2020-12-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauritsen
Undra hur han känner sig idag, måste ju vara grovt depp att vara Sverigekändis och plötsligt jobba där knappt någon bryr sig? Jesper om du läser detta, all dramatik och alla actionklipp är ytterst saknade!

Han sänder live för sin fanbase någon gång ibland men inte som förr. Och så reser han till städer och träffar folk som gillar honom och säljer där. Tror inte han känner någon saknad alls av den där tidigare skiten
2020-12-29, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Harakiri korven helldog på facebook

Kolla in minut 1.30 i klippet, (den som publicerats längst upp i tråden) kolla denna Epic-legendar som är med, det är sanslöst hur saknade dessa klipp är!
2020-12-29, 23:11
Bannlyst
Citat:
Han sänder live för sin fanbase någon gång ibland men inte som förr. Och så reser han till städer och träffar folk som gillar honom och säljer där. Tror inte han känner någon saknad alls av den där tidigare skiten

Helvete vad tråkigt att höra!
2020-12-29, 23:23
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Dryg jävla översittare som många gånger bara var marginellt bättre än sina totalt hjärndöda fyllon till kunder. Dock hade han den tveksamma fördelen att vara nykter, dvs. inget att skylla sitt beteende på.

Skönt att liven är väck.

Den som i tråden omnämnt Jesper som Sverigekändis och allt vad det var kanske har en avvikande definition av begreppet. Visst, en del folk kände till hans existens fördelat över Sverige. Frågan är om hans sk. kändisskap hade en positiv eller negativ klang hos de som betraktat hans utspel? Oavsett påstår jag att det krävs oändligt mycket mer för att betraktas som känd. Om inte skribenten menar ”känd” som t.ex. ”Den där kända byfånen som står vid rondellen och vinkar i stad X” eller i bästa fall ”(Halv)Känd som d-kändis för endast en sak och dessutom via ehmm, youtube och inget annat”. Då kan jag förvisso vara beredd att hålla med.

Själv tycker jag det mesta jag sett av honom lämnat en aning bitter eftersmak..
2020-12-29, 23:34
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Under 2020 vet jag inte vad han gjort men 2019 sålde han lunch och åkte runt på olika marknader. Gissar att luncherna var lönsamma till en början men att folk sedan insåg att kvalitén knappast är bättre än Sibylla. Marknaderna absolut, men knappast som den fasta platsen på Kornhamnstorg.

Jag vet att när hans tillstånd skulle förnyas vart det snack om alla slagsmål kring vagnen och mängden polisanmälningar Jesper hade gjort. Att han dessutom lagt upp videos på Youtube där han kallar kvinnliga kunder horor gjorde knappast saken bättre.

Tycker han uttrycker sig bra ca: 2.30 in i Ts klipp. "Som man bäddar för man ligga, behandlar man människor som as blir man själv behandlad som ett as".

Tror inte han har klarat 2020 bra, hans marknad med överförfriskade kunder har ju liksom upphört.

Nja, Jesper borde ha satsat på kvalitet framför bråk och tjafs. Hans dagar är nog räknade. Han satsade lite för mycket utan att fatta vad han gav sig in i, att förolämpa kunder i tron att han skyddas av sitt företag , filma hur han själv beter sig var nog inte det smartaste draget.

Har förövrigt sprungit förbi Jesper ett gäng gånger i Sommras då han ofta satt på en uteservering vid Gullmarsplan och drack öl.
2020-12-30, 01:09
Medlem
Citat:

Du verkar ha lite koll, jag har för mig att någon korvtillverkare (sorunda korv?) ville börja marknadsföra och sälja "Helldog" eller "Harakirikorv" i större skala, ut mot butik och liknande. Eller om dom redan gjort det och att det blev en fight om varumärkesintrång eller liknande.

Är jag het ute och cyklar eller vet du om det blev något av detta?

Citat:
Ursprungligen postat av jackdaniels1098
Den som i tråden omnämnt Jesper som Sverigekändis och allt vad det var kanske har en avvikande definition av begreppet. Visst, en del folk kände till hans existens fördelat över Sverige. Frågan är om hans sk. kändisskap hade en positiv eller negativ klang hos de som betraktat hans utspel? Oavsett påstår jag att det krävs oändligt mycket mer för att betraktas som känd. Om inte skribenten menar ”känd” som t.ex. ”Den där kända byfånen som står vid rondellen och vinkar i stad X” eller i bästa fall ”(Halv)Känd som d-kändis för endast en sak och dessutom via ehmm, youtube och inget annat”. Då kan jag förvisso vara beredd att hålla med.

Eller så kan ju folk ha olika smak också. Alla gillar inte Junior bara för att han är lika känd men genom SvT.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-12-30 kl. 01:14.
2020-12-30, 01:42
Medlem
elbels avatar
Kunde man donera pengar när han streamde?
2020-12-30, 01:43
Medlem
elbels avatar
Citat:
Han slutade sända live efter att horungar inte lät honom bajsa ifred i ett köpcentra.
Haha va?!
2020-12-30, 01:47
Medlem
Han lär inte tjäna lika mycket pengar längre.
2020-12-30, 01:49
Medlem
Citat:
Han slutade sända live efter att horungar inte lät honom bajsa ifred i ett köpcentra.

Tillståndet är kvar, men på bättre plats.

Hans vagnar står på ödslig parkering i kungens kurva Stockholm.

Varit förbi där några gånger under lunchtid (passerat) och det har varit tvär dött

Varför gav han upp efter att han bajsade i köpcentrat?
2020-12-30, 01:59
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauritsen
Så vi som vill följa honom live idag, finns ingen möjlighet alls till det? Är det inte bara negativt för honom själv nu när han får mindre marknadsföring? Någon i direktkontakt med Helldog som har lust och be honom livesända igen? Hans klipp är ytterst saknade ska ni veta!

Men gud, bespara oss denna uppkäftiga lilla dvärg-sprätt´s taskiga bemötande utav betalande kunder. Att han inte fått sina mjölktänder utsparkade än, det är mysterium det!
2020-12-30, 03:43
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Han vet det och han skiter i det. För många idioter dök upp och svinade för att vara med på live så han orkade inte mer.
Haha skönt att höra, ska vara glad att han inte stötte på fel människa och fick käken bruten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in