der han mener at politiet ikke har lov til å holde på boligen lengre.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/09/195676658/nrk-politiet-ville-pagripe-tom-hagen-pa-nytt-fikk-avslag-av-statsadvokaten

Elden driver business og i hans bransje så gjelder det å profilere seg i media for det gir penger i kassa.
Så hvorfor er ikke Elden vitne i saken når han vet at TH er uskyldig?
Citera
2020-12-29, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Elden driver business og i hans bransje så gjelder det å profilere seg i media for det gir penger i kassa.
Så hvorfor er ikke Elden vitne i saken når han vet at TH er uskyldig?

Godt spørsmål. Ja, han må vel profilere seg også, og det blir han når han uttaler seg om Hagen-saken. Tipper han har endel penger i kassa. Han har en timessats på omkring 3500,- leste jeg, og opptatt hele tiden.
Citera
2020-12-29, 21:41
Medlem
Uten verken lik eller en tilståelse, mener JCE at det er umulig for påtalemyndigheten å vinne frem med en tiltale for drap, eller medvirkning til drap, mot Tom Hagen. Politiet kan ikke engang bevise at det har skjedd et drap, iflg JCE.

JLH fremholdt at et lik fremdeles kan bli funnet. Og at eventuelle medhjelpere kan tilstå.

Med dagens bevissituasjon, artikkelen er datert 1. juni 2020, mener JCE at retten kan nekte å vurdere politiets beviser da det ikke engang fastslås at drap er begått. Om påtalemyndigheten skulle reise straffesak uten å ha fremskaffet nye beviser da.

Må si jeg er veldig spent på hva slags beviser politiet har. Spesielt dette med biologiske spor etter Tom Hagen på åstedet.

Linken til Dagbladet intervju med John Christan Elden og Jørn Lier Horst, fra 1. juni 2020.

https://www.dagbladet.no/nyheter/elden-og-horst-pa-astedet-tviler-pa-oppklaring/72507331
Citera
2020-12-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Uten verken lik eller en tilståelse, mener JCE at det er umulig for påtalemyndigheten å vinne frem med en tiltale for drap, eller medvirkning til drap, mot Tom Hagen. Politiet kan ikke engang bevise at det har skjedd et drap, iflg JCE.

JLH fremholdt at et lik fremdeles kan bli funnet. Og at eventuelle medhjelpere kan tilstå.

Med dagens bevissituasjon, artikkelen er datert 1. juni 2020, mener JCE at retten kan nekte å vurdere politiets beviser da det ikke engang fastslås at drap er begått. Om påtalemyndigheten skulle reise straffesak uten å ha fremskaffet nye beviser da.

Må si jeg er veldig spent på hva slags beviser politiet har. Spesielt dette med biologiske spor etter Tom Hagen på åstedet.

Linken til Dagbladet intervju med John Christan Elden og Jørn Lier Horst, fra 1. juni 2020.

https://www.dagbladet.no/nyheter/elden-og-horst-pa-astedet-tviler-pa-oppklaring/72507331

Det spørs hva tiltalen blir da, politiet behøver ikke nødvendigvis velge å tiltale TH for drap.
Citera
2020-12-29, 23:24
Medlem
Citat:
Det spørs hva tiltalen blir da, politiet behøver ikke nødvendigvis velge å tiltale TH for drap.

Hva mener du?
Citera
2020-12-29, 23:29
Medlem
Citat:
Hva mener du?

At tiltalen vil vil bli tilpasset bevisene de sitter på.
Citera
2020-12-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja man börjar ju tro på att det faktiskt kan ha varit en otrohetshistoria med i äktenskapet ..
men hur länge ...?

Da saken enda var ganske fersk var jeg i et middagsselskap. Der var det en som mente å vite at AEH hadde et forhold til en som bodde i Drøbak. Så lenge dette ikke er bekreftet, så er det for meg kun rykter. Hvis det stemmer, så trekker jeg heller ikke automatisk den konklusjonen at TH er GM. Kan like gjerne være elskeren.

Det hadde vært litt interessant å vite hvor x-svogeren bor. Om han bor i Drøbak, eventuelt om han har bodd der tidligere.

Og hvis han bor der, blir også bilen i Ås interessant.
Citera
2020-12-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Da saken enda var ganske fersk var jeg i et middagsselskap. Der var det en som mente å vite at AEH hadde et forhold til en som bodde i Drøbak. Så lenge dette ikke er bekreftet, så er det for meg kun rykter. Hvis det stemmer, så trekker jeg heller ikke automatisk den konklusjonen at TH er GM. Kan like gjerne være elskeren.

