2020-12-29, 06:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har sagt at det kan være at AEH var utro med eks-svogeren, og ikke broren til TH. Ingen har foreløpig kunnet komme med en troverdig forklaring på at min antakelse er feil. Hvis eks-svogeren har opplevd ubehagelig episoder med trusler, kan det indikere at eks-svogeren er identisk med beileren, og at det var denne situasjonen som førte til anmeldelse

Hvis min antakelse er riktig, er det logisk at eks-svogeren ikke veldig populær i familien. Dette er ikke oppspinn fra min side, uttalelsen om eks-svogerens stilling i familien, er også kommentert i et annet nettforum.
Eks-svogeren har i så fall med åpne øyne gått inn i et forhold hvor den ene parten er gift. Overhengende fare for å ødelegge en hel familie. Men pytt, pytt. Det stopper selvsagt ikke en egosentrisk beiler.

Jeg tror ikke vi skal dra inn andre anonyme nettforum for å prøve å styrke påstander her inne, all den tid man kan opprette profiler andre steder som f.eks. Freakforum, som er det norske svaret på Flashback, eller Kvinneguiden, VGD osv.
Du kaller det beileren, altså, at AE har vært utro. Dette står det ingen passer i avisene. Det er en påstand fra din side at AE var utro. Og du har antydet veldig sterkt at dette er svogeren.
Broren til TH skal også ha blitt truet, og TH løp etter han med kniv.
Det kan være slik at TH har hatt mistanke om at AE hadde vært utro, og så har han truet AE med pistol mot hodet, og så har hun blitt så redd at hun har "jattet med". At hun har tenkt at hvis hun svarer noe som i THs hode er løgn, så kanskje hun blir drept.
For alt vi vet kan det være at de har gått tur med hunden, spist pizza sammen eller sett på film sammen, men i THs hode så har det kankje blitt til noe mer, at de var i samme seng.
Du har flere ganger spurt etter svogerens navn, og så plutselig påstår du at du kjenner masse folk både i Lørenskog og i Hadeland, og kan fortelle at svogeren er forhatt. Dette kan man ta med en klype salt.
Senast redigerad av Kaffekrus 2020-12-29 kl. 06:28.
Citera
2020-12-29, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
De har nok samtalt med lyd eller videoopptak og så har politiet skrevet ut avhøret uten hans tilstedeværelse for så å innkalle han til gjennomlesning og underskriving.

En situasjon som har fått han til å snakke mye friere.

Barna klagde også på at politiet vred på ting de sa:

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

De hadde lydopptak, men TH nektet videoopptak. Det var vel rundt 8 avhør. Disse må signeres etter hvert avhør. Hvert enkelt ark. Han kunne latt være å signere akkurat det med taxisjåføren hvis det var så ille, men han nektet å signere samtlige ark. Tyder på at han har satt seg fast.
Citera
2020-12-29, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har läst Holdens uttalande om detta. Han har annat synsätt.

"Vem skriver hämndtankar många år efteråt?" skriver du .. Vad, var?
Såg inte att TH skriver om det i länken i alla fall, eller missade jag?

Det stemmer, og akkurat det la jeg ikke inn link til, da det var sent og jeg håpet man selv kunne google, men nei. Det har vært skrevet om i flere artikler, her er en:
«I private notater skal Tom Hagen ha skrevet at han ønsket å drepe en person.»
«Notatene er fra tidlig på 2000-tallet og frem til 2018, skriver avisen.»
«Vedkommende som er omtalt skal være en som var involvert i ekteskapskonflikten mellom forsvunnede Anne-Elisabeth Hagen og Tom Hagen i 1993»
«I notatene skal det hete at Hagen hadde fortalt personen at vedkommende skulle drepes «sakte, men sikkert».»