Det hadde vært litt interessant å vite hvor x-svogeren bor. Om han bor i Drøbak, eventuelt om han har bodd der tidligere.

Og hvis han bor der, blir også bilen i Ås interessant.

Kjerringa var nesten 70 år, tror du en annen beiler på 70 år har gjennomført dette?

Det skal til både økonomi og opplysninger som bare beboere i S4 har for å gjennomføre dette.

At TH samlet på glansbilder av uoppklarte drap, kom med drapstrusler, ektepakt og gud vet evner du ikke å ha en tanke om.
Jeg visste at nordmenn er naive, men det må da være grenser, eller ikke?
Citera
2020-12-29, 23:57
Medlem
Citat:
At tiltalen vil vil bli tilpasset bevisene de sitter på.

Politiet har så langt fastholdt siktelse på drap eller medvirkning til drap. Jeg ser egentlig ikke for meg at siktelsen vil bli frafalt.

Hva slags andre forbrytelser er det som har en strafferamme på inntil 21 år? Varianter av overgrep?

Når det gjelder våpensiktelsen, det var vel ulovlig innehav av våpen pluss ulovlig oppbevaring av våpen. Har sett at mange vurderer at inndragelse pluss bøter er vanlig straff for lignende forhold.

Men hva om våpnene er blitt brukt til alvorlig trusler. Eller om våpnene kan ha blitt brukt til andre straffbare handlinger. Feks til å true AE til å signere på ektepakt i 1993.
Citera
2020-12-29, 23:58
Medlem
Citat:
Kjerringa var nesten 70 år, tror du en annen beiler på 70 år har gjennomført dette?

Det skal til både økonomi og opplysninger som bare beboere i S4 har for å gjennomføre dette.

At TH samlet på glansbilder av uoppklarte drap, kom med drapstrusler, ektepakt og gud vet evner du ikke å ha en tanke om.
Jeg visste at nordmenn er naive, men det må da være grenser, eller ikke?

Som jeg har sagt til deg før : I motsetning til deg så utelukker jeg ingen ting. Jeg utelukker ikke TH, men jeg utelukker heller ikke andre teorier. I motsetning til deg (så lenge saken ikke er løst) , så klarer jeg å tenke flere tanker.

I tillegg er jeg såpass lite naiv at jeg ikke svelger alt som står i media. Jeg vil se sammenhengen ting er skrevet i. Jeg stoler ikke blindt bare på overskrifter som er laget for å få klikk.

Du skrev at du mener saken er oppklart. Jeg mener saken ikke er oppklart.
Citera
2020-12-30, 00:00
Medlem
Citat:
Politiet har så langt fastholdt siktelse på drap eller medvirkning til drap. Jeg ser egentlig ikke for meg at siktelsen vil bli frafalt.

Hva slags andre forbrytelser er det som har en strafferamme på inntil 21 år? Varianter av overgrep?

Når det gjelder våpensiktelsen, det var vel ulovlig innehav av våpen pluss ulovlig oppbevaring av våpen. Har sett at mange vurderer at inndragelse pluss bøter er vanlig straff for lignende forhold.

Men hva om våpnene er blitt brukt til alvorlig trusler. Eller om våpnene kan ha blitt brukt til andre straffbare handlinger. Feks til å true AE til å signere på ektepakt i 1993.

Det er mye vi ikke vet i denne saken, mye er også klausulert. Men det kommer nok for en dag.
Citera
2020-12-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Som jeg har sagt til deg før : I motsetning til deg så utelukker jeg ingen ting. Jeg utelukker ikke TH, men jeg utelukker heller ikke andre teorier. I motsetning til deg (så lenge saken ikke er løst) , så klarer jeg å tenke flere tanker.

I tillegg er jeg såpass lite naiv at jeg ikke svelger alt som står i media. Jeg vil se sammenhengen ting er skrevet i. Jeg stoler ikke blindt bare på overskrifter som er laget for å få klikk.

Du skrev at du mener saken er oppklart. Jeg mener saken ikke er oppklart.

Hvis du ikke utelukker at det er TH som står bak så kan du i det minste holde opp med å dumforklare andre som mener at det er TH som står bak.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2020-12-30 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in