https://www.nettavisen.no/nyheter/vg-tom-hagen-skrev-om-hevntanker-i-private-notater/s/12-95-3424059518
Senast redigerad av Ittno 2020-12-29 kl. 06:49.
Citera
2020-12-29, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det stemmer, og akkurat det la jeg ikke inn link til, da det var sent og jeg håpet man selv kunne google, men nei. Det har vært skrevet om i flere artikler, her er en:
«I private notater skal Tom Hagen ha skrevet at han ønsket å drepe en person.»
«Notatene er fra tidlig på 2000-tallet og frem til 2018, skriver avisen.»
«Vedkommende som er omtalt skal være en som var involvert i ekteskapskonflikten mellom forsvunnede Anne-Elisabeth Hagen og Tom Hagen i 1993»
«I notatene skal det hete at Hagen hadde fortalt personen at vedkommende skulle drepes «sakte, men sikkert».»

https://www.nettavisen.no/nyheter/vg-tom-hagen-skrev-om-hevntanker-i-private-notater/s/12-95-3424059518

Det var sent för mig också .. tänkte inte på att googla. Jag kände ju till det mesta av detta men inte att TH så sent som 2018 skrivit i notatböcker om "hämnd".

Det är så mycket vi inte vet. Föreställ dig att AEH träffat vittnet till och från fram till 2018
eller att TH hade sett tecken på att relationen AEH - vittnet, inte var helt slut
eller att vittnet via omvägar pratat om TH på sätt som hade till syfte att skada honom ...
att han därför inte kunde släppa tanken på vittnet. Att han därför skrev känslomässiga notiser
i dagbok.
Om TH skulle ligga bakom, varför inte begå brott mot vittnet istället för AEH?

Kan vittnet vara tänkbart teoretiskt inblandad i AEH:s försvinnande?
Antingen genom "kidnapping" (och pengar ..).. eller annat sätt.

Vi vet inte hur AEH ställde sig till vittnet 2018. Om hon var glad att få hans ev. stöd,
hade en relation till honom, eller avvisade honom ..och hur han i så fall kan tänkas ha reagerat.
Det är ju viktiga pusselbitar som fattas!
...........
Är det verkligen möjligt att
TH innehade vapen, var med i en skytteklubb,
TH hade artiklar om olösta dråp (förmodligen efter han blivit uppsökt akut av ett kidnappingsoffer som behövde hjälp och det kan ha väckt hans intresse) bland andra artiklar.
TH någon / några gånger uppträtt våldsamt mot AEH ..
TH diskuterat kryptovaluta på sin arbetsplats med sakkunnig och en anställd -
TH skrivit i dagböcker om besvikelse och hat mot personen "vittnet" som haft anknytning till AEH och som även kände TH väl ..
Allt detta helt öppet -
och därefter begår dråpshandling mot AEH och räknar med att inte bli misstänkt?
TH som hela livet velat ha låg profil och trygghet!

Det fanns naturliga spår efter TH i bostaden men bara efter TH!?
Det borde kanske funnits spår av den man som besökte dem kort före försvinnandet i
arbetsrelaterat ärende, av hantverkare, av barnen, kanske av fler.

Har någon vaskat bort alla spår utom TH:s? Någon som i så fall vet hur man tekniskt går tillväga
för att hitta spår.
Eller vaskat bort alla spår - men att TH var där efteråt och avsatte nya?
Denne någon med ganska god insyn i Hagens liv och bostad, kan ha känt till ovan beskrivet
och därmed sett till att TH blev misstänkt.

Är detta en omöjlig teori?

Eller fler känslomässigt inblandade?

(Har läst en del krim - artiklar och sett att GM ofta dyker upp tidigt i bilden, ofta vill vara med att hjälpa polisen, söka efter offret osv. .. blir ibland misstänkt, men avfärdas - för att långt senare befinnas vara rätt GM.)
.
Senast redigerad av Moschata 2020-12-29 kl. 08:53.
Citera
2020-12-29, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Spot on!

Vi har ingen aning om hva politiet faktisk sitter på.
Antagelig MYE mer enn de små dryppene vi har fått.

Jeg har liten tro på politiet generelt.
Men at det jobber så mange dumme folk med denne saken inkludert statsadvokaten, som gjør det mer sannsynlig med en Gone Girl teori eller lignende har jeg liten tro på.

Da er vi i den situasjonen at politiet har saumfart alle nettforum i Norden, de har full oversikt over alt av skriftlig sladder og hypoteser på disse fora. I tillegg mener du at politiet antakelig vet mye mer enn oss dødelige på forumene. Likevel har ikke påtalemakten evnet å tiltale TH. Dette forsøkes forklart av noen brukere med at politiet ikke har fått svar på alle prøver. Mener du at svarene på disse prøvene er avgjørende for å tiltale TH? Hvor står saken hvis prøvene ikke gir de ønskede svarene?
Citera
2020-12-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det var sent för mig också .. tänkte inte på att googla. Jag kände ju till det mesta av detta men inte att TH så sent som 2018 skrivit i notatböcker om "hämnd".

Det är så mycket vi inte vet. Föreställ dig att AEH träffat vittnet till och från fram till 2018
eller att TH hade sett tecken på att relationen AEH - vittnet, inte var helt slut
eller att vittnet via omvägar pratat om TH på sätt som hade till syfte att skada honom ...
att han därför inte kunde släppa tanken på vittnet. Att han därför skrev känslomässiga notiser
i dagbok.
Om TH skulle ligga bakom, varför inte begå brott mot vittnet istället för AEH?

Kan vittnet vara tänkbart teoretiskt inblandad i AEH:s försvinnande?
Antingen genom "kidnapping" (och pengar ..).. eller annat sätt.

Vi vet inte hur AEH ställde sig till vittnet 2018. Om hon var glad att få hans ev. stöd,
hade en relation till honom, eller avvisade honom ..och hur han i så fall kan tänkas ha reagerat.
Det är ju viktiga pusselbitar som fattas!
...........
Är det verkligen möjligt att
TH innehade vapen, var med i en skytteklubb,
TH hade artiklar om olösta dråp (förmodligen efter han blivit uppsökt akut av ett kidnappingsoffer som behövde hjälp och det kan ha väckt hans intresse) bland andra artiklar.
TH någon / några gånger uppträtt våldsamt mot AEH ..
TH diskuterat kryptovaluta på sin arbetsplats med sakkunnig och en anställd -
TH skrivit i dagböcker om besvikelse och hat mot personen "vittnet" som haft anknytning till AEH och som även kände TH väl ..
Allt detta helt öppet -
och därefter begår dråpshandling mot AEH och räknar med att inte bli misstänkt?
TH som hela livet velat ha låg profil och trygghet!

Det fanns naturliga spår efter TH i bostaden men bara efter TH!?
Det borde kanske funnits spår av den man som besökte dem kort före försvinnandet i
arbetsrelaterat ärende, av hantverkare, av barnen, kanske av fler.

Har någon vaskat bort alla spår utom TH:s? Någon som i så fall vet hur man tekniskt går tillväga
för att hitta spår.
Eller vaskat bort alla spår - men att TH var där efteråt och avsatte nya?
Denne någon med ganska god insyn i Hagens liv och bostad, kan ha känt till ovan beskrivet
och därmed sett till att TH blev misstänkt.

Är detta en omöjlig teori?

Eller fler känslomässigt inblandade?

(Har läst en del krim - artiklar och sett att GM ofta dyker upp tidigt i bilden, ofta vill vara med att hjälpa polisen, söka efter offret osv. .. blir ibland misstänkt, men avfärdas - för att långt senare befinnas vara rätt GM.)
.

Selvsagt er dette mulig, Moschata. Men du vil møte kraftig motstand. Slik er det med alle teorier som kan peke bort fra TH som gjerningsperson. Enkelte brukere reagerer med sinne. Andre er krenket på vegne av eks-svogeren. Hva kan være forklaringen på dette? Jeg tror du vet svaret.
Citera
2020-12-29, 09:13
Medlem
Är det någon som vet var TH:s NOKIA -mobil befann sig på morgonen 31 okt-18?
Nog läste jag att TH sagt att han inte använde den telefonen när han ringde, eller läste jag fel..?
Kan den varit kvar hemma, så att GM kan ha ringt från den till AEH:s mobil (och sedan raderat)
och att det är därför som TH menar att han inte ringt 10.06 - 10.07?
Citera
2020-12-29, 09:24
Medlem
Citat:
Da er vi i den situasjonen at politiet har saumfart alle nettforum i Norden, de har full oversikt over alt av skriftlig sladder og hypoteser på disse fora. I tillegg mener du at politiet antakelig vet mye mer enn oss dødelige på forumene. Likevel har ikke påtalemakten evnet å tiltale TH. Dette forsøkes forklart av noen brukere med at politiet ikke har fått svar på alle prøver. Mener du at svarene på disse prøvene er avgjørende for å tiltale TH? Hvor står saken hvis prøvene ikke gir de ønskede svarene?
Se uthevet: Håper da det! 🙈🤣
Citera
2020-12-29, 09:24
Medlem
Citat:
Selvsagt er dette mulig, Moschata. Men du vil møte kraftig motstand. Slik er det med alle teorier som kan peke bort fra TH som gjerningsperson. Enkelte brukere reagerer med sinne. Andre er krenket på vegne av eks-svogeren. Hva kan være forklaringen på dette? Jeg tror du vet svaret.

Jatack. Jag tänker bara "färdigt", för att ev få klarhet. Man kan ta fel på vägen, men istället
uppstår en mer fruktbar tanke.
Jag har inte nödvändigtvis velat peka ut någon .. det finns ju fler i kretsen runt TH
som kan känna sig sympatiserande, kränkta eller långvarigt upprörda.

Angående exsvågern så kan man undra varför TH inte kunnat släppa fokus på denne.
Det är ju just här vi inte vet tillräckligt.
Mina tankar är några av flera och kom som svar på Ittnos inlägg (svar till mig) om
TH:s hämndkänslor som pågått fram till 2018, som sägs.

Jag skrev ganska ingående om utomstående ev delaktiga också ... Fiskare, hantverkare,
Futurummän ...Män med mask resp huva i röd BMW ..och AEH i baksätet.
Har ifrågasatt sonens dåliga minne ... RU ...Fattas: VE!
Nu blev det plötsligt motiverat att se närmare på TH,s omgivning.

Om TH skapat problem efter 1994 eller om det finns verkliga problem?
Senast redigerad av Moschata 2020-12-29 kl. 09:30.
Citera
2020-12-29, 09:47
Medlem
Slettsnokens avatar
SH bekrefter etter min mening langt på vei her at det er snakk om et utroskap som bakgrunn for trusselen fra TH: (At det var snakk om svogeren til TH tviler jeg sterkt på).

«– Bakgrunnen for Hagens kontakt med mannen var relasjonen vedkommende hadde til et familiemedlem av Tom Hagen. Saken ble henlagt av politiet etter kort tid, skriver Holden i en e-post og legger til:

– Fra mitt ståsted vil jeg understreke at det er forståelig at Tom Hagen har et konfliktfullt forhold til mannen. »

https://www.tv2.no/a/11850950/
Citera
2020-12-29, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
SH bekrefter etter min mening langt på vei her at det er snakk om et utroskap som bakgrunn for trusselen fra TH: (At det var snakk om svogeren til TH tviler jeg sterkt på).

«– Bakgrunnen for Hagens kontakt med mannen var relasjonen vedkommende hadde til et familiemedlem av Tom Hagen. Saken ble henlagt av politiet etter kort tid, skriver Holden i en e-post og legger til:

– Fra mitt ståsted vil jeg understreke at det er forståelig at Tom Hagen har et konfliktfullt forhold til mannen. »

https://www.tv2.no/a/11850950/

Ja man börjar ju tro på att det faktiskt kan ha varit en otrohetshistoria med i äktenskapet ..
men hur länge ...?
Citera
2020-12-29, 10:00
Medlem
God morgen!
Syntes Øystein Milli kan løse saken!🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